Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 24 mar 2009, 22:34

spiczi przypuszcam że też tak zrobiłeś, nie poszedłeś na skróty w naprawie :mrgreen: <ide>

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 24 mar 2009, 22:57

Pamiętajcie podstawa to dobry klucz. Dobry klucz ampulowy to koszt 20zł a unikniecie takich niespodzianek i straty czasu .

bandit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2006, 08:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: bandit » 25 mar 2009, 18:19

rczopik2 pisze:spiczi przypuszcam że też tak zrobiłeś, nie poszedłeś na skróty w naprawie :mrgreen: <ide>
spiczi robil wszystko OK. B3 ma flansze przykrecana na śrube na klucz 13 ,a B4 już tak jak w Oplach czyli na zabezpieczenie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 mar 2009, 21:44

bandit pisze:B3 ma flansze przykrecana na śrube na klucz 13
Nic mi nie wiadomo by w B3 były śruby mocujace flansze w skrzyni. W B3 i B4 flansza jest mocowana na zatrzask.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 25 mar 2009, 21:54

czarekj pisze:Nic mi nie wiadomo by w B3 były śruby mocujace flansze w skrzyni. W B3 i B4 flansza jest mocowana na zatrzask.
Z wyłączeniem automatów.
Bez ściemy, krótko i na temat.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 mar 2009, 12:30

Tak wygląda kołnierz (flansza) w moim b3 poodkręceniu od niej przegubu z całą półośką.

[ Dodano: 2009-03-26, 12:47 ]
Strasznie to wyszło szaro i niewyrażnie,bo musiałem pomniejszać fotkę z tytułu (cholerka!!) jej nadmiernej wyrażności.
Ale zapewniam na 200%,że nie ma tam żadnej śruby.To wielkie sześciokątne,nie jest na pewno ani nakrętką ni łbem jakiejś śruby i leży w jednej płaszczyżnie z "ciałem" tej flanszy.
A to coś pośrodku tej niby śruby,to po prostu okrągły dołek.

[ Dodano: 2009-03-26, 13:25 ]
Już chyba zatrybiłem.
Ten wytoczony centralnie (pośrodku w osi) dołek jest po to,żeby w nim usadowić śrubę ściągacza,w przypadku demontażu tej flanszy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 mar 2009, 16:43

Trzeba uchwycić w dłonie dwie łyżki montażowe do opon, wcisnąć je pomiędzy kołnierz flanszy a obudowę skrzyni i podważyć z dwóch stron , tak by flansza była wypychana równomiernie na zewnątrz.
Wyciaganie flanszy w ten sposób szkodzi mniej skrzyni niż dobijanie jej do wewnątrz np w trakcie dociskania klucza do otworu w śrubie mocujacej przegub.

Ten sześciokąt w środku flanszy służy m.in. do "napędzania" skrzyni w trakcie jej regulacji na stanowisku montażowym. Tam się już nic nie odkręca.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 mar 2009, 12:27

Przepraszam za piło"wanie tematu,ale nie rozumiem jednej rzeczy.
Co oznacza "dobijanie jej do wewnątrz"?,czy mowa tu o cierpieniu obudowy skrzyni podczas wkręcania w otwory flanszy śrub,aż oprą się o jej obudowę i tym samym będą wypierały flanszę z wałka?
Czy należy rozumieć możliwość uszkodzenia skrzyni przy nabijaniu (wciskaniu) flanszy na wałek podczas jej montażu?.
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 01 paź 2009, 10:24

Mam pytanie może ktoś się orientuje czy ma znaczenie grubość przegubu wewnętrznego. Stary mi się rozsypał i musiałem wymienić, wymiary wewnętrzne się zgadzają zewnętrzne też ilość frezów na półosi i przegubie także ale nie zgadza się grubość przrgubu. Jest grubszy o 3 milimetry. Czy to będzie miało wpływ na prace tego przegubu??

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 paź 2009, 09:07

Powinien pasować, pytanie czy na półosi jest wystarczający zakres, choć te 3mm to nie duża różnica

Awatar użytkownika
maciek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2008, 17:18

Post autor: maciek80 » 02 paź 2009, 10:04

do odkręcenia przegubu od strony skrzyni jest potrzebny klucz http://moto.allegro.pl/item760387624_la ... _audi.html ,nie koniecznie taki dlugi .najlepsze dojście jest od strony kola , z kanalu jest cieżko
Ostatnio zmieniony 02 paź 2009, 12:08 przez maciek80, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 paź 2009, 14:20

maciek80 pisze:do odkręcenia przegubu od strony skrzyni jest potrzebny klucz http://moto.allegro.pl/item760387624_la ... _audi.html ,nie koniecznie taki dlugi .najlepsze dojście jest od strony kola , z kanalu jest cieżko
Właśnie z kanału jest łatwo wystarczy samochód podnieść z jednej strony, i zwykły klucz z taka końcówka jak pokazałeś, do tego grzechotka i obracać osią na luzie aby łatwiej dostać się do następnych śrub

Lukaszek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Lukaszek_33 » 10 paź 2009, 11:33

Witam! Mam pytanie odnośnie przegubu, tyle że nie wewnętrznego ale zewnętrznego z lewej strony a dla jednego pytania o przegub zewnętrzny nie będę przecież zakładał nowego tematu :) Tak więc, ukręciło przegub w moim audi 80 1,6TD, wykręciłem tą śrubę ze środka piasty, wyciągnąłem przegub (pusta puszka po nim została) i zaczęły mi się schody zaznaczę że nie znam sie na tym za bardzo. Mam już nowy przegub i cały zestaw co był w opakowaniu smar, opaski, jakies pierścienie. I właśnie o to mi chodzi.
1. Gdzie powinny być te pierścienie?
2. Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony?
3. I jak zamocować nowy przegub na półosi?
aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.

Z góry wielkie dzięki :)

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 13 paź 2009, 23:13

Lukaszek_33 pisze:aha i jeszcze w zestawie jest jakiś wygięty cienki drut, do czego on jest? Bo jak rozmontowywałem to żadnego drutu nie widziałem.
TO jest zawleczka sprężysta ,znajduje się na końcu półosi i niepozwala wypiąć się przegubowi .
Lukaszek_33 pisze:Gdzie powinny być te pierścienie?
to musisz zaobserwować jak będziesz sciągał ,znajdują się one pomiedzy półosią a przegubem .
Lukaszek_33 pisze:Jak zdjąć taki tryb z półosi w celu wymiany gumowej osłony
nie wiem o co ci chodzi,jedyną żeczą jaka jest na przegubie i przypomina "tryb"jest pierścień ABS i stanowi on całość z przegubem .
Lukaszek_33 pisze:I jak zamocować nowy przegub na półosi?
celujesz półosią w przegub ,uderzasz w przegub i sam wskoczy...

nellyshadow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nellyshadow » 13 paź 2009, 23:49

czy moze mi ktos doradzic jaki i za ile powinnam dac przegub do mojej buby?poszedl mi prawy :-/ chce cos wytrzymalszego a jako kobieta nie chce byc naciagana na zakladzie na jakis szajs za kupe kasy,czy powinnam wymienic oba czy nie ma to znaczenia?bede wdzieczna za pomoc pzdr.
grzeSzna dziewczynka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga