Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 30 sie 2012, 11:06

Wybacz ale radziłem się tu na forum i nikt jakoś o tym nie pisał... Miałem jedynie trzymać w nafcie. Rozumiem, że tym sposobem zniszczyłem swój krokowiec? Ale jeżdżąc po czyszczeniu nie zauważyłem żadnych niepokojących znaków oprócz tych co były.

Zrobiłem wczoraj od czyszczenia 20km. Trasa/miasto- 70/30.
Czy to już wystarczyło do zatarcia krokowego? Jakie teraz będę miał objawy jeśli się zepsuł?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 sie 2012, 16:26

Nie mam co wybaczać bo sam kiedyś załatwiłem swojego krokowca moczeniem w acetonie. No i nie posmarowałem. Pomogła wymiana na drugi. Dlatego z uporem maniaka jak znajdę gdzieś post o czyszczeniu krokowca piszę też o jego smarowaniu.

Jak się uszkodził to objawy zostaną jakie były. Zostaje podmienić skądś krokowy. Jeżeli dalej tak jest to nie była to wina krokowego i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

Do przemierzenia TPS i sprawdzenie sondy.

Z vagiem to było już wspominane.

Bez vaga:

Pomiar TPS w poszukiwaniu "matrwego miejsca" omomierzem w zakresie chyba 20k :



Miernik wpięty między lewy i środkowy patrząc znad przepustnicy. Jakakolwiek chwilowa przerwa to uszkodzenie czujnika.

Pomiar sondy to wpięcie miernika do czarnego przewodu sygnałowego sondy i masy. W tym celu ustawiamy voltomierz na zakres 2000mV. Przy włączonym silniku ma skakać od 100mV do 900mV.

Tak więc nie zaszkodzi sprawdzić resztę.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 01 wrz 2012, 23:18

Psiknąłem jeszcze WD-40 ale nie przyniosło to rezultatu.. Byłem u jakiegoś mechaniora i mówił że to może być też wina źle ustawionego zapłony.. Czy to możliwe?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 wrz 2012, 09:41

Zapłon sam się nie przestawia, sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 02 wrz 2012, 23:28

Zapłon mógł być źle ustawiony bo auto mam od niedawna, tak więc pytam po raz drugi czy podniesione obroty mogą być powodowane źle ustawionym zapłonem?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 wrz 2012, 04:41

Mogą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2012, 22:06

benek9202 pisze:tak więc pytam po raz drugi czy podniesione obroty mogą być powodowane źle ustawionym zapłonem?
benek9202 pisze:Auto ma podniesione obroty biegu jałowego do około 1400..
Źle ustawiony zapłon to jedynie +-50obr/min

Jak więcej to tylko nieszczelność lub nastawnik biegu jałowego. ECU ma za zadanie trzymać obroty na poziomie 800-950obr/min jeżeli tego nie robi to albo wina z oprzyrządowaniem ECU albo nieszczelność dolotu albo nastawnik.

Awatar użytkownika
MetfaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MetfaN » 17 mar 2013, 20:23

Trochę odkopuje temat, ale mam podobny problem. Odpalam zimny silnik po nocy jest wszystko ok. Robię z 2 km i wzrastają mi obroty biegu jałowego do ok 2200-2700obr/min. Jakiś czas temu wyjmowałem regulator biegu jałowego i go myłem(najpierw bremsem/zmywaczem później nalałem do niego ropy i miałem możliwość zasterowania go aby chodził w pełnym zakresie, przedmuchałem powietrzem i do auta) przez 2 tygodnie było ok ale teraz znów wolne obroty koło 2200-2700(nie falują tylko raz skończą się podnosić na 2200 a raz wyżej). Zauważyłem że silnik mi nie gaśnie po odpięciu wtyczki z regulatora/krokowca. Po zdjęciu przewodu skąd zaciąga powietrze czuć że regulator ssie powietrze, zaślepię palcem silnik gaśnie.
Pod vagiem tylko błąd 518 ale odpinałem wcześniej w/w wtyczkę.
Teraz pytanie czy po wypięciu wtyczki silnik powinien zgasnąć?
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 mar 2013, 21:11

Tak.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 06 lip 2013, 08:43

Panowie jedno szybkie pytanie bo już się zamotałem.Wymiana potencjometru przepustnicy ABK 92r. trzeba adaptować VAGiem czy nie :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2013, 11:06

Piachuu pisze:Wymiana potencjometru przepustnicy ABK 92r. trzeba adaptować VAGiem czy nie
w tym roczniku chyba za pomocą woltomierza
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lip 2013, 20:50

Do '93 roku samo się adaptuje. Trzeba wejść w Basic Settings (tryb awaryjny) lub go wywołać przez zabawy z niebieskim czujnikiem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lip 2013, 21:18

Francis1982 pisze:Do '93 roku samo się adaptuje.
a ja myślałem że odwrotnie
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lip 2013, 21:38

Miałem 022 końcówka '091 i nic poza odczytem danych ze sterownika nic nie ma. Informacja uzyskana z Naszego forum bo swego czasu trochę szukałem an ten temat

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 07 lip 2013, 20:31

Dobra Panowie nie adaptowałem,po wejściu w Basic Settings w miejscach odczytu pokazuje error coś tam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga