Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 sie 2012, 00:26

To co zaznaczyłeś to trójnik przewodu paliwowego i nie radzę tego dotykać, jak zacznie ciec to cały przewód do wymiany tuż obok po lewej stronie masz regulator biegu jałowego.Ze zdjęcia też widzę że przewód od regulatora ciśnienia listwy wtryskowej jest jakoś dziwnie schowany, załamany.Nie powinien mieć żadnych zagięć lub nawet lekkich załamań.Skoro wymieniałeś regulator to zwróć na to uwagę.


Obrazek

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 28 sie 2012, 11:29

to nie jest zdjęcie mojego silnika tylko z neta jakieś wziąłem by pokazać czy o to chodzi.
Regulator ciśnienia paliwa i ten przewód mam nowy bo wymieniałem ostatnio bo miałem problem z odpalaniem i musiałem mu gazować by załapał.
Ale gdzie jest ten krokowiec co mam go przemyć bo Ty piszesz o regulatorze biegu jałowego. Czy to inna nazwa krokowca po prostu? Więc jak mogę go wyjąć? Dzięki za pomoc.

Na pierwszym zdjęciu widok mojego już silnika a na kolejnym sam regulator biegu jałowego prośba tylko by rozrysować mi jak się zabrać za jego wykręcenie.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 sie 2012, 11:50 przez benek9202, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2012, 11:33

benek9202 pisze:Ale gdzie jest ten krokowiec co mam go przemyć bo Ty piszesz o regulatorze biegu jałowego. Czy to inna nazwa krokowca po prostu?
to to samo
Więc jak mogę go wyjąć?
to chyba proste jest: odpinasz wtyczkę elektr.. ściągasz opaski z przewodów i masz wyjęty krokowiec.
WRC is for boys.
Group B was for men.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 28 sie 2012, 13:09

Problem w tym że to co na zdjęciu zaznaczyłem na zielono odpiąłem problem mam z tym co na czerwono jest zaznaczone. Nię mogę odpiąć tego samego regulatora od tej drugiej części jak ciągnę to tylko ta czarna plastikowa opaska zjeżdża i po zabawie.
A jeśli chodzi o czyszczenie to wystarczy że ten regulator poleży godzinkę w nafcie i to ma rozwiązać problem, tak? Wybaczcie że tak się pytam sto razy ale nie jestem mechanikiem i nie mam o tym zielonego pojęcia a chciałbym sam to zrobić :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2012, 13:17

benek9202 pisze:Problem w tym że to co na zdjęciu zaznaczyłem na zielono odpiąłem problem mam z tym co na czerwono jest zaznaczone. Nię mogę odpiąć tego samego regulatora od tej drugiej części jak ciągnę to tylko ta czarna plastikowa opaska zjeżdża i po zabawie.
możesz z tą gumą go wyjąć odczep tylko od tego zaczepu, przynajmniej ja tak zrobiłem
benek9202 pisze:A jeśli chodzi o czyszczenie to wystarczy że ten regulator poleży godzinkę w nafcie i to ma rozwiązać problem, tak?
tak, bo tego się nie rozbiera.
WRC is for boys.
Group B was for men.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 28 sie 2012, 14:20

chodzi o to ze nie moge rozłączyć regulatora od tej drugiej części chybaże nie bede rozłączał i w nafcie zanurzę tylko tą część od ktòrej idą te gumy. wystarczy tak?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2012, 14:22

benek9202 pisze:wystarczy tak?
tak
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2012, 20:28

PieterB pisze:Ale gdzie jest ten krokowiec co mam go przemyć bo Ty piszesz o regulatorze biegu jałowego. Czy to inna nazwa krokowca po prostu?

to to samo
To nie jest to samo! ABK ma regulator biegu jałowego.

To może twoje audi ma jesze silnik odrzutowy? przecież też na paliwo płynne.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 28 sie 2012, 22:20

Nazwę pozostawię w spokoju ;-) Płukałem go w nafcie i wsadzałem wyciągałem tak by przelewała się nafta otworami i pozostawiłem teraz na noc do przeschnięcia. Jutro po pracy dam znać czy pomogło. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sie 2012, 06:59

Jarewa pisze:To nie jest to samo! ABK ma regulator biegu jałowego.
a to sorry za wprowadzenie w błąd
Jarewa pisze:To może twoje audi ma jesze silnik odrzutowy? przecież też na paliwo płynne.
nie, nie mam a szkoda :-P
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 sie 2012, 21:54

Nie wiem czy to coś pomoże komuś ale ostatnio bawiłem się nieco moją byłą niunią ABK plus LPG. Kupił ją starszy pan i jak coś wyniknie to dzwoni i "mam ją jakby jeszcze pod opieką".

Zaczęły zawieszać się obroty. Przy podpiętym Vagu sprawdzałem TPS:

1. Włączyłem zapłon i uruchomiłem bloki pomiarowe aż pokazał mi się napis leerlauf.
2. Przy delikatnym poruszeniu przepustnicy napis zmienił się na teillast (sorki za mój niemiecki ale może jakąś literkę zepsułem więc proszę o wyrozumiałość)
3. Przy uruchomionym silniku i mocnym przekręceniu przepustnicy pojawił się napis na "vor"
4. Jeszcze przy wyłączonym silniku bardzo delikatnie przekręcałem przepustnicę szukając martwego punktu. Wówczas napis teillast podejrzewam zmienił by się na ułamek sekundy na leerlauf. Nie zauważyłem niczego takiego.

Co do krokowca:

Dwa silniczki krokowe myły mocno moczone w ropie. Jeden nawet tydzień. Jest tak samo.

To tak sobie pomyślałem, że kiedyś pomogła mi wymiana sondy. Pomyślałem "co mi szkodzi.

Przy uruchomionym silniku patrząc na wskazania vaga odpiąłem sygnałowy przewód sondy. Nawet błędu nie wywaliło! Przy odpiętej sondzie (vag pokazywał 0,49V) delikatnie poruszyłem przepustnicą. Podniósł obroty i został na około 1950 rpm. Ponowne podpięcie nic nie dało. Dopiero wszedłem w Basic settings (tryb awaryjny) i ponownie wszedłem w bloki pomiarowe i dopiero wtedy wszedł na właściwe obroty.

Wniosek z tego taki, że złe podłączenie przewodu sygnałowego sondy
(lutowanie zamienników) lub przetarcia i chwilowe braki w sygnale mogą powodować również zawieszanie się obrotów.

Jak ktoś nie ma dostępu do vaga wymianę sondy lub naprawy przy niej należy na czas wymiany odłączyć akumulator.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 29 sie 2012, 23:06

Przemywanie w nafcie niestety nie pomogło obroty stoją przy rozgrzanym silniku na 1100-1200. Dziwi mnie jedna rzecz, że jeśli zgaszę auto i ponownie uruchomię to problem pojawia się po kilkukrotnym przy gazowaniu dopiero. Nie jest to jakiś wielki problem może ale lubię mieć wszystko na cacy :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 sie 2012, 23:51

Nafta działa lepiej niż ropa le też wysusza i po niej należy nasmarować chociażby wd-40 nim opary ze skrzyni to zrobią.

Niestety czyszczenie krokowca acetonem, środkiem do układów hamulcowych (w sumie na bazie acetonu bo go niemiłosiernie czuć), naftą wymaga smarowania. A tak to pierwsze chwile jego pracy powodują ścieranie się i minimalna grudka przytartego metalu niemal bezpowrotnie może go uszkodzić. Sam tak miałem i pomogła dopiero wymiana na nowy (stary oczywiście z innego źródła).

Zostaje zabieg jego rozbiórki i doprowadzenie jego mechaniki do ideału. Ale nigdy tego nie robiłem. Kiedyś czytałem jeden z postów forumowicza, który go rozebrał.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 30 sie 2012, 00:39

Skoro wypłukałem w nafcie to mam jeszcze raz to zrobić i tym wd-40 popsikać na koniec? Czy skoro mam już założony to tak jeździć i te opary to zrobią? Pytam bo nie wiem czy jest sens wydawać 20zł na wd-40 skoro nie wiadomo czy to pomoże.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 sie 2012, 01:56

Widać nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

Owo struganie metalu (bo tak można tłumaczyć czyszczenie krokowca bez smarowania) nie zatrzyma ponowne czyszczenie i smarowanie. Zabieg strugania już nastąpił i zrobił się strug, który ogranicza skok tłoczka. Nic poza rozbiórką go nie odwróci.

Taniej i szybciej poszukać nowego.

A o właściwym czyszczeniu krokowca jest trochę na forum. Owszem, trzeba poszukać ale to już nie jest pierwszy temat gdzie wspomina się o należytym posmarowaniu krokowca po gruntownym czyszczeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga