Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK + inst gaz] Temp. silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
t-omash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 mar 2007, 18:44
Lokalizacja: Grudziądz

[80 B4 2.0 ABK + inst gaz] Temp. silnika

Post autor: t-omash » 04 mar 2007, 12:04

Witam, jest tu nowym użytkownikiem, nie znalazłem podobnego postu na forum więc piszę.
Mam to co widać w temacie, ale wydaje mi się że silnik się niedogrzewa, 90 C łapie tylko przy ostrzejszym pogonieniu koników, lub na postoju. Przy normalenj jeździe (jaką ja preferuje) tak 90 - 130 km/h i ok 3000 obr. silnik łąpie 70 C a czasem nawet do 50, myślałem że to termostat, ale po wymianie w/w ustrojstwa tylko szybciej się do tych 70 dogrzewał, jednakże przy tych 90 C to poprostu silnik ma taki power że mucha nie siada i najrówniej pracuje. Mam w/w Audi od jakiś 2 tyg. ale wszystkie moje inne samochodziki to do 90 się dogrzewały bez żadnego problemu. Więc pytam się czy to norma dla tego silniczka czy po prostu jakieś inne ustrojstwo szwankuję, a może za niskie obr. trzymam (3000 - 4500). Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2007, 14:24 przez t-omash, łącznie zmieniany 1 raz.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 04 mar 2007, 14:53

to nie jest norma. Jeżeli termostat wymieniony i działa poprawnie to pozostaje czujnikk temp. ale jest to mało prawdopodobne bo jest oddzielny na zegary i oddzielny dla ECU a piszesz że przy 90 na zegarze chodzi najlepiej, czyli obydwa czujniki funkcjonują jednakowo. (no chyba że obydwa uwalone w co szczerze wątpię)
może ten nowy termostat jakiś wadliwy

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 04 mar 2007, 15:06

ja stawiam na wadliwy termostat,moim skromnym zdaniem innego wyjscia chyba nie ma....zobacz jeszcze kiedy ci sie wiatrak chlodnicy wlacza...

szponi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2007, 19:50

Post autor: szponi » 04 mar 2007, 15:32

Ja mam podobnie. Podczas jazdy wskazówka nie wchodzi wyżej niż na 70 C. Jak pochodzi na postoju to wskoczy na 80 C zaskoczy wentylatorek, zrzuci trochę temp. wyłaczy i tak w kółko. Mierzyłem laserkiem temp, przy wskazaniu wskaźnika na desce 70 C na głowicy było 85 C a więc czujnik zaniża, ale narazie tego nie ruszam. Oryginał około 100zł to niech sobie siedzi narazie ten, Pana Ku...yka nie chcę bardziej dorabiać.

Pozdrawiam

Szponi

Awatar użytkownika
t-omash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 mar 2007, 18:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: t-omash » 04 mar 2007, 15:35

Wiatrak chłodnicy tak delikatnie powyżej 90 C się włącza... a termostat nowy jest ze sklepu bo wymieniałem... co do wady termostatu to wątpie bo jest zauważalna różnica w czasie w jakim nagrzewa się do tych nawet 70 C i dochodzi do 90 w mieście, a na starym to te 70 C to już było coś, ponadto to na starym termostacie to jak włączony był nawiew to zbyt ciepło nie było, a teraz to i ciepło w kabinie jest... więc sam naprawdę już nie wiem co to może być, zasadniczo to wątpie aby czujnik był walnięty bo naprawdę czuć różnice jak już te 90 C (wg wskazań) ma, to całkiem inna kultura pracy silnika jest...

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 04 mar 2007, 15:53

t-omash pisze:Wiatrak chłodnicy tak delikatnie powyżej 90 C się włącza... a termostat nowy jest ze sklepu bo wymieniałem... co do wady termostatu to wątpie bo jest zauważalna różnica w czasie w jakim nagrzewa się do tych nawet 70 C i dochodzi do 90 w mieście, a na starym to te 70 C to już było coś, ponadto to na starym termostacie to jak włączony był nawiew to zbyt ciepło nie było, a teraz to i ciepło w kabinie jest... więc sam naprawdę już nie wiem co to może być, zasadniczo to wątpie aby czujnik był walnięty bo naprawdę czuć różnice jak już te 90 C (wg wskazań) ma, to całkiem inna kultura pracy silnika jest...
sprawdz czy przy tych 70 stopniach wszystkie rury od plynu chlodniczego sa cieple..jak tak to termostat jest lipny na sto procent,bo jest bez prerwy duzy obiego otwarty,ja tak mialem u siebie... :-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 mar 2007, 15:57

mrx1983, dobrze kaszle.
Najprawdopodobniej masz lipny mimo ze nowy termostat.
Termostat działą, woszem, ale źle. Otwiera za wcześnie.
Nie ma bata, musi byc ~90 stopni. Wiem, bo przerabiałem to na wlasnej skorze.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2007, 15:58 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
t-omash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 mar 2007, 18:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: t-omash » 04 mar 2007, 15:58

Sprawdze to i jak co to wymienie na nowo termostat... może lipny kupiłem... tylko szkoda tego płynu..

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 mar 2007, 16:00

Przed zalozeniem kolejnego wrzuc go w garnek z wodą, postaw na wolnym ogniu, wloz termometr i lukaj kiedy otwiera.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 04 mar 2007, 16:00

A u mnie jest tak: W czasie jazdy temperatura jest 70stopni ale jak stoje na światłach szybko się nagrzewa do ok 100stopni i zapala się lampka ciśnienia oleju. To chyba termostat do wymiany

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 mar 2007, 16:05

PABLO pisze:A u mnie jest tak: W czasie jazdy temperatura jest 70stopni ale jak stoje na światłach szybko się nagrzewa do ok 100stopni i zapala się lampka ciśnienia oleju. To chyba termostat do wymiany
No nie do konca.

Po 1 wentylator Ci sie nie wlacza
Po 2 nie powinno sie zapalac cisnienei oleju

Sprawdz czy przy takiej temperatirze caly obieg jest gorący tj wszystkie rury i czy bardzo gorące powietrze bucha Ci z nagrzewnicy.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 04 mar 2007, 16:09

Nagrzewnica jest odłaczona. Może to ma jakiś związek z tym. Wemtylatory się właczają.

Awatar użytkownika
t-omash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 mar 2007, 18:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: t-omash » 06 mar 2007, 22:23

Już wiem co u mnie jest... nie jest to bynajmniej termostat... dziś całkiem padł mi czujnik temperatury (ani drgnie skubaniec) więc muszę go wymienić, bo silnik sprawdziłem nagrzewa się już idealnie... zastanawiam się tylko gdzie jest ten czujnik...

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 06 mar 2007, 22:44

wszystkie w króćcu przy głowicy (stojąc przed autem po prawej stronie silnika)

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 07 mar 2007, 07:36

t-omash pisze:Już wiem co u mnie jest... nie jest to bynajmniej termostat... dziś całkiem padł mi czujnik temperatury (ani drgnie skubaniec) więc muszę go wymienić, bo silnik sprawdziłem nagrzewa się już idealnie... zastanawiam się tylko gdzie jest ten czujnik...
Siema, ja dzisiaj bede prawdopodobnie wymieniac ten czujnik temp. i z tego co wiem to u mnie on jest jak stane przed samochodem to po lewej stronie czyli po stronie gdzie jest kolektor, idz po brzegu chłodnicy w dół i bedzie takie cos wystawac z wejsciem na kostke(u mnie ma to wejscie jasno niebieskie, da sie to zauwazyc bez problemu) i do tego dwa kable idą...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga