Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Kostka czujnika halla

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[AAH] Kostka czujnika halla

Post autor: krzysiek_kw15 » 11 paź 2016, 19:31

Witam Panie i Panowie,

Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.

Mam problem z czujnikiem halla w swoim AAH, a właścievie wywala mi taki błąd na VAG-u i przed wymianą czujnika chciałbym upewnić się że winowajcą jest czujnik a nie instalacja.

Przemierzyłem dziś kostkę i po przekręceniu zapłonu na środkowym pinie pojawia sie 5V, na jednym skrajnym ok 11V, i jeden jest masowy.
Teraz pytanie - czy te wartości są prawidłowe????
Nie udało mi się sprawdzić instalacji dioda bo padł aku...

Dodam oczywiście, że samochód nie pali, postawiłem go pod blokiem i stoi. Kręci i nie pali.
Błąd czujnika G4 nie występuje.
Błąd czujnika G163 (Open short to plus) powraca po zakręceniu silnikiem.

Jakieś sugestie??
AUDI <- KLASA SAMA W SOBIE

Było:
B3 Sedan 1.6 Benzyna+LPG '87 - cudeńko
B3 Coupe 2.3 NG pb + LPG '90
B4 Avant 1.9 TDI 1z+ '93
Jest:
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '92
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '95
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH '95
VW Touran 2.0TDI 170KM BMN Highline '07

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4656
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 paź 2016, 21:12

krzysiek_kw15 pisze:Przemierzyłem dziś kostkę i po przekręceniu zapłonu na środkowym pinie pojawia sie 5V, na jednym skrajnym ok 11V, i jeden jest masowy.
Tak.
krzysiek_kw15 pisze:Nie udało mi się sprawdzić instalacji dioda bo padł aku...
Możesz też mierzyć miernikiem miedzy środkowym i masą albo plusem i pokręcać wałem (na biegu albo kluczem).
Wtedy powinno zmieniać się napięcie 0-5V (jeśli sprawdzasz względem masy) albo 0-12V (jeśli sprawdzasz względem plusa).

Jak masz tylko ten jeden błąd halla to raczej hall, czasem jak padnie hall to wyskakuje też błąd g4 (ale to chyba głównie w ABC).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 14 paź 2016, 20:40

Maciek, dzięki za szybka odpowiedź.

To teraz pytanie jakiego halla wybrać??
Zamiennik to koszt ok 100 zł
Bosch 350zł

Wiem, że bosch na pewno lepszy, ale czy korzystał ktoś z zamienników?? Dają radę??

[ Dodano: 2016-10-14, 20:40 ]
Panowie,

Dziękuję za pomoc. Temat do zamknięcia.
Czujnik Halla wymieniony na jakiś chiński zamiennik.

Narazie działa, ciekawe jak długo. Ale jak na razie działa :)
AUDI <- KLASA SAMA W SOBIE

Było:
B3 Sedan 1.6 Benzyna+LPG '87 - cudeńko
B3 Coupe 2.3 NG pb + LPG '90
B4 Avant 1.9 TDI 1z+ '93
Jest:
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '92
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '95
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH '95
VW Touran 2.0TDI 170KM BMN Highline '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga