Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK +LPG] Brak wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kamaro73 (usunięty)

[80 B4 ABK +LPG] Brak wolnych obrotów

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 03 kwie 2009, 21:06

Witam. Przeglądałem szukajke ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Autko co jakiś czas traci wolne obroty. Nieraz jezdzi kilka dni bez problemu a nieraz go dopada niżej opisany problem. Przy próbie uruchomienia silnik zaskakuje na ułamek sekundy i gaśnie. Po wciśnięciu gazu do podłogi po dłuższym kręceniu rozrusznikiem załapie lecz puszczenie gazu spowoduje zgaśnięcie silnika. Jeśli nie puszcze do konca gazu to moge regulowac obrotami w zakresie od ok.100 (silnik szarpie jak oszalały) do maksimum. Nie puszczając pedału gazu moge jechać ale nie moge zdąć nogi z gazu bo silnik zgaśnie. Objawy wskazują na brak podtrzymania dopływu paliwa przy puszczonym pedale gazu. Zjawisko to ma miejsce i przy benzynie i przy gazie. I tu mam pytanie : co robić? do tej pory sprawdziłem lub wymieniłem : przepływomierz, sonde, niebieski czujnik temperatury, kopułke, kable , palec rozdzielacza, przelutowałem przekażnik 30, wyczyściłem odme, zaglądałem też do czujnika położenia przepustnicy i wygląda na sprawny.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2009, 17:39 przez kamaro73 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 kwie 2009, 22:28

Podłącz VAGa, może po podłączeniu znajdziesz odpowiedź.

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 03 kwie 2009, 23:19

Sprawdź silniczek krokowy on jest odpowiedzialny za wolne obroty najlepiej go przeczyść włóż go na noc do benzny, potem pare razy przepłukaj spryskaj jakimś preparatem np wd 40 załóż i zobacz czy bedzie silnik chodził na wolnych obrotach. a jak nie to jak masz możliwość to podmień na taki sam i bedziesz widział czy ci padł silniczek krokowy.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 04 kwie 2009, 02:57

Marom pisze:Sprawdź silniczek krokowy
w ABK nie ma czegoś takiego.

Natomiast jest zawór stabilizacji wolnych obrotów, oto i on.

Obrazek

Może tez być krótszy i czarny ale to to samo.
O ile się nie mylę to srebrne metalowe są Boscha a plastikowe czarne Heli.

[ Dodano: 2009-04-04, 03:03 ]
Zciągnij gumę (harmonijkę) łączącą przepływomierz z kolektorem ssącym mocno ją naciągnij i sprawdź czy nie ma pęknięć. Jeśli masz zamontowana klapę przeciwwybuchową to zobacz na gumę uszczelkę na niej. Dla mnie to nieszczelność w układzie dolotowym i na tym bym się skupił.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 04 kwie 2009, 07:10

Stawiam na nieszczelny dolot, miałem taką samą sytuację jak opisałeś, nie trzymał wolnych obrotów i ciężko palił. Działał jedynie z wciśniętym pedałem gazu. Powodem okazała się nieszczelność dolotu, zwyczajnie spadł wężyk doprowadzający powietrze do krokowca. Założyłem wężyk i na niego objemkę - nie było wcześniej. Od razu pomogło i nie wydałem, ani grosza na to. Radzę Ci przejrzyj cały dolot. <ok>
PS . Popraw nazwę tematu wg regulaminu.
Stara szkoła lansu <=> F**k new cars, i'm driving oldschool
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 kwie 2009, 08:10

Skoro szukałes to pewnie trafiłes na temat dotyczacy przekaźnika nr.30 ;-).

kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 04 kwie 2009, 13:39

Dziś rano autko odpaliło bezz rzadnych problemów. Jednak po jakimś czasie znikneły wolne obroty i znów wszystko od nowa. Jazda z nogą cały czas na gazie , hamowanie ręcznym. Koszmar. Co do dolotu to sprawdzzony ( nawet do środka wsadziłem lampe i sprawdzałem czy gdzieć nie ma jakiejś małej dziurki). Wygląda to tak jak by jakiś przekażnik sie zawieszał lub rozłanczał. Czy w instalaji jest jakiś przekażnik ( poza 30) odpowiedzialny za paliwo?

[ Dodano: 2009-04-04, 14:26 ]
jest zawór stabilizacji wolnych obrotów

Jak można sprawdzić czy dzziała prawidłowo?

[ Dodano: 2009-04-04, 15:04 ]
No już wiem co dolegało mojej niuni. Padł regulator wolnych obrotów. Po wymontowaniu go i ustawieniu ilości dostarczanego powietrza silnik chodzi idealnie, pali na dotyk i to bez zbliżania nogi do pedału gazu. Niestety będe musiał pojeżdzic pare dni bez regulatora. Mam tylko nadzieje że nie wywoła to żadnych innych komplikacji ( wypięta wtyczka)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 04 kwie 2009, 17:36

Po wymontowaniu go i ustawieniu ilości dostarczanego powietrza silnik chodzi idealnie, pali na dotyk
W jaki sposób wyregulowałeś?

kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 04 kwie 2009, 18:56

mam na wężu taki zaworek i zakręcając go zmniejszam ilośc przepływającego powietrza

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 08 lut 2010, 10:06

mam takie pytanko o krokowca to niebieski czujnik daje sygnał zamkniecia go czy otwarcia bo po odłączeniu wtyczki od krokowca obroty troche są wyższe a po odłączeniu wtyczki od czujnika nic się nie zmienia. a jest taki problem na bp ze obroty falują między 1100-1400 obr/min a na lpg wzrastają miedzy 2700-3300 obr/min a po dodaniu lekko gazu są jeszcze wyższe i nie opadają. tak sie dzieje zimą przy większych mrozach. silnik był rozgrzany postał z półtora godz i po odpaleniu tak się dzieje, a jak się nagrzeje jest tak samo dopiero jak postoi rozgrzany z 15min problem znika. po zciśnięciu odpowiednio wężyka od krokowca obr są normalne. a i wczoraj zauważyłem ze kable wn te do świec mają przebicie ale silnik chodzi normalnie prucz tych nieszczęsnych obrotów. wiec czego mam się tknąć??????????
było C3
jest B4

Kaczor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2009, 13:55
Lokalizacja: zamość

Post autor: Kaczor » 08 lut 2010, 12:12

Skoro kable mają przebicie to je też by należało zmienić :->

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 08 lut 2010, 21:18

hmm... dzisiaj było wszystko oki
było C3
jest B4

Awatar użytkownika
pablo1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 gru 2009, 14:48
Lokalizacja: Kielce

Post autor: pablo1986 » 08 lut 2010, 21:59

Poszukaj dokładnie czy nie ma nieszczelnosci w układzie i lewego powietrza nie dostaje.
Tak też bywa. Na poczatku tematu masz zdjecie zaworu stabilizacji wolnych obrotów.
Ja przy takich objawach zawsze go wyciągam i czyszczę i jest spokój na jakiś czas.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 08 lut 2010, 22:44

_DJ_3 pisze:mam takie pytanko
Niebieski czujnik nie steruje krokowcem. ECU się zajmuje stabilizacją wolnych obrotów. Po odpięcie czujnika temp. sterownik wchodzi w tryb awaryjny i działa z ograniczoną liczbą czujników.
Skoro po odpięciu wtyczki od niebieskiego czujnika temp. jest ok to stawiałbym na to że w VAGu wyjdą jakieś błędy. Poza tym w momencie gdy masz wysokie obroty zmierz sobie jaki prąd płynie przez zawór regulatora wolnych obrotów i porównaj z tym: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-stero ... t30701.htm

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 lut 2010, 23:51

_DJ_3 pisze:a jest taki problem na bp ze obroty falują między 1100-1400 obr/min a na lpg wzrastają miedzy 2700-3300 obr/min a po dodaniu lekko gazu są jeszcze wyższe i nie opadają.
_DJ_3 pisze:po zciśnięciu odpowiednio wężyka od krokowca obr są normalne.
U znajomego był identyczny problem i też po ściśnięciu węża od korkowca obroty spadały. Podłączyłem go pod napięcie i okazało się że całkowicie stał wcale się nie ruszał, podczas mycia wyleciała z niego masa brudu ale dalej się nie ruszał...
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga