Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana końcówki dr. oraz łącznik, stabilizatora.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[B4 ABT] Wymiana końcówki dr. oraz łącznik, stabilizatora.

Post autor: MaXuS » 10 cze 2009, 11:22

Witam mam pytanie na które odpowiedzi nie znalazłem na forum. Mianowicie chce wymienić końcówki drążka kierowniczego i stabilizatory.

Jak wygląda wymiana końcówek dr.? muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt ;D? Dodam ze podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło :-? Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?

Teraz odnośnie stabilizatorów, wymiana wiem jak przebiega ale do czego służą te gumy przecięte na pół ??? są po 3 zł na allegro... Gdzie je się "wstawia" :roll: ?

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 10 cze 2009, 12:08

do wymiany koncowek drazka kierowniczego potrzebujesz palnik,bo nie sadze abys ruszyl gwint po latach eksploatacji.A potem jedz na ustawienie zbierznosci.Pozdro <piwo>
p.s.
nie wiem o jakich stabilizatorach mowisz,bo jak przechylu,to z przodu masz tylko jeden i gumy tez wymien,bo one trzymaja stabilizator
karaluchy umieraja na pogodna starosc....

https://audi80.pl/viewtopic.php?t=15739
https://audi80.pl/audi-cabriolet-by- ... t81189.htm
Coupe ACE,ABC,AAH A6C4 ABC
Sedan ABK,KV TT BAM
Avant ABC
AAH q,A3 1.8T Sport q,Cabby ADR

jest-Coupe ABC fwd,Cabrio ABK FL,100 AAH quattro

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 cze 2009, 14:00

No ok czyli końcówki drążka kier. wystarczy wykręcić i wkręcić do oporu nowe? dobrze rozumiem? Palnik w celu podgrzania czy cięcia :lol: ??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 cze 2009, 14:17

Dlaczego do oporu zmierz sobie tą odległość co masz starą końcówkę suwmiarką i tak samo wkręć nową popsikaj WD 40 lub colą może da się odkręcić bez użycia palnika ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2009, 14:18

Route 66 pisze:do wymiany koncowek drazka kierowniczego potrzebujesz palnik,bo nie sadze abys ruszyl gwint po latach eksploatacji
Da radę, nie jest łatwo ale wszystko się da. Najpierw trzeba to dobrze oczyścić szczotką drucianą, potem jakieś WD40, najlepiej zostawić to na jakiś czas. Potem dobry klucz i musi pójść - nie mówię że łatwo :-P
MaXuS pisze:czego służą te gumy przecięte na pół
Zakładasz je na drążek stabilizujący w miejscu przykręcania go do sanek.
MaXuS pisze:muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt
Przydały by się ściągacze.
MaXuS pisze:podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło :-? Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Jeśli ci się kręcą przy próbie odkręcenia nakrętki to musiałbyś złapać go jakąś żabką i docisnąć do kolumny tak aby się nie obracał.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 10 cze 2009, 14:20

Tak jak kolega pisze być może bez palnika się nie obędzie. Ja miałem tak samo i musiałem wymienić całe drązki, za DELPHI dałem 350 zł za komplet. Jeżeli obraca sie w główce podczas odkrecania ze zwrotnicy to sprobuj lekko puknąć w koncówkę młotkiem żeby doszła do zwrotnicy i wtedy kręć. Co do stabilizatora to te gumy chyba będą trzymac stabilizator ażeby nie było go słychac podczas jazdy. Zobacz czy nie masz walnietych łączników stab. (za FEBI dałem 100 zł za komplet >plastykowe)
Było B3 jest A4 B5 AFN

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 11 cze 2009, 17:09

No i obeszło się bez Palnika poszło jak ręką prawie <ok> Użyłem kwasu - odrdzewiacza oczyścił wszystko dogłębnie do żywego materiału:) wystarczyło trochę siły i samo szło.

Odrdzewiacz kupiłem w Castoramie ;-) cała operacja bez żadnych udziwnień poszła jak z płatka... mam rocznik autka 91 a drążki albo od nowości były albo ktoś kiedyś kupił ori bo znaczek OOOO mają;)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Polecam odrdzewiacz <ok> <piwo>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 cze 2009, 18:08

palnik do audi dajcie spokoj.mozna lagodniej po co palnik wd 40 a jesli juz to troche podgrzac ale nie za duzo

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 13 cze 2009, 23:39

Podpinając sie do tematu lepsze są łączniki stabilizatora plastikowe czy metalowe (chyba w ori były plastikowe) jakich firm polecacie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 cze 2009, 13:33

jakich firm polecacie?
Było kolego wiele razy. Poszukaj na forum.
Części samochodowe online - Motostacja

krimor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2008, 14:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: krimor » 19 sty 2010, 00:05

Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć gdzie można znaleść jak krok po kroku wymienić końcówki drążka kierowniczego ze zdjęciami z góry dziękuje :-D

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 sty 2010, 08:50

krimor pisze:Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć gdzie można znaleść jak krok po kroku wymienić końcówki drążka kierowniczego ze zdjęciami z góry dziękuje :-D
wydaje mi sie ze nie ma fotek z wymiana ale to nie jest naprawde nic trudnego swoja zabawe z mechanika w aucie od tego zaczynalem i nie jest to trudne nawet dla osob ktore nigdy nic nei robily
1odkrecasz kolo i podnosisz auto
2 nie pamietam jakie szly klucze w kazdym razie sa potrzebne dwa plaskie po zdieciu kola zerkniesz to bedziesz wiedzial
3odkrecic nakretke ktora laczy koncowke z mc personem (kolumną)
4 popsiukaj wd 40 lub szybszy sposob podgrzac ja uzywam do tego lut lampy bo bardzo czesto zdarza sie ze zapiekaja sie te sruby bardzo mocno. przy nakretkach i gwincie chwile podgrzac wtedy puszcza napewno
5 i wykrecasz
6 po wyjeciu starej przyloaz sobie dokladnie i zobacz jaka jest roznica miedzy stara i pamietaj jak bedziesz stara wykrecala ile obrotow lub zmierz sobie odleglosc koncowki
7 to pomoze ci na wkrecenie nowej koncowki drazka z podobnąodleglascia do starej i bedziesz mogl jako tako dojechac na geometrie jak cos to pytaj na gg to ci pomoge

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 19 sty 2010, 13:14

odkręcić to pikuś powodzenia w wybiciu starej końcówki :-P
u mnie było tak zapieczone, że musiałem ciąć końcówkę wykręcać cała kolumnę i w imadło, a i to był problem
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 sty 2010, 16:03

radekmc pisze:odkręcić to pikuś powodzenia w wybiciu starej końcówki :-P
u mnie było tak zapieczone, że musiałem ciąć końcówkę wykręcać cała kolumnę i w imadło, a i to był problem
podgrzeje i bedzie ok nei trzeba grzac nei wiadomo jak dlugo popsiuka wd postuka troche mlotkiem i wyjdzie ja u siebie nigdy problemu nei mialem chyba ze chcialem wybic w innym celu i nei zmienaic koncowki wtedy trzeba ostrozniej by nei rozwalic koncowki

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 30 mar 2010, 07:49

Czy ktos z Was uzywal koncowek firmy DACHSTEIN Autoparts? Jesli tak to prosze o info na temat jakosci.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga