Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

[80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła

Post autor: Darecki3037 » 14 kwie 2007, 10:59

witam ,prosze o oświecenie czy sie reguluje sprzęgło w B4, jak wiadomo jest siłownik hydrauliczny i.... nic więcej nie widać... automatyczne to jest czy ki cholera???
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2020, 20:44 przez Darecki3037, łącznie zmieniany 2 razy.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 14 kwie 2007, 11:33

Witaj, z tego co wiem to sprzęgło jest na 100% hydrauliczne i nie reguluje się go, jeśli coś robiłeś przy sprzęgle to jedyne co możesz zrobić to odpowietrzyć ;-) Sprzęgło będzie brało cały czas w tym samym momencie aż w końcu zacznie się ślizagać i przyjdzie czas na wymianę :->
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+ <spoko>
Audi A4 B5 1.9 TDI <spoko>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 kwie 2007, 12:16

Da sie wyregulować. Trzeba rozłączać skrzynie biegów od silnika bo nic nie zobaczysz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 14 kwie 2007, 15:43

odpukać, na razie jeszcze chodzi ale jak zacznie ślizgać....to już tylko wymiana. mam przejechane 160 tyś kiedy to może nastąpić?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 14 kwie 2007, 18:30

zależy od sposobu użytkowania sprzęgła - może i jutro, a może i wcale. nie ma reguły. mój poprzedni samochód ma teraz nalatane ponad 400.000km i sprzęgło ma NA PEWNO 250.000 przebiegu, a może i więcej....
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
rabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 11 mar 2007, 08:20
Lokalizacja: Myślenice

[B41Z] sprzęgło

Post autor: rabbit » 25 maja 2007, 22:04

a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 27 maja 2007, 11:03

a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło
U mnie w Avancie jest to samo. Niestety sprzęgło nadaje sie do wymiany. :cry:
AUDI <- KLASA SAMA W SOBIE

Było:
B3 Sedan 1.6 Benzyna+LPG '87 - cudeńko
B3 Coupe 2.3 NG pb + LPG '90
B4 Avant 1.9 TDI 1z+ '93
Jest:
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '92
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '95
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH '95
VW Touran 2.0TDI 170KM BMN Highline '07

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Re: [B41Z] sprzęgło

Post autor: czarekj » 28 maja 2007, 11:27

rabbit pisze:a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło

Tarcza sprzęgła jest już zbyt cienka.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 28 maja 2007, 16:12

Witam

Mam taki problem:

Sprzeglo bierze mi przy dole jednak po wcisnieciu sprzegla slychac PRAWIE zawsze cykanie. Dodam ze czasami biegi wchodza jak w maslo a czasami w ogole nie da sie wrzucic jedynki trzeba puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo. Co to moze byc bo w innym poscie dostalem odp ze raczej na pewno koło dwumasowe.

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 28 maja 2007, 19:46

MAKLER pisze:bo w innym poscie dostalem odp ze raczej na pewno koło dwumasowe.
to jest odpowiedz właśnie: koło dwumasowe sie skończyło
Turbina Amfetamina

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2007, 20:52

Zanim zabierzesz się za wymianę koła dwumasowego odpowietrz hydrauliczny układ wysprzęglania.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 28 maja 2007, 21:10

W tym tygodniu bede odpowietrzal sprzeglo. Jak dlugo mozna jezdzic na takim wykonczonym kole dwumasowym?

[ Dodano: 2007-05-28, 21:23 ]
czarekj, powiedz mi jak Ty myslisz? McGiver, Nie to zebym Ci nie ufal, ale probuje sie pocieszyc i nie dopuszczam ze to moze byc kolo dwumasowe bo jestem splukany po zakupie auta a tu jeszcze taki wydatek.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 maja 2007, 11:26

Nie martw się na wyrost. Tarczę sprzęgła możesz kupić już teraz, ale z kołem dwumasowym to się na razie wstrzymaj. Nie jestem z tych co wpędzają klienta w koszty. Dużo zależy od prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki. W kole dwumasowym najczęściej siadają sprężynki tłumika drgań skrętnych. Dzieje sie tak jak ktoś często rusza z piskiem kół. Najlepiej jest to zdiagnozować podczas gaszenia silnika. Jeżeli przy wyłaczaniu kluczyka zapłonu słyszysz dźwięk jakby stukały o siebie dwa młotki to najprawdopodobniej masz zużyte sprężyny tłumika drgań. Ale to byłby przypadek skrajny.
Biorąc pod uwagę opisany przez Ciebie sposób działania sprzęgła nie szukałbym winy w tłumiku drgań a bardziej w ubytku metalu z powierzchni trącej układu "docisku" sprzęgła. Ale nie wszystko stracone. Jeżeli masz auto z przebiegiem do ok. 300 tys. km to nie ma powodu by przedwcześnie martwic się o koło dwumasowe. Przy takim przebiegu tarcza sprzegła zużywa się do wartości granicznych nawet przy normalnym stylu jazdy. Wystarczy założyć drugą o odpowiednej grubości i wszystko powinno wrócić do normy. Natomiast koło dwumasowe przy spokojnej jeździe potrafi "przechodzić" dwie tarcze sprzęgłowe. Więc jak sam widzisz wszystko zależy od tego jak stan ma powierzchnia trąca układu "docisku". Musisz po prostu wyjąć sprzęgło o dokładnie obejrzeć powierzchnie trące. Jeżeli sa w dobrym stanie (nie są przegrzane, nie mają rowków) to włóż drugą tarcze i śmigaj śmiało. Nawet jeżeli znajdziesz opiłki metalu po spręzynkach tłumika to wystarczy że dokupisz drugi komplecik nowych sprężynek i koło dwumasowe bedzie śmigac dalej. Oczywiście jeżeli masz kasę to możesz oddać koło do regeneracji - to 50 % ceny nowego koła. W dobrym zakładzie zrobią tak że nie poczujesz różnicy i jeździł bedziesz długo. Ostatnio naprawiałem metoda chałupniczą koło dwumasowe do BMW - wymieniłem tylko sprężynki i kumpel śmiga aż miło.
Także jak widzisz wymiana całego koła dwumasowego to ostateczność. Powtórzę jeszcze raz. Jeżeli w pracy sprzęgła nie ma żadnych dziwnych dżwięków, szarpania a tylko za wysoko bierze to ja osobiście zmieniłbym tylko tarczę sprzęgłową.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 29 maja 2007, 12:15

czarekj, u mnie dokladnie jest tak:

Czasami biegi wchodza normalnie i nie ma zadnych problemow, a czasami nie moge wrzucic biegu musze wtedy puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz. Kolejna spawa jest taka ze po wcisnieciu sprzegla prawie zawsze slychac cykanie. Jak puszcze sprzeglo i gasze silnik to nic nie slychac a jak mam wcisniete sprzeglo to przy gaszeniu silnika slychac takie wlsnie lekkie stukanie. Oczywiscie wszystko okaze sie jak wyjme sprzeglo jednak chcialbym mniej wiecej wiedziec co to moze byc i na ile $ sie przygotowac. Auto ma przejechane podobno 205 tysiecy i ze stanu wyglada ze tak jest. Ksiazke mam do 2003 roku z przebiegiem 150 tysiecy wiec wszystko wydaje sie byc ok. Pozdrawiam i dzieki czarekj, za obszerna wypowiedz !

Mati910807
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: lublin

Post autor: Mati910807 » 04 lip 2010, 10:20

Witam
Mam mały problem żę czasami mi sprzegło nie wysprzegla do konca a czasami dobrze wchodza biegi dodam ze sprzeglo niedawno bylo wymieniane a i jeszcze jedno jak z zamachem wcisne pedal sprzegla to tez dobrze wysprzegla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga