Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 05 sie 2010, 21:36

Chłopaki! słuchajcie! uratujecie mi wycieczkę jeśli mnie nakierujecie. Moje autko ma moc, obroty jako tako się trzymają jednak na ciepłym silniku spadają do 600. Krokowca wyczyściłem. Ale mój główny problem to moment gdzy wyprzedzam auto i nie jest to zależne od obrotów ale po prostu jest efekt jakby ktoś mi wcisnął hamulec zamiast dać w gaz.. potem auto szarpnie i rozpędza się dalej.

Teraz jeśli to jest przepustnica to koleś powiedział by wymienić. Jednak czy warto ryzykoawać i brać podróbę? Zawsze u mnie były problemy z elekryką więc może wymienię tylko ten potencjometr? Czy może on być przyczyną dziwnego zachowania auta? są jeszcze małe szczególiki. Np nie zawsze rozpędza się jak trzeba np. wciśnię lekko gaz, auto jedzie ale z lekkimi drganiami, dam mu mocno w gaz i jedzie jak trzeba aż wciśnie w fotel.

uff ale się rozpisałem. Teraz najważniejsze jeśli to jest to! to czy mogę wymienić ten potencjometr sam? gdzie on się znajduje o ile wiem to ma oznaczenie 037 907 385 H. Może wiecie jaka powinna byc cena na dzisiejszy dzień. No i najważniejsze. Czy ma on wpływ na spalanie bo i na PB i na gazie jest to samo. I tak pójdę do regulacji profilaktycznie po przeczyszczeniu krokowca bo auto jest na gwarancji. A trzeba korzystać z darmowych usług. ( a raczej wliczonych w koszty montażu )

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 05 sie 2010, 22:31

Opisane przez ciebie zachowanie może być przyczyną uszkodzenia TPS. Jak go sprawdzić przy pomocy miernika analogowego opisałem w innym poście.
Podłączałeś auto do VAG'a? Jakie błędy?
Wymiana przepustnicy to raczej niepewna sprawa. Wydaje mi się że musiała by się mechanicznie rozlecieć. Zdejmij gumę z przepustnicy i popatrz czy klapki są na swoim miejscu, czy się dobrze otwierają i wyczyść ewentualnie.
TPS możesz sam wymienić. Znajduje się pod przepustnicą i jest przykręcony dwoma śrubkami imbusowymi. Cena na dziś dzień do jakieś 500zł.
Ten z końcówką H to zdaje się jest do automatu (ma dwie wtyczki) ale dobrze pracuje też przy manualnej skrzyni biegów.
PS. Jak Ci uratuje wycieczkę to mi przyślij pocztówkę <lol>

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 06 sie 2010, 07:55

HeavenQueen pisze:Opisane przez ciebie zachowanie może być przyczyną uszkodzenia TPS. Jak go sprawdzić przy pomocy miernika analogowego opisałem w innym poście.
Podłączałeś auto do VAG'a? Jakie błędy?
Wymiana przepustnicy to raczej niepewna sprawa. Wydaje mi się że musiała by się mechanicznie rozlecieć. Zdejmij gumę z przepustnicy i popatrz czy klapki są na swoim miejscu, czy się dobrze otwierają i wyczyść ewentualnie.
TPS możesz sam wymienić. Znajduje się pod przepustnicą i jest przykręcony dwoma śrubkami imbusowymi. Cena na dziś dzień do jakieś 500zł.
Ten z końcówką H to zdaje się jest do automatu (ma dwie wtyczki) ale dobrze pracuje też przy manualnej skrzyni biegów.
PS. Jak Ci uratuje wycieczkę to mi przyślij pocztówkę <lol>
Coś podobnego znalazłem koło przepływomierza (bosch) ale to nie jest to? nie jest przykręcone tylko wpięte na zaczepy, a wtyczka ma 3 piny. Jak wpiszę na allegro potencjometr przepustnicy to chyba wyskakuje coś podobnego. Ale to chyba jest potencjometr przepływomierza? (tego boshowskiego) Dobrze myślę? Nie rozbiorę przepustnicy bo jestem laikiem. Robię naprawy na tyle ile pozwala mi wiedza i umiejętności. Nie mam nawet tylu narzędzi by bawić się w rozbiórkę. Nawet nie wiem gdzie jest przepustnica :((( widziałem ją na zdjęciach ale jak jest już rozebrana.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sie 2010, 08:07

Na tej aukcji http://allegro.pl/item1138077675_przepu ... z_abk.html na przepustnicu na samej górze jest takie coś czarnego to jest właśnie potencjometr przepustnicy tzw TPS to przy przepływomierzu to prawdopodobnie masz elektrozawór par paliwa.

Na tej focie zaznaczone na czerwono. Fota zapożyczona z allegro.

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 06 sie 2010, 09:07

kokolino1 pisze:Na tej aukcji http://allegro.pl/item1138077675_przepu ... z_abk.html na przepustnicu na samej górze jest takie coś czarnego to jest właśnie potencjometr przepustnicy tzw TPS to przy przepływomierzu to prawdopodobnie masz elektrozawór par paliwa.

Na tej focie zaznaczone na czerwono. Fota zapożyczona z allegro.
Wielkie dzięki za nakierowanie. Czemu na allegro koleś ma napisane "przepustnica powietrza"? Pokażę ci co ja wykryłem na allegro. http://allegro.pl/item1177770817_potenc ... 37022.html i to jest częśc podobna do tej co wchodzi do tego boschowskiego przepływomierza. :( myli mi się to. dzisiaj zobaczę ten potencjometr. aha. Czy jeśli odłączę potencjometr od kabli to czy można oczekiwać jakiegokolwiek efektu? Czy jeśli potencjometr nawala powinno się jeździć lepiej?

WTW. znalalem takie cudo http://allegro.pl/item1050054178_czujni ... wagen.html tzle ze to jest oznaczone szmbolem Q. Jakiego ja mam szukac bo nie pisze ze to jest do audi. sorrki ale zalezy mi na zrobieniu tego przed wyjazdem. aha nie powiedzieliscie czz to ma wplyw na spalanie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sie 2010, 09:55

W tym pierwszym linku to koles wystawia to też potencjometr tylko że od ABT jedno punktu. Identyczne są w seatach,fiatach citroenach i wielu innych.
Niestety nie mam tutaj ETK-i i nie jestem w stanie powiedzieć Ci jakiego numeru masz szukać.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 06 sie 2010, 16:47

skt84 pisze: Czemu na allegro koleś ma napisane "przepustnica powietrza"?
Bo to "coś" reguluję ilość powietrza która jest zasysana do cylindrów :)
kokolino1 pisze:jakiego numeru masz szukać.
037 907 385
Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 20:05 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 06 sie 2010, 19:20

Obejrzałem sobie dzisiaj to dokładnie. I stwierdzam, że jest to trochę trudno dostępne. Musiałbym zdjąć gumę z przepływomierza (boje się że już jej nie założę z powrotem). A potem widziałem że te śrubki są skierowane w dół, więc trzeba bardzo uważać żeby nie spady gdzieś. Jutro się za to zabieram stąd moje pytanka:

1. co powinno się dziać po odłączeniu wtyczki od potencjometru
2. gdy będe sprawdzał jak działają te klapki to czy nie będzie się tam gdzieś wydostawać paliwo? robić to oczywiście na wyłączonym silniku?
3. jeszcze nikt mi nie powiedział czy potencjometr ma wpływ na spalanie benzyny czy gazu.

<osohozi> pomóżcie biednemu żuczkowi bo brak mi wiedzy a chęci są.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 06 sie 2010, 19:53

Musisz rozmontować pół dolotu, wyjmij przepływomierz i obudowę filtra powietrza dla ułatwienia dostępu.

Ad.1. Demontaż przeprowadzaj przy wyłączonym zapłonie, wtedy po odłączeniu wtyczki nic się nie stanie.
Ad.2. Tak, na wyłączonym. Przepustnica to nie gaźnik, tam nie ma benzyny.
Ad.3. Na pracę na benzynie na pewno, a na LPG w zależności od generacji instalacji. W sekwencji tak, w I nie a w II nie wiem.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 06 sie 2010, 21:02

witam wszystkich podepne się do tematu mam taki problem że auto od pewnego czasu często gaśnie na skrzyżowaniu na bśzynie i na LPG obojętnie czy zimne czy ciepłe po czym odpala na rys sprawdziłem układ dolotowy przekażnik 30 wszystkie kostki mam Waga żadnych błedów nie wykazuje na silniku macie jakieś pomysły co może być przyczyną
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio


Moje ABK :arrow: audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 07 sie 2010, 00:59

jugo007 pisze:witam wszystkich podepne się do tematu mam taki problem że auto od pewnego czasu często gaśnie na skrzyżowaniu na bśzynie i na LPG obojętnie czy zimne czy ciepłe po czym odpala na rys sprawdziłem układ dolotowy przekażnik 30 wszystkie kostki mam Waga żadnych błedów nie wykazuje na silniku macie jakieś pomysły co może być przyczyną
Ten problem rozwiązałem sam wymieniając czujnik temperetury wody. niebieski. bez problemu wymienisz go sam. weź oryginał. ja miałem podróbki które szybko padały. jeśli masz kalkulator w głowie to wydanie nieco grosza wiecej bardziej ci sie opłaci bo podróby szybko padają albo dają fałszywe dane do ECU.

sorry za błędy.. jestem po paru piwach.. a wyjazd juz tuz tuz. czemu znawca czakrej sie nie odzywa?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 07 sie 2010, 23:11

znalazłem czujniki na allegro tylko który kupić z firmy EPS czy HELLA
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio


Moje ABK :arrow: audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 07 sie 2010, 23:18

Audi, Panie, AG VAG VW czy coś tam, z czterema kółkami :-)

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 08 sie 2010, 08:57

jugo007 pisze:znalazłem czujniki na allegro tylko który kupić z firmy EPS czy HELLA

Ty kup oryginalny w serwisie! nie jakieś firmowe. To jest rozwiązanie na krótką metę.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 19 sie 2010, 23:43

czujnik kupiony orginalny i wymieniony jest mała poprawa ale dalej ma napady jak przegazuje go do około 2tyś obrotów to przy spadaniu obrotów spadną za nisko i zgasmie
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio


Moje ABK :arrow: audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga