Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] wymiana płynu w chłodnicy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
sebastian790
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2008, 20:11
Lokalizacja: łódź

[80 B3 1.8S] wymiana płynu w chłodnicy

Post autor: sebastian790 » 05 paź 2008, 13:34

Witam wszystkich.Jestem nowym posiadaczem audi 80 1.8s 1988r.Mam taki problem i proszę o pomoc,więc dziś zabrałem sie za wymianę płynu chłodniczego.Jako ze moje autko nie ma spustu w chłodnicy odkręciłem gruby przewód od silnika i nim spuściłem stary płyn.Potem zabrałem sie za zalewanie zbiorniczka płynem, wlałem aż po sam korek jakieś 2,5 litra włączyłem ogrzewanie i odpaliłem silnik tak wyczytałem w jednym z tematów na forum.Gdy temperatura doszła do 90 załączył wiatrak i w tym momencie miałem obserwować czy płynu ubywa w zbiorniczku.Niestety płyn jak był zalany po sam korek tak nadal był i nic nie ubywało temperatura silnika spadła na 85 i wiatrak sie wyłączył.Po odkręceniu korka na zbiorniczku gorący płyn zaczął sie wylewać z syczeniem pod korkiem.prosze o pomoc czy to normalne zjawisko czy coś nie tak.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2008, 13:47 przez sebastian790, łącznie zmieniany 1 raz.
SEBI

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 05 paź 2008, 13:44

Ewidentnie układ jest zapowietrzony. Było już o tym.
Audi B4 B+LPG

sebastian790
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2008, 20:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: sebastian790 » 05 paź 2008, 13:50

A mogę prosić o linka nie za bardzo sie w tym wszystkim jeszcze łapie.
SEBI

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 05 paź 2008, 17:41

viewtopic.php?p=204915&highlight=#204915
Witam ,może ten ci się przyda.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 paź 2008, 18:20

Czasami to nie jest takie proste ten link co kolega wyżej ci podał to powinien ci pomóc :-)

sebastian790
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2008, 20:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: sebastian790 » 05 paź 2008, 20:24

Panowie wielkie dzięki za pomoc ale z moją nagrzewnicą wszystko ok w autku szybko robi się gorąco ciepełko jak tralala tylko mnie chodzi o to,że wylewa mi sie płyn korkiem jak go lekko poluzuje i płyn jest bardzo gorący przy temperaturze silnika 90s myślę że nie powinien sie wylewać a może wystarczy go trochę odlać ze zbiorniczka wyrównawczego i będzie git.
SEBI

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 paź 2008, 20:28

sebastian790 słabo przeszukałeś forum. przeczytaj temat viewtopic.php?t=20878

sebastian790
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2008, 20:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: sebastian790 » 06 paź 2008, 18:09

Witam dziś rano w zbiorniczku wyrównawczym ubyło troszkę płynu przejechałem jakieś 5 km i poluzowałem korek na zbiorniczku trochę powietrza zeszło na następnych km buło już ok płyn nie idzie do góry tylko trzyma poziom wiec myślę że będzie ok.Dzięki za podpowiedzi i wyrozumiałość.Pozdrawiam.
SEBI

tureczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tureczeq » 09 paź 2008, 18:19

a ja mam pyt.w tej materii..bo chciałbym sobie też wymienić płyn...ale nie wiem gdzie szukać tego spustu chłodnicy??a jak go nie ma to jak najłatwiej spuścić stary płyn??

nysiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2008, 20:28
Lokalizacja: Dębica

Post autor: nysiek » 13 paź 2008, 14:20

jeśli mogę wtrącić swoje 5 groszy.nawet jeśli wlałeś 2,5 L płynu to go raczej nie wymieniłeś.nie wiem ile tam dokładnie wchodzi ale dużo więcej.przerabiałem temat jak kupiłem swoją niunie.odpowietrzenie zajęło mi około 2,5 godziny i prawie 5L płynu poszło w ziemię :lol: .u mnie płyn utrzymuje się teraz ok,ale po odkręceniu korka od zbiornika podnosi sie i wylewa.u kolegi w VW GIII i u brata w VW GII jest to samo.z tego co wiem (mogę się mylić) w tych autach jest układ ciśnieniowy i na gorącym silniku tak się będzie działo.jeśli się mylę proszę mnie poprawić.w każdym razie 2,5 L płynu to mało jak na wymianę.

[ Dodano: 2008-10-13, 14:23 ]
a co do pytania kolegi tureczeq to według mnie najlepiej jest odkręcić wąż chłodnica-termostat.wtedy wszystko zejdzie.ja odkręcałem wszystkie węże przy termostacie.pewności nigdy za wiele ;-)
OOOO i wszystko jasne!!

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 16 lis 2010, 23:24

Mam pytanie natury technicznej, chcę wymienić płyn chłodniczy z zielonego który był wcześniej zalewany przez poprzedniego właściciela a potem przeze mnie na różowy. Wiadomo nie od dziś, że te płyny są nie mieszalne ze sobą dlatego się zastanawiam czy zastosować taka zmianę? Po prostu boję się czy po spuszczeniu starego zielonego nic się nie stanie kiedy zaleje nowy różowy bo resztki zielonego mogą zostać jeszcze w układzie chłodzenia a może lepiej zostać już przy tym zielonym? <piwo>

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 17 lis 2010, 11:59

Jak spuści się z bloku powinno wejść około 5litrów.
Jak odkręci się wąż przy termostacie idący do chłodnicy zejdzie płyn tylko z chłodnicy, chyba że masz uszkodzony termostat.
Spuszczając płyn tak poprostu nigdy cały nie zejdzie, profesjonalnie robi się to maszyną która podciśnieniowo wysysa stary płyn i ciśnieniowo wpuszcza nowy jak się to dobrze zrobi to nawet nie trzeba odpowietrzać.

Płyny teoretycznie się nie mieszają a praktycznie można to robić kolory nie koniecznie mają tu znaczenie. Są płyny mieszalne z innymi ale nie każdy producent umieszcza taką informację. Najlepiej zbadać sobie zamarzalność płynu. Może nie ma potrzeby go wymieniać. Chyba że przeszkadza ci kolor :)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 lis 2010, 19:30

marcinGD pisze:Mam pytanie natury technicznej, chcę wymienić płyn chłodniczy z zielonego który był wcześniej zalewany przez poprzedniego właściciela a potem przeze mnie na różowy. Wiadomo nie od dziś, że te płyny są nie mieszalne ze sobą dlatego się zastanawiam czy zastosować taka zmianę? Po prostu boję się czy po spuszczeniu starego zielonego nic się nie stanie kiedy zaleje nowy różowy bo resztki zielonego mogą zostać jeszcze w układzie chłodzenia a może lepiej zostać już przy tym zielonym? <piwo>
zielony, to zdaje się Glyco Shell. Honda zalewała ten płyn na pierwszy montaż. Płyn jest niezły i dostępny na każdej stacji Shell. Jeśli chcesz go zmienić np. na Dynagel, to nie powinno być problemów.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 17 lis 2010, 19:47

Chodzi o to, że przy wymianie termostatu chce zalać nowy płyn nie jest to droga sprawa tym bardziej że pracuje w hurtowni motoryzacyjnej. Chciałem zalać czerwony bo teoretycznie to on trzyma dłużej swoje parametry ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga