Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 21 cze 2009, 22:56

To ja nie będe zakładał nowego tematu tylko zapytam tutaj. Jak jest sucho na dworze to autko chodzi mi ok ale jak tylko poleje deszcz zaczynają mi falować obroty i jak jadę to szarpie mi autem :-/ Co może być przyczyną :?: Kable i świece mam nowe. Może to być kopułka i palec :?:

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 21 cze 2009, 23:01

Jak najbardziej tak,wystarczy ,że palec będzie pęknięty nie będziesz tego widział ale będzie sie tam zbierała wilgoć i jak dobrze będzie lało przez parę dni to możesz nawet nie uruchomić silnika.Miałem tak w golfie.Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 cze 2009, 15:33

czarekj pisze:Wymień tylko potencjometr przepustnicy a czujnik spalania stukowego zostaw na razie w spokoju.
Dzięki koledzy za pomoc, tak właśnie teraz mam zamiar zrobić, wymienię ten potencjometr i zobaczymy co z tego wyniknie, myślę że szarpać przestanie, może przy okazji obroty przestaną się zawieszać. Mam tylko jeden mały problem, jedna śruba (ta imbusowa dolna od strony silnika) od przepustnicy jest na tyle obrobiona że imbus się w niej kręci a na dodatek tak dociągnięta że atom jej chyba nie ruszy. Może uda mi się jakoś wymienić ten potencjometr bez demontażu przepustnicy. Jeśli nie to jak? Jakieś pomysły?

Jeszcze raz dzięki za pomoc i zainteresowanie :)

adi74

Post autor: adi74 » 22 cze 2009, 20:49

no to masz kolego problem :-? ale nie łam się spróbuj jakiegoś pomocnika typu WD40 a poza tym może uda ci się jakoś dopasować z większego imbusa (chociaż wiem że nie będzie łatwo) ;-)

Powodzenia :-)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 22 cze 2009, 22:46

HeavenQueen pisze:Mam tylko jeden mały problem, jedna śruba (ta imbusowa dolna od strony silnika) od przepustnicy jest na tyle obrobiona że imbus się w niej kręci a na dodatek tak dociągnięta że atom jej chyba nie ruszy.
użyj tzw. ścisku morsa - on wszystko ruszy:)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 23 cze 2009, 06:40

w ostateczności zdemontuj całą przepustnicę. Wbij większy imbus, jak to nie pomoże a masz już drugi potencjometr w ręce to rozbij ten stary i odkręć morsami.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 27 cze 2009, 22:42

Witam koledzy!

Na początek fajny dowcip: dzwoniłem do ASO, czujnik 037 907 385 H kosztuje... 473 złote %-)
Kupiłem tenże ale z końcówką P od VW Jetta za 40zł na allegro i autko sprawuje się DUŻO lepiej. Wymienić potencjometr można bez problemu bez demontażu przepustnicy, trzeba zdjąć przepływomierz i odkręcić osłonkę termiczną. Czujnik jest przykręcony na dwóch śrubkach z końcówką na 'gwiazdkę'.
Wymiana wyeliminowała (jak na razie) zawieszanie się obrotów na biegu jałowym, a auto jakby żwawiej się zbiera. Pozostał problem szarpania podczas przyśpieszania, jakby odcięcie paliwa na ułamek sekundy, czy to może być ten czujnik spalania stukowego?
Jak zrobić poprawną adaptację po wymianie tego potencjometru przepustnicy? Ja odpiąłem akumlator na kilkanaście minut i potem zostawiłem odpalony silnik aż się wentylatory zaczęły dmuchać, to chodzi o ten zabieg czy mi się pomyliło i odprawiłem zwykły zabobon? :-)

Dzięki i pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 cze 2009, 09:11

HeavenQueen pisze:to chodzi o ten zabieg czy mi się pomyliło i odprawiłem zwykły zabobon?
Równie dobrze mógłeś podrapać silnik kurzą łapką po głowicy i efekt byłby podobny.
Tak na serio to musisz zaadaptować przepustnicę VAG-iem na kanale 0. Ewentualnie ustawić ją na woltomierz.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2009, 18:21 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 cze 2009, 11:05

czarekj pisze:
HeavenQueen pisze:to chodzi o ten zabieg czy mi się pomyliło i odprawiłem zwykły zabobon?
Równie dobrze mógłeś podrapać silnik kurzą łapką po głowicy i efekt byłby podobny.
Tak na serio to musisz zaadoptować przepustnicę VAG-iem na kanale 0. Ewentualnie ustawic ją na woltomierz.
W takim razie wyruszam na poszukiwanie magicznego kuraka.
Teraz również już na serio, nie zbyt znam się na obsłudze VAGa. Nie zbyt się popisałem, bo w szukajce zaraz znalazł się odpowiedni temat:
[URL=http://]http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm[/URL]

Postaram się wykonać tą operację i dam znać co i jak :-)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 11 sie 2009, 21:22

HeavenQueen pisze:Postaram się wykonać tą operację i dam znać co i jak
kolego i jak udało się nareperować te wolne obroty? wszystko już gra?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 12 sie 2009, 17:00

krisss pisze:
HeavenQueen pisze:Postaram się wykonać tą operację i dam znać co i jak
kolego i jak udało się nareperować te wolne obroty? wszystko już gra?
Tak, faktycznie obroty świrowały przez potencjometr przepustnicy.

Pozdrawiam! :-)

Alex

Post autor: Alex » 10 lut 2010, 15:51

to ja sie dolacze do tematu. czy przez ten potencjometr auto moze byc slabe w czasie jazdy i ciezko odpalac??

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 12 lut 2010, 22:43

A ciężko odpala gdy zimne czy nagrzane?

adi74

Post autor: adi74 » 14 lut 2010, 14:52

Alex, przez potencjometr przepustnicy auto słabe nie będzie, będzie "dziura" w pewnym momencie. Sprawdż słynny już przekażnik nr 30. :mrgreen:

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 lut 2010, 14:51

Nie tylko dziura. U mnie zawieszały się obroty na ponad 2000 obr/min - to był główny objaw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga