Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9td] Wymiana amortyzatora

prze_mo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 lip 2008, 16:32

[b4 1.9td] Wymiana amortyzatora

Post autor: prze_mo » 03 cze 2009, 16:01

Witam wszystkich ponownie .
Mam mały problemik gdyż nie mogę nigdzie znaleźć jak krok po kroku wymienić amortyzator przedni.
Obszukałem wszystko w szukajce i nic.
Moze ktoś podrzuci pomysł albo link??
Pomocy!!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 cze 2009, 17:18 przez prze_mo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 03 cze 2009, 16:22

Zaczynasz od tego, żestawiasz auto na podnośnik i odkręcasz koło.

Później możesz odkręcić i wybić końcówke drążka kierowniczego i łącznik stabilizatora, który to możesz odkręcić tylko na dole lub u góry ( klucze nr 16 i 17). (lepiej u góry ja tak robiłem)
Następnie sciągaczami sciągasz sprężyne i pod tarcze hamulcową ustawiasz sobie jakiś klocek tak żeby delikatnie opuścić na niego samochód, tak żeby troszke cała kolumna siadła.

Następnie zdejmujesz osłonke plastikową - osłonke na której umieszczony jest przewód od czujnika abs-u i masz do odkręcenia dwie duże śruby które trzymają kolumne mc-persona z układem hamulcowym. Są to dwie śruby z nakrętkami (nr 22) Kiedy je odkręcasz to albo wyjdą same albo wybij je delikatnie punktakami.

Przed ich wybiciem u góry pod maską odkręć śrubę mocującą w kielichu. Nakrętka chyba (nr 22) i imbusowa (chyba nr 6) Przytrzymujesz imbusową i odkręcasz nakrętke.
I później już wyciągasz całą kolumnę z amorkiem sprężyną i łożyskiem na zewnątrz.
Odręcasz łożysko ( SPRAWDŹ czy nie jest wybite - WARTO też wymienić na nowe przy wymianie amorka) i masz już wszystko na wierzchu.

Opisałem jak umiałem najlepiej. Sam jestem po wymianie i tak właśnie to robiłem. Robiłem pierwszy raz więc i ty dasz rade. Pozdrawiam
Gigs

prze_mo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 lip 2008, 16:32

audi80[1.9td]wymiana amortyzatora

Post autor: prze_mo » 03 cze 2009, 16:35

Dzieki kolego za rade na pewno skorzystam, tylko czy na samochodzie muszę ściągaczami ściągnąć trochę sprężynę?Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 03 cze 2009, 16:55

Tak na samochodzie.
Gigs

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 cze 2009, 17:02

A po co sie meczyc na samochodzie ze sprezyna jak mozna wyjac cały Mcpherson z samochodu i wtedy jest super dojscie do spręzyny, przynajmniej ja tak robiłem. Odkrecasz końcówke drązka kier. , łacznik stabilizatora, nakretke górna amortyzatora i 2 sruby od zwortnicy i wychodzi cały Mcpherson.

noorbi

Post autor: noorbi » 03 cze 2009, 22:33

WOJTEK26, jak zwykle ma rację <ok>
Najłatwiej wyjąć całą kolumnę i wtedy do roboty.

940NW

Post autor: 940NW » 04 cze 2009, 17:14

Wita. Ja mam takie pytanko. Na początku roku mechanik wymienił mi amortyzatory (sam wtedy nie miałem pojęcia jak to się robi). Po kilku miesiącach pojawiło się stukanie. Sam wziąłem się już za robotę i okazało się, że ta okrągła nakrętka mocująca amortyzator do McPhersona była luźna. Dokręciłem i jest ok, ale tu pojawia się moje pytanie. Czy po odkręceniu tej nakrętki powinien być od razu wkład amortyzatora (dociskany od razu przez tą nakrętkę, czy też między nimi powinna być guma? Ja po odkręceniu mam taką gumę i zastanawiam się czy tak ma być czy może amortyzator jest za krótki i mechanik po prostu dopasował jakiejś gumy, żeby docisnąć? Jeśli to faktycznie pomysł mechanika to jak zrobić żeby było ok, bo pewnie z czasem ta guma się spłaszczy i znów będzie stukać. Zastanowiło mnie to dopiero po dokręceniu i założeniu z powrotem amortyzatorów i nie przyjrzałem się temu zbyt dokładnie.

[ Dodano: 2009-06-04, 17:26 ]
Zadam jeszcze pytanko. Na czym ten wkład opiera się w spodzie
(było zalane olejem i nie zajrzałem) To jakis stały element czy jakaś podkładka?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 cze 2009, 10:24

Zadam jeszcze pytanko. Na czym ten wkład opiera się w spodzie
(było zalane olejem i nie zajrzałem) To jakis stały element czy jakaś podkładka?
Jak ja wymieniałem te wkłady to żadnej podkładki na dół nie było. Wkłady siadają w miejsce tłumików, a spód kolumny jest tak wyprofilowany że wkład siada centrycznie.
Na górę idzie wkładka centrująca wkład i nakrętka.

A tu masz rys. całej kolumny porównaj czego brakuje lub czego masz za dużo.

Obrazek

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 05 cze 2009, 10:48

kubik pisze:Na górę idzie wkładka centrująca wkład i nakrętka.
Zależy od producenta, przy Monroe miałem wkładki centrujące a Sachs pasuje idealnie bez podkładek i pierścieni centrujących.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 cze 2009, 11:04

siwusek216 pisze:
kubik pisze:Na górę idzie wkładka centrująca wkład i nakrętka.
Zależy od producenta, przy Monroe miałem wkładki centrujące a Sachs pasuje idealnie bez podkładek i pierścieni centrujących.
A bardzo możliwe, dla uściślenia ja zakładałem Kayaby.

940NW

Post autor: 940NW » 05 cze 2009, 11:09

Na tym rysunku, które to ta wkładka centrująca? Rozumiem, że nr 25 to nakrętka, czy coś idzie między nakrętkę 25 i wkład 36, no i z czego jest zrobiona ta wkładka centrująca?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 05 cze 2009, 11:31

Ja na wkładach Monroe miałem metalowa wkładkę centrująca wkładaną pod nakrętkę(żeby wycentrować wkład w tubie który był węższy)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 cze 2009, 11:33

940NW pisze:Na tym rysunku, które to ta wkładka centrująca?
Na tym rysunku jej niema bo to jest rozwiązanie oryginalne czyli tłumik w otwartym oleju, wkład który kupujesz jako zamiennik jest to tłumik w zamkniętym oleju i wtedy jest dodawana wkładka centrująca.

940NW

Post autor: 940NW » 05 cze 2009, 12:07

Czyli wychodzi na to, że ten element co mam pod tą nakrętką, to ta wkładka, a nie twórczość mechanika wymieniającego amortyzatory. Więc wychodzi na to, że mechanik nie po dokręcał tych nakrętek i dlatego mi to się tłukło (pojawił się również luz poziomy na kole, ale nie od razu). W razie jakby jednak to się powtarzało, to czy można dokupić taką wkładkę oddzielnie, najlepiej chyba metalową tak jak ma kolega w amortyzatorach monroe?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 cze 2009, 12:12

940NW pisze:Czyli wychodzi na to, że ten element co mam pod tą nakrętką, to ta wkładka, a nie twórczość mechanika wymieniającego amortyzatory.
Wydaje mi się że to jednak twórczość mechanika, bo te wkładki są zawsze metalowe.
Tak jak pisałeś wcześniej raczej mechanik coś dopasował.
Jedyne co mi się nasuwa to guma posłużyła mu do zniwelowania luzu bo nakrętka mogła nie dochodzić z powodu zniszczonego gwintu na kolumnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga