Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Za dużo płynu do chłodnic-skutki?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

[B4 ABT] Za dużo płynu do chłodnic-skutki?

Post autor: grze » 23 wrz 2008, 19:32

witam,
ostanio zauważyłem, że pozim płynu do chłodnic w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum więc go dolałem do takiego poziomu żeby był w połowie między min, a max. dzisiaj sprawdziłem jego stan i okazało się, że teraz jest powyżej max poziomu o jakiś centymetr.
zauważyłem ponadto, że poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym bardzo mi się waha. niedawno nawet odpowietrzyłem dodatkowo układ chłodzenia wg instrukcji z forum bo myślalem, że może jest on zapowietrzony ale na wahania poziomu płynu w zbiorniczku jednak niewiele to dało. proszę o radę.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 22:57 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

AdamE

Post autor: AdamE » 23 wrz 2008, 20:10

a nie widać oleju w zbiorniczku?

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 23 wrz 2008, 20:14

Witam. Moim zdaniem nie masz się czym martwić, płyn jak jest gorący to zwiększa swoją objętość. Spróbuj kilka razy sprawdzić poziom na zimnym silniku i na równej nawierzchni, za każdym razem powinno być tyle samo. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 wrz 2008, 20:16

nie stwierdziłem. płyn jest ładny. nie jest zanieczyszczony. tylko ten poziom skacze :roll:
korek od wlewu oleju też jest taki jak powinien. nie ma na nim żadnych nalotów. też już mi się wydawało, że może uszczelka pod głowicą słaba i że może zużywa płyn do chłodnic jak zaczął poziom płynu opadać ale on potem wraca - było mało, więc dolałem i teraz jest zadużo... :roll:

AdamE

Post autor: AdamE » 23 wrz 2008, 20:19

to sprawdź na zimno, po ostygnięciu silnika

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 wrz 2008, 20:36

już od dwóch miesięcy kontroluję poziom płynu i cały czas się waha :roll:

sprawdzanie poziomu płynów i ewentualne dolewki robię tylko na zimnym silniku rano przed odpaleniem auta.

jedyne co mi przychodzi do głowy, to spuścić płyn do jakiegoś pojemnika i zmierzyć ile dokładnie go tam jest i zalać spowrotem, a po miesiącu powtórzyć poimar i wtedy będzie jasne czy go przybywa czy ubywa :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 wrz 2008, 09:16

grze pisze:jedyne co mi przychodzi do głowy, to spuścić płyn do jakiegoś pojemnika i zmierzyć ile dokładnie go tam jest i zalać spowrotem
Niestety pomiar będzie niedokładny. Nie dasz rady spuścić wszystkiego i to jeszcze tak, żeby nic nie poleciało obok. Moim skromnym zdaniem jest tak jak pisał Ossek dodatkowo możesz mieć uszkodzony korek i ciśnienie w układzie jest nierówne i raz jest większe raz mniejsze przez co rozpycha węże i zbiorniczek, a to powoduje, że wydaje Ci się iż jego ilość się zmienia. Żeby było śmieszniej to im płynu jest więcej tym bardziej zmienia się jego poziom w zbiorniczku w zależności od temp. i ciśnienia (mniej powietrza - mniejsza możliwość jego sprężenia).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 wrz 2008, 10:45

Skoro waha sie poziom płynu wym na poczatek korek od zbiorniczka

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 wrz 2008, 11:41

WOJTEK26 pisze:Skoro waha sie poziom płynu wym na poczatek korek od zbiorniczka
Ale to nie koniecznie wina korka.
Takie wahania mogą być spowodowane też zapowietrzeniem układu.
Wiem napiszesz ze odpowietrzałeś ale spróbuj jeszcze razbo jak się przekonałem kiedyś na swojej to czasami naprawdę to ciężko odpowietrzyć. Jeśli to nic nie da to jak pisał Wojtek26.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 16:51

Danek pisze:możesz mieć uszkodzony korek i ciśnienie w układzie jest nierówne i raz jest większe raz mniejsze przez co rozpycha węże i zbiorniczek
właśnie zauważyłem, że na gorącym silniku ten gruby wąż od chłodnicy (miejsce zaznaczone na poniższym foto-niestety zdjecie jest stare) na gorącym silniku jest on w tym miejscu o ok. 30% szerszy niż na zimnym i wygląda akby coś go w jednym miejscu rozpychało. przypomina węża, który połknął mysz :shock: czy to normalne?
dodam, że w tym samym czasie poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym dochodzi prawie pod korek, gdy ma zimnym silniku jest w połowie między min, a max i węże na zimnym nie mają wybrzuszeń. jeśli dobrze dedukuję należy wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego?

kokolino1 jasne, żę odpowietrzałem :-) i to już kilka razy i za każdym razem po takim odpowietrzaniu poziom płynu troche opada. jutro rano na zimnym silniku jeszcze raz odpowietrze ale boję się o ten gruby wąż.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 18:40

grze pisze:przypomina węża, który połknął mysz :shock: czy to normalne?
To nie jest normalne, może świadczyć o uszkodzeniu zbrojenia wewnątrz (jak guz w oponie). Może też świadczyć o dużo za dużym ciśnieniu w układzie chłodzenia.
grze pisze:jutro rano na zimnym silniku jeszcze raz odpowietrze
Układ należy odpowietrzać na gorącym silniku. Na zimnym powietrze może nie mieć wystarczającej energii do przemieszczania się w górę układu.
grze pisze:jeśli dobrze dedukuję należy wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego?
Możesz go wymienić na wszelki wypadek. Jednak żeby się na 100% przekonać o tym czy jest sprawny musiałbyś podjechać do jakiegoś mechanika wyposażonego w przyrząd do pomiaru sprawności korka i szczelności układu.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 19:25

Danek pisze:grze napisał/a:
przypomina węża, który połknął mysz czy to normalne?
To nie jest normalne, może świadczyć o uszkodzeniu zbrojenia wewnątrz (jak guz w oponie). Może też świadczyć o dużo za dużym ciśnieniu w układzie chłodzenia.
ale to może być wina korka? jutro wyciągnę troche płynu ze zbiorniczka i zobaczę jak będzie :roll:
Danek pisze:grze napisał/a:
jutro rano na zimnym silniku jeszcze raz odpowietrze
Układ należy odpowietrzać na gorącym silniku. Na zimnym powietrze może nie mieć wystarczającej energii do przemieszczania się w górę układu.
fakt... brzmi to głupio :oops: ale poprostu wolę nie odkręcać korka jak wewnątrz układu jest gorący płyn więc dlatego odkręcam na zimnym i dopiero wtedy rozgrzewam silnik aż włączy się wentylator i odpowietrzam układ (ogrzewania ne maxa itd.) wg instrukcji z forum :-)

Awatar użytkownika
ciaho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 19 mar 2008, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ciaho » 26 wrz 2008, 19:59

mialem u siebie w B3 problem z odpowietrzeniem :evil: , wszystkie sposoby opisane na forum przerobioone i nic. I w desperacji po podpowiedzi :idea: kolegi odkrecilem korek i zabralem go na wycieczke. Spokojnie wolno bez pospiechu, stop i dolewanie do zbiorniczka
, stop ogledziny nic sie nie dzieje. I tak jakos po 30 km mam po problemie, a teraz wszystko jest super z nawiewu leci cieple powietrze a do pracy mam 3 km <ok> . Kiedys po 10 minutach jeszcze letnie lecialo a troche gonilem Niunie.
3 miejsca na podium w 24 heures du Mans wszystko dzieki Vorsprung durch Technik

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 20:02

Może być wina korka oczywiście ale na pewno w tym miejscu Twój wąż jest już osłabiony.
odkręcam na zimnym i dopiero wtedy rozgrzewam silnik aż włączy się wentylator i odpowietrzam układ (ogrzewania ne maxa itd.) wg instrukcji z forum :-)
Ogrzewania wcale nie musisz włączać bo w Audi nie ma zaworu na nagrzewnicy i płyn cały czas w niej krąży. A co z zaworkiem odpowietrzającym na wężu nagrzewnicy, urwany, brak? Jeśli odkręcasz korek na zbiorniczku to robiąc to bardzo, bardzo delikatnie i ostrożnie nie doprowadzisz do wylania zawartości i się nie poparzysz. Dla bezpieczeństwa możesz włożyć jakieś rękawice kuchenne do podnoszenia gorących naczyń. Są na tyle luźne, że w razie czego zanim przesiąknie i gorąco dotrze do dłoni to ją zdążysz zrzucić.
Może też być tak, że masz uszkodzony korek i gdzieś bardzo niewielką nieszczelność. To powoduje, że gorący płyn stygnąc tworzy w układzie podciśnienie, którego korek nie niweluje jak należy. To podciśnienie przez tą bardzo małą nawet nieszczelność może zasysać do układu powietrze, które powoduje znaczny wzrost poziomu płynu. Warunkiem takiego zjawiska jest uszkodzenie korka i nieszczelność znajdująca się poniżej poziomu lustra płynu w zbiorniczku.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 20:14

Danek pisze:A co z zaworkiem odpowietrzającym na wężu nagrzewnicy, urwany, brak?
od Ciebie sie dowiedziałem, że jest jakiś zaworek. nikt wcześniej o nim nie pisał :shock:
niepotrafię go znaleźć
Danek pisze:Może też być tak, że masz uszkodzony korek i gdzieś bardzo niewielką nieszczelność. To powoduje, że gorący płyn stygnąc tworzy w układzie podciśnienie, którego korek nie niweluje jak należy.
znalazłem dwa miejsca na końcach węży od układu chłodzenia gdzie jest niebiesko-biały nalot jakby od płynu ale nic nie cieknie więc do zbagatelizowałem. ale teraz mnie przestraszyłeś. myślisz, że układ może sobie tamtędy powietrze wciągać?

ps. mam ogrzewanie ustawione na połowe, i na gorącym silniku bucha taki żar z ogrzewania, że wysiedzieć w aucie nie można. szybko zaczyna grzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga