Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 19:45

Witam
Mam pytanie do znawcow tematu - jak powinna zachowywać się (poruszać) sztanga turbiny - czy powinno dać się ja poruszyć ręką, czy przy użyciu np. kombinerek?
Drugie pytanie - czy regulując długość sztangi - skracając ją można doprowadzić do zepsucia turbiny lub silnika? Moje auto miało bardzo mało mocy po regeneracji turbiny i oststnio poszedlem za dawna radą Solskiera i najpierw odpiąłem wężyk od gruszki i przejechałe kawałek. Zmiana była niesamowicie odczuwalna. Dlatego postanowiłem skrócić sztangę. Najpierw zrobiłęm to o 2 obroty, ale ze roznica byłe niewielka, skrocilem jeszcze bardziej. Mam tylko teraz pytanie (obawe) czy zbytnie skrocenie nie spowoduje jakichś szkód w silniku lub turbinie. Dodam, że po skróceniu auto chodzi jak dawniej, wiec chcialbym przy tym zostać, ale nie za cene ryzyka awarii.
Prosze o porade. W najbliższym czasie postaram sie zrobić logi, ale podpowiedzccie ktore grupy.
Z gory dziekuje
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2009, 16:57 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

Post autor: wolfxaudi » 27 kwie 2009, 19:51

Kolego mam prosbe, masz linka do postu gdzie jest to wszystko opisane? ktory wezyk odpiales?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 20:39

odpialem wezyk od gruszki przy sztandze a linka niestety nie mam ale znadziesz to jak sie nie myle pod tematem "slaby silnik po remoncie"

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 20:46

wymień N75 i nie powinno być problemu ;-)

jak odepniesz wężyk od gruszki to turbo ładuje full (ok. 1.2bara lub więcej) dlatego idzie jak rakieta ale przy ok 100km/h następuje notlauf :-/

a jak masz uszkodzony N75 to albo może falować doładowanie albo trzymać na poziomie 0.6bara zamiast seryjnego 0.85 <ok>

na jakiej podstawie i kto stwierdził że turbo trzeba regenerować :?:

dodam że ja u siebie kiedyś skróciłem sztangę o jakieś 2 obr. i od tamtej pory zrobiłem ponad 20tys.km i nic złego się nie dzieje ;-)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 22:37

Mysle ze gdyby N75 byl uszkodzony to po skroceniu sztangi nie byloby takiej roznicy. Ale jutro jade na trase wiec zobacze jak idzie i czy ma przy 100 notlaufa.
Pytanie co może sie stac jesli bedzie pompowalo na maxa??
Turbo bylo do regeneracji bezdyskusyjnie bo lało olejem. Stwierdzil to techanik i gosc przy regeneracji to potwierdzil.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 22:50

jak odłączysz sterowanie od turbo to może czekać Cie niemiła niespodzianka podczas wyprzedzania, jeżeli źle wyregulowali sztangę (zbyt długa sztanga) to WG mógł się za wcześnie otwierać i turbo pompowało zbyt późno tyle co trzeba dlatego po skróceniu mogło się polepszyć ;-)
przy braku sterowania turbiną czasem może rozsadzić któryś z węży jeżeli jest już słaby a poza tym zwiększasz obciążenie wirnika i łopatek co może przyspieszyć koniec turbiny zwłaszcza tej po regeneracji
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 22:59

Tyle ze uwazam ze turbo bylo dotychczas zle wyregulowane, bo wcale nie bylo czuc przyrostu mocy powyzej 2tys obrotow i auto bylo bardzo mulowate. Ciezko bylo rozpedzic sie do 160km/h. nie mowiac o wyprzedzaniu.Dlatego tez w koncu postanowilem skrocic sztange i poprawa byla natychmiastowa. Byc moze zbytnio ja skrocilem, ale to sprawdze jutro na trasie czy nie lapie notlaufa. Jak dzis sprawdzalem to ponad 4 tys obrotow caly czas ciagnie. Dalej nie probowalem bo szkoda mi silnika na takie obroty ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 23:15

jak masz czym zrobić diagnozę to możesz podłączyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruszkę (omijając N75) i zalogować dynamicznie gr. 011 i jak ciśnienie będzie w granicach 1600-1700mbar to jest ok. a jak więcej to zbyt mocno skróciłeś <ok>

zamiast VAGa możesz podpiąć manometr i wtedy ciśnienie powinno być w granicach 0.6-0.7bara

a na podłączonym N75 ciśnienie powinno wynosić ok. 1850mbar (VAG) lub 0.85bara (manometr)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 23:33

Mozesz mi tylko powiedziec w ktorej grupie znajde w vag'u to cisnienie doladowania?

[ Dodano: 2009-04-28, 07:55 ]
Przegonilem wlasnie auto na trasie. Auto ciagnie caly czas bez problemow. Niezaleznie od biegu i obrotow. Do 160km/h idzie szybko i plynnie wiec chyba zbytnio sztangi nie skrocilem... ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2009, 08:56

gr. 011 pozycja 3 (Actual MAP), jak ciągnie dobrze to pewnie jest wszystko ok :-)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2009, 16:38

Witam po ktorkiej przerwie ;-)
Dzis w koncu udalo mi się zrobić logi grupy 011. Zamieszczam je poniżej z prośbą o analizę i wypowiedź, czy turbo jest ustawione OK. To moje pierwsze zamieszczane logi wiec bardzo prosze o wyrozumiałość, jeśli coś będzie nie takie jak powinno. Logowałem 2 razy, żeby uniknąć jakichś błędów. Czekam niecierpliwie na ocenę, za którą z góry dziekuję!! <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 05 maja 2009, 16:48

Jelly...

Caly czas jest niedoladowanie - nie widac jak to rzutuje na LMM i na wyznaczanie dawki paliwa bo nie zamiescilesc innych grup.
Zapoznaj siez tym tematem :
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html

i zapraszam ponownie z logami.
Jak bedziesz robil 011 dorzuc jeszcze 010, 003 i 008.

Pozdrawiam
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2009, 17:15

Nie wiedzialem ze komplet musze zrobic, ale dzieki za info. Poprawie!. Ale mam jedno pytanie czytajac temat z linku który podal kolega - chodzi o ostatnia wartosc, czyli wspolczynnik otwarcia zaworu ograniczajacego doladowanie. Chodzi o to ze u mnie ksztaltuje sie on caly czas na poziomie 40%, kiedy w przykladowych poprawnych logach zamieszczonych w podanym temacie wspolczynnik ten sie zmienia i przy 4000 obrotow wynosi prawie 90%. Czy nie jest cos aby nie tak jak powinno???

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 05 maja 2009, 19:59

Wspolczynnik ten oznacza jak bardzo N75 jest "zaangazowany" w zbijanie cisnienia... wartosc ta powinna dla 1Z oscylowac w granicach - 40-70 %.
Zwroc uwage, za na krotko przed notlaufem zazwyczaj ta wartosc oscyluje ok. 95%.
Jest OK.
Co do wykonywania kpl. logow... a jak idziesz do lekarza do tylko Ci temp. mierzy ??? czy tez cisnienie, tetno ...itd itd.... do porzadnej diagnozy potrzebujemy kpl. logow.
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2009, 21:12

Poniżej zamieszczam chyba już komplet logów dynamicznych ;-)
Z góry dziękuję za analizę!

[ Dodano: 2009-05-05, 21:14 ]
jeszcze zapomniałem o 011...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga