Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2013, 20:34

Piachuu pisze:Dobra Panowie nie adaptowałem,po wejściu w Basic Settings w miejscach odczytu pokazuje error coś tam.
może temperatura była za niska
WRC is for boys.
Group B was for men.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 07 lip 2013, 21:02

No fakt z 50 może miał.Patrz taka pierdoła,zobaczę jutro co pokaże.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 lip 2013, 21:10

A co ma temperatura do trybu awaryjnego? :shock:

W zimie nawet klikasz w blokach pomiarowych w Basic Settings i musi wejść w ustawienia podstawowe. Nie ma bata.

Jak już ściągnij innego Vaga. Jaki masz?

Objawem wejścia w tryb awaryjny jest minimalna różnica w obrotach silnika

Albo odepnij niebieski i przygazuj powyżej 3500 rpm. Zobacz co to da

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2013, 21:26

Francis1982 pisze:A co ma temperatura do trybu awaryjnego?
musi być powyżej 60 Stopni inaczej nici z tego nawet w instrukcji ssp jest taki zapis, a ja sam się o tym przekonałem a jak mi nie wierzysz to kiedyś spróbuj jak będziesz miał okazję.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 08 lip 2013, 12:53

silnik okolo 90st, błędów żadnych, w grupie 000: error grup 000 is not available. Vag 311-2 i 409-1 nie bawiłem się niebieskim czujnikiem bo wcześniej przed wyminą potencjometru ,,widział'' grupę 000

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 11 lip 2013, 14:09

a ktos wie jak prowadzic adaptacje w abk przed 93? Rocznik 92 to jest ;) Gdyz na voltomierz ustawione mam 0.6 - 4.6v I zawija ładnie, ale chce byc w 100% upewniony :)
Dzast e lityl noob <piwo>

chinczol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2011, 17:34
Lokalizacja: Poznań

Silnik krokowy/ regulator obrotów biegu jałowego B4 2.0E ABK

Post autor: chinczol » 24 lip 2013, 22:55

Witam wszystkich,
mam problem z ustaleniem poprawnego działania silnika krokowego(będę używał tej nazwy bo łatwiej :)

Zaczęło się od próby regeneracji przepływomierza. Wszystko było ok do momentu ustawienia wzorcowych 12-16% w VAG'u. Najniższą wartość jaką udało się osiągnąć do 20%. Czytając forum często razem z przepływomierzem przewijał się silnik krokowy i przekaźnik 30. Dlatego postanowiłem też się nimi zająć i ponownie spróbować ustawić przepływomierz.
1. Silnik krokowy - plastikowy, wyjąłem i rozebrałem, co jak się później okazało było błędem, gdyż te silniczki nie są rozbieralne( w jednej klapce, która wygląda jakby można było ją zdjąć są przylutowane druciki od silniczka i zdjęcie jej powoduje ich urwanie). Dodatkowo w środku jest jeszcze plastikowy bolec przytrzymujący sprężynkę odbijającą tłoczek. Na tym bolczyku jest drobny gwint, który oczywiście też mi się udało popsuć.
Pomimo tego udało mi się złożyć cały silniczek,wyczyszczony i nasmarowany wd40. Jednak po zamontowaniu obroty zaczęły się zawieszać. Zarówno na pb jak lpg. Na zimny silniku jest wszystko jak należy czyli 850obr, nie faluje, nie opadają. Jednak jak się nagrzeje to zatrzymują się na 1000- 1200 i już tak zostają.
2. Przekaźnik nr 30 - wymieniony na nowy(zamiennik)

Moje pytanie tyczy się silniczka krokowego, czy jest jakiś sposób na jego 100 % sprawdzenie? Znalazłem na forum informację tylko o przepływie powietrza, że jak jest zamknięty to powinno normalnie przez niego przelatywać - choć były też posty, że lepiej jak w ogóle nie przelatuje, u mnie jest mała szczelina, ale tego ogranicznika co blokuje tłoczek nie ruszałem, więc chyba tak musi być.

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam




chinczol, patrz w jakim dziale piszesz posty i pamiętaj je poprawnie nazywać :!:
Ostatnio zmieniony 25 lip 2013, 07:37 przez chinczol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 lip 2013, 09:06

Parzo pisze:a ktos wie jak prowadzic adaptacje w abk przed 93? Rocznik 92 to jest ;) Gdyz na voltomierz ustawione mam 0.6 - 4.6v I zawija ładnie, ale chce byc w 100% upewniony :)
Ustawiasz potencjometr tak by napiecie wynosiło 1V (o ile dobrze pamietam). Silnik oczywiście pracuje na wolnych obrotach . Przekaźnik 30 musi byc sprawny. Na to co napisałem "mam kwity". Ustawianie taka samą metodą jak w digifancie I.

Awatar użytkownika
MetfaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MetfaN » 25 lut 2018, 15:18

Odgrzeję trochę kotleta...Raz na jakiś czas po nagrzaniu auta obroty na jałowym wzrastają do 1200-2000 obr/min. Kiedyś jak tak miałem włożyłem regulator na dwa dni do nafty trochę popśtykałem żeby popracował, wymył się i na trochę starczyło.
Dziś go wyjąłem bo znów szaleją obroty po rozgrzaniu a w środku w nim lód...Autem jeździ moja żona 10km do pracy w jedną stronę. Za krótkie trasy i stąd wilgoć, która zamarza? Wypłukałem go znów - nafta czarna i syfy pływają, ale ta wilgoć mnie martwi...gumy na dolocie nie są popękane.
Obrazek

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 25 lut 2018, 15:37

Sprawdz czy działa Ci podcisnieniowy zawór ciepłego powietrza i czy steruje klapką w obudowie filtra powietrza.

Awatar użytkownika
MetfaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MetfaN » 25 lut 2018, 16:59

podcisnieniowy zawór ciepłego powietrza - jak go sprawdzić? Rozebrać obudowę filtra i na odpalonym poruszać przepustnicą i powinna klapka jakieś ruchy wykazywać?

Ja założyłem regulator jałowego po myciu(nafta czarna + pływały syfy) ale za dużo to nie dało. Po odpaleniu obroty ~1100, po kawałku jazdy wzrosły do 1400-1800. Jak się silnik nagrzał, zatrzymałem się na parkingu odpiłem wtyczkę od "krokowca" silnik chodzi obr ~850, (nie powinien zgasnąć?). Założyłem wtyczkę obr. ~1050, ruszyłem linką/przeputnicą i znów obroty powyżej 1400.
Coś czytałem, że czujnik położenia przepustnicy może świrować...
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lut 2018, 17:11

MetfaN pisze:(nie powinien zgasnąć?)
nie, nie powinien zgasnąć bo już silnik w miarę ciepły był. Na zimnym na pewni by zgasł.
A węże to niego nie pozapychane? a odma?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
MetfaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MetfaN » 25 lut 2018, 17:45

Węże drożne. W tym "ssącym" było trochę lodu- na ściankach przy wejściu "krokowca" ale wygrzebałem. Zresztą tego lodu to taka warstwa 1,5mm.


Zszedłem przed chwilą z kompem do auta.
Dwa błędy. Skasowałem odpalam obroty w normie. Przejechałem się aż złapał temperatury, obroty w normie ~900obr/min...
Po jeździe błędów nie ma
Obrazek

jenolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2011, 18:41

Post autor: jenolo » 12 kwie 2018, 23:43

A ja mam pytanie odnośnie regulatora biegu jałowego, czy jak wyciągacie go z auta,czyli silniczek generalnie jest zamknięty, to czy przelatuje Wam przez niego powietrze czy nie? U mnie jest szpara, powietrze przelatuje i się zastanawiam czy to nie jest dla ECU lewe powietrze,hmm..? Moj regulator to VDO...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 kwie 2018, 05:40

tak ma byc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga