Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Coupe b4 2.3 NG ] zamiana na TDI 110 PS ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
coupe80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 2007, 09:45
Lokalizacja: Pisarzowa

[ Coupe b4 2.3 NG ] zamiana na TDI 110 PS ??

Post autor: coupe80 » 18 kwie 2007, 10:09

Mam Audi 80 Coupe z 1991 roku. Mam też okazję kupić silnik serii TDI wersje 110 konną . Czy możliwa jest zamiana mojego obecnego silnika 2.3 na właśnie jednostkę TDI ?? Co musiałbym jeszcze zmienić np. skrzynie, obrotomierz itp. ?? A co na takie coś mówią przepisy prawne ?? Jakie by to mogły być koszta takiej "operacji" . Pozdro . ;-)

To oczywiście nie są moje fury lecz zamierzam skorzystać z niektórych tutaj przedstawionych pomysłów na TUNING !! :-D Proszę kliknąć zdjecia a pojawią się kolorowe

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 kwie 2007, 11:58

Co do przepisów prawa to obecnie silnik uważąny jest za część wymienną, więc spokojnie możesz go wymianiać, ale potem trzeba by było to zgłosić i wymienić dowód na nowy.
Części samochodowe online - Motostacja

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 kwie 2007, 12:04

To jest drogi interes silnik koło 2500 do tego komputer sterujący wiązka chłodnica Lepiej sprzedaj i kup już fabrycznego TDI

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 18 kwie 2007, 12:20

WOJTEK26 pisze:To jest drogi interes silnik koło 2500 do tego komputer sterujący wiązka chłodnica Lepiej sprzedaj i kup już fabrycznego TDI
Nie było Coupe z TDI :-P

BTW to białe coś co jest na pierwszej fotce to mogło by dzieci straszyć..... jaka wiocha :-/
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 kwie 2007, 13:02

chodziło mi ogólnie o TDI wiem że nie było Coupe w dieslu tylko cabrio

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 18 kwie 2007, 13:24

alejezeli ma okazje to czemu nie zmienic :-D przeciez jak sprzeda NG to bedzie miec na reszte podzespolow potrzebnych do AFN'a :->

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 18 kwie 2007, 14:55


coupe80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 2007, 09:45
Lokalizacja: Pisarzowa

Post autor: coupe80 » 18 kwie 2007, 16:57

Dzięki za odpowiedzi . Interesuje mnie też czy będe musiał przerobić mocowanie silnika , zmienić skrzynie , układ wydechowy itp :lol: ?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 kwie 2007, 17:53

nie wiem jak dokładnie ze skrzynią, ale wydech to na 99%

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 19 kwie 2007, 18:11

wedlug mnie to bez sensu masz fajny silnik chcesz oszczednosci to gaz zaloz,tyle kasy dac tyle sie orobic nigdy to oryginal juz nie bedzie i gruzlika zalozyc,przeciez to tdi to nie jest znowu jakies cudo i glosny jak...no chyba ze sie tak nudzisz i masz tyle kasy

coupe80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 2007, 09:45
Lokalizacja: Pisarzowa

Post autor: coupe80 » 19 kwie 2007, 20:59

no niby tak ale ja nie chcę "dojechac" silnika na LPG a lubię jeździć na wysokich obrotach . myslałem jescze o CNG . co wy na to ??

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 19 kwie 2007, 21:18

cng to skomplikowane jest drogie z tego co slyszalem to ok7 tys nie wiem dokladnie i malo stacji jeszcze jest,ja jezdze duzo na lpg i nie narzekam wiadomo ze to nie benzynka ale oszczednosci duze i wcale na wolnych obrotach nie jezdze i nie padl silnik a nawet jakby padl to zawsze mozna remont zrobic albo zmienic motorek,ja bym polecil dobrej jakosci instalacje moze nawet do tego twojego to by wtrysk gazu dalo rady zalozyc a to podobno spoko chodzi prawie to samo jak benzyna,dobry olej i chlodzenie i zadnych klopotow by nie bylo,jak chcesz tdi 110 to a3 bym polecil kupic

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 20 kwie 2007, 20:55

przy CNG problemem są zbiorniki - te dostępne w polsce są cholernie ciężkie - komplet butli do auta to ok 150-200kg. Są i lżejsze ale kosztują coś koło 8tys. za sztukę.... A wszystko dlatego że CNG jest pod sporym ciśnieniem i butle muszą by pancerne...

A co do wstawiania tdi - poszukaj albo na tym forum albo na forum Audi klub polska użytkownika Cinek - on ma cabrio gdzie był 2.3E NG a w jego miejsce wstawił 1.9TDI. I jeździ...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

coupe80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 2007, 09:45
Lokalizacja: Pisarzowa

Post autor: coupe80 » 20 kwie 2007, 22:53

no właśnie ... też o tym słyszałem . chyba kupie passata b3 jakiegoś diesla albo benzyne z gazem i będe jeździł . a moją Coupe tylko tak "zrobić turne po wsi" dla szpanu ... :lol: 8-)

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 21 kwie 2007, 16:54

to ja napisze iz 1 lape trzeba dorabiac, skrzynia z 2.3 pasuje do 1.9 tdi tylko jest bardzo krotka (max ok 180 pare km/h). zegary oryginalne mozna przestawic przy pomocy vaga tak zeby dobrze wskazywaly, oczywiscie cala instaklacja elektryczna to wymiany. ja mam 110 z golfa 4 ktory byl oryginalnie poprzecznie a teraz jest wzdloznie (zmieniona miska olejowa) no i ma ok 200 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga