Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] rdzewiejące tarcze

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

[all] rdzewiejące tarcze

Post autor: trevor » 25 cze 2009, 13:18

Postał kilka dni i całe tarcze z tyłu pordzewiały, dodam że były czyszczone niedawno i zaciski psiknięte miedzią. Czymś je psiknąć żeby tak nie zachodziły rdzą?

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 25 cze 2009, 13:27

wydaje mi sie że to tylko nalot rdzawy przejedzie kawałek kilka razy zahamujesz i powinny byc srebrne jak nowe :) bo wątpię żeby się zrobiły wżery po kilku dniach a tarcze hamulcowe mają to do siebie że zachodzą osadem rdzawym wkońcu to niczym nie zabezpieczony kawał metalu

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: [all] rdzewiejące tarcze

Post autor: Skuciok » 25 cze 2009, 13:33

tomczax pisze:Postał kilka dni i całe tarcze z tyłu pordzewiały
Jest na to tylko jedno lekarstwo. Jest taki pedał między gazem a sprzęgłem którego należy poużywać. Ew. jest też taka wajcha z cyckiem między fotelami, jej też można, a nawet trzeba używać <lol>

Offtop, kojarzy się mi twoja sytuacja tylko z jedną:
Pilne pytanie!

Jakis czas temu zaczalem podejrzewac swoja zone o zdrade. Skad sie dowiedzialem? No bo zachowywala sie typowo dla takich sytuacji. Gdy odbieralem telefon w domu, po drugiej stronie odkladano sluchawke. Miala czesto spotkania z kolezankami, niespodziewane wyjscia na kawe czy po ksiazke. Na pytanie &#8220;z kim z naszych wspólnych znajomych sie spotyka&#8221;, odpowiadala, ze sa to nowe przyjaciólki i ja ich nie znam. Zazwyczaj czekam na taksówke, która ona wraca do domu, jednak zona wysiada kilkaset metrów wczesniej i reszte drogi idzie na nogach, tak ze nigdy nie widze jakim samochodem przyjezdza i z kim.

Kiedys wzialem jej komórke, tylko aby zobaczyc która godzina. Wtedy ona po prostu dostala szalu i zakazala dotykac jej telefonu. Przez caly ten czas nie moglem sie zdecydowac, by porozmawiac z nia o tym wszystkim. Pewnie nie dowiedzialbym sie prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej nocy zona niespodziewanie gdzies wyszla. Ja sie zainteresowalem, ze cos nie tak.

Wyszedlem na zewnatrz. Postanowilem schowac sie za motocyklem, skad byl doskonaly widok na cala ulice, co pozwoliloby mi zobaczyc, do jakiego samochodu wsiadzie. Kucnalem przy swoim motocyklu i nagle z niepokojem zauwazylem, ze tarcze hamulcowe przy przednim kole maja jakies brunatne plamy, podobne do rdzy.

Prosze mi odpowiedziec, czy ja moge jezdzic z takimi tarczami hamulcowymi, czy trzeba je stoczyc? Jezeli natomiast trzeba ja wymienic, to czy mozna zamontowac tanszy zamiennik, a nie oryginalne, a jezeli tak, to które najlepiej?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [all] rdzewiejące tarcze

Post autor: Kokolino » 25 cze 2009, 14:57

tomczax pisze: Czymś je psiknąć żeby tak nie zachodziły rdzą?
Kolego nawet o tym nie myśl bo może dojść do tragedii.
Niestety tarcze hamulcowe to czysta stal która szczególnie jak jest wilgotno i pojazd mało używany to zachodzi nalotem korozji.
Aby ten efekt trochę zminiejszyć wystarczy przed zakończeniem jazdy przyhamować trochę mocniej aby osuszyć hamulce.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2009, 15:27

Rdza na tarczach to normalka. Wystarczy umyć samochód i już mamy brązowe tarcze. Nie ma się czym przejmować.
Części samochodowe online - Motostacja

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 25 cze 2009, 22:14

tak jak kolega wyzej zawsze gdy zajdzie wilgos staja sie brazowe trzeba jezdzic samochodem i nic takiego nie bedzie a jak stoi to podczas pierwszego hamowania juz schodzi i tyle takze bez paniki wszystko jest norma :mrgreen:

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Re: [all] rdzewiejące tarcze

Post autor: suchyps » 27 cze 2009, 18:37

Skuciok pisze:
tomczax pisze:Postał kilka dni i całe tarcze z tyłu pordzewiały
Jest na to tylko jedno lekarstwo. Jest taki pedał między gazem a sprzęgłem którego należy poużywać. Ew. jest też taka wajcha z cyckiem między fotelami, jej też można, a nawet trzeba używać <lol>

Offtop, kojarzy się mi twoja sytuacja tylko z jedną:
Pilne pytanie!

Jakis czas temu zaczalem podejrzewac swoja zone o zdrade. Skad sie dowiedzialem? No bo zachowywala sie typowo dla takich sytuacji. Gdy odbieralem telefon w domu, po drugiej stronie odkladano sluchawke. Miala czesto spotkania z kolezankami, niespodziewane wyjscia na kawe czy po ksiazke. Na pytanie &#8220;z kim z naszych wspólnych znajomych sie spotyka&#8221;, odpowiadala, ze sa to nowe przyjaciólki i ja ich nie znam. Zazwyczaj czekam na taksówke, która ona wraca do domu, jednak zona wysiada kilkaset metrów wczesniej i reszte drogi idzie na nogach, tak ze nigdy nie widze jakim samochodem przyjezdza i z kim.

Kiedys wzialem jej komórke, tylko aby zobaczyc która godzina. Wtedy ona po prostu dostala szalu i zakazala dotykac jej telefonu. Przez caly ten czas nie moglem sie zdecydowac, by porozmawiac z nia o tym wszystkim. Pewnie nie dowiedzialbym sie prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej nocy zona niespodziewanie gdzies wyszla. Ja sie zainteresowalem, ze cos nie tak.

Wyszedlem na zewnatrz. Postanowilem schowac sie za motocyklem, skad byl doskonaly widok na cala ulice, co pozwoliloby mi zobaczyc, do jakiego samochodu wsiadzie. Kucnalem przy swoim motocyklu i nagle z niepokojem zauwazylem, ze tarcze hamulcowe przy przednim kole maja jakies brunatne plamy, podobne do rdzy.

Prosze mi odpowiedziec, czy ja moge jezdzic z takimi tarczami hamulcowymi, czy trzeba je stoczyc? Jezeli natomiast trzeba ja wymienic, to czy mozna zamontowac tanszy zamiennik, a nie oryginalne, a jezeli tak, to które najlepiej?


Dobre to.
A to że tarcze zachodzą rdzą to pełna normalka tak musi być. jedna rada jest taka CZĘŚCIEJ JEŹDZIĆ.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 27 cze 2009, 21:40

Albo pilnować żonę :lol: (zgadzam się dobrowolnie na ostrzeżenie ale nie mogę się powstrzymać ) <tance> OT off

sarni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sarni » 27 cze 2009, 21:51

Miałem podobny problem, okazało się że korektor hamowania jest źle wyregulowany i wcale nie hamowały tylne koła, dla tego tak rdzewiały.po regulacji korektora problem znikną.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 27 cze 2009, 22:13

sarni pisze:Miałem podobny problem, okazało się że korektor hamowania jest źle wyregulowany i wcale nie hamowały tylne koła, dla tego tak rdzewiały.po regulacji korektora problem znikną.
ooo :shock: i tu coś mamy, powiem tak wiem że jest korektor hamowania ale zawsze myślałem że ma on jakieś fabryczne nastawy, jak się przeprowadza regulację? Powiem tak mam hamulce niby Ok lecz czuje (w zimie) że właśnie tył jest jakiś kiepski.,

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 27 cze 2009, 22:35

Grzegorzbielsko pisze:jak się przeprowadza regulację?
Zmieniając naciąg sprężyny korektora (mocniej naciągnięta mocniej hamuje tył i odwrotnie)
Bez ściemy, krótko i na temat.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 27 cze 2009, 22:55

Problemy zaczynają się kiedy auto postoi pól roku, wtedy pojawia się rdza łuszcząca i wtedy tarcze są do wymiany.

sarni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sarni » 28 cze 2009, 20:17

Korektor hamowania jest ustawiany fabrycznie ale po kilku latach tulejki które są na sprężynie przy korektorze wyrabiają się i powstaje wiekszy luz wiec trzeba troche naciągnąć, tak by nie przesadzić, bo można się zabić hamując na zakręcie:)Ja to ustawialem w warsztacie,gdzie mieli rolki do sprawdzania siły hamowania takiej jak na przegladzie, ja mam ABS wiec tak bardzo się nie przejmuje bo i tak kół z tyłu mi nie zablokuje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 cze 2009, 22:47

sarni pisze:ale po kilku latach tulejki które są na sprężynie przy korektorze wyrabiają się i powstaje wiekszy luz
Dokładnie. Zauważyłem to u siebie. Sprężyna dostała większego luzu i po kupnie auta tył w zasadzie nie hamował. Przód chamował dobrze, ale co z tego jak przednie koła blokowało a auto nie chciało i tak zwalniać. Potem zabrałem się za regulację tego. I tak jak kolega wyżej pisze, nie można przesadzać bo po pierwszej regulacji miałem tak że dojeżdżam do skrzyżowania (auto było lekkie bo w zbiorniku za wiele nie było) a tu słyszę że tył mi piszczy. Teraz wystarczy sobie pomyśleć co by się stało gdyby ktoś chciał hamować na przykład na zakręcie, a nie daj Boże byłoby jeszcze mokro.

Po poprawnej regulacji hamulce jakby ożyły na nowo. Siła hamowania zmieniła się drastycznie kiedy tył zaczął pracować.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 cze 2009, 00:03

Podłączam się do postu: zauważyłem jakiś czas temu że zgubiłem tą sprężynke od korektora w mojej B3. Da sie taką spreżynke kupić, czy coś wiecej trzeba zmieniać? Nie odczułem jakoś zmiany siły hamowania :/ A może wogole wywalić korektor? hmm?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga