Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Pełna naprawa zawieszenie

Awatar użytkownika
kolodzieju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 13 kwie 2008, 22:57
Lokalizacja: Warszawa | Łowicz

[B4 ABT] Pełna naprawa zawieszenie

Post autor: kolodzieju » 10 sie 2009, 21:07

Witam ponownie.
Padło mi łożysko w prawym przednim kole, dlatego jak już sie biore za remont, to zrobie to porzadnie bo sa wakacje.

Nawet jeżeli element jest jeszcze w miare, to i tak wole wymienic.
Proszę kolegów o podpowiedzenie co jeszcze, czego nie warto.

Wymienie:
1. 4 tuleje w wahaczach - łatwo wchodza? Wszystkie takie same?
2. Sworznie wahacza 2 szt
3. łączniki stabilizatora - 2 szt, te gumy co trzymaja stabilizator tez, czy nie?
4. Końcowki drążków 2 szt. tych przy maglownicy sie nie da, trzeba całe drazki, tak?

Amorki musze sprawdzic w stacji, co nie?

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 10 sie 2009, 21:54

zależny jak bardzo masz zużyte elementy zawieszenia. można to sprawdzić tylko trzeba wiedzieć w jaki sposób przydał by się do tego kanał.
tuleje w wahaczach masz wszystkie 4 takie same. najlepiej wyciągnąć wahacz z samochodu i wymieniasz tuleje i sworzeń dolny. dobra była by do tego prasa hydrauliczna ale imadło i młotek tez wystarcza. czy łatwo wchodzą? za pomocą młotka nawet łatwo, trzeba oczywiście (jak to dzisiaj wszędzie) dobrze posmarować.
co do łącznika https://audi80.pl/b4-all-acznik-stab ... t28499.htm
Końcówki drążków wymienia się zawsze te przy kole bo przeważnie te się niszczą. przy maglownicy jeszcze się z tym nie spotkałem.

[ Dodano: 2009-08-10, 21:59 ]
najlepiej na stacji chodź samemu tez możesz naciśnij na przód samochodu dwa razy mocno tak żeby amorki się schowały i jak zabierzesz ręce to auto ma się odbić i dobić z odpowiednia amortyzacja. to takie sprawdzanie na oko. czy więcej auto będzie się odbijać i nie zatrzyma się tym gorsze amorki.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 10 sie 2009, 23:09

Wymienic mozna jeszcze lozyska kolumny McPersona, nie droga sprawa ale tez sie zuzywaja, i czesto one wlasnie powoduja stuki w przednim zawieszeniu. U mnie wymienialem tuleje w wachaczach, laczniki stabilizatora, sworznie byly dobre, ale dalej cos stuka. Wniosek jeden wlasnie owe lozyska amortyzatora sztuka ok 25-30 pln takze fortuna to nie jest.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 10 sie 2009, 23:19

Podjedź na stację diagnostyczną na szarpaki, będzie wiadomo, przy okazji zobaczysz w jakim stanie są amory. ;-)
Możesz też wymienić tuleje sanek, tuleje tylnej belki. <ok>
Jak już chcesz wymienić jeszcze w miarę części, to zaopatruj się w dobre części, bo na tanich to będziesz miał jeszcze gorzej jak ori. ;-) Wiem co mówie :-)

Awatar użytkownika
kolodzieju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 13 kwie 2008, 22:57
Lokalizacja: Warszawa | Łowicz

Post autor: kolodzieju » 11 sie 2009, 07:24

lemforder, febi - dobre firmy, co nie?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 sie 2009, 08:14

Jak najbardziej. ;-)
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 sie 2009, 17:28

Febi dobre?! :mrgreen: To juz wole trw, albo boge ,moog

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 13 sie 2009, 18:51

Febi bilstein jak najbardziej, dużo znajomych mechaników na tych częściach robi i jest good ;-)

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 14 sie 2009, 16:30

flgmnft pisze:sztuka ok 25-30 pln takze fortuna to nie jest.
To chyba jakiś żart.Na takich częściach daleko nie zajedziesz.Miałem Lemfoerdera za 48 zł sztuka i jest słaby, naprawde nie polecam.Co innego tuleje wachacza.
Ori boge 112 zł sztuka.To mówi samo za siebie.
Obrazek
Obrazek
Pozdro.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 13 lut 2013, 19:24

Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera.. podczas remontu wyszedł przegląd więc zaraz po remoncie pojechałem na geometrię i przegląd a było to 5 grudnia 2012r. Jakoś niedawno zaczęło mi coś minimalnie w przodzie pukać i lekko ściągać na prawo.
Pojechałem znów na stację by sprawdzić.. okazało się,że obie tuleje na lewym wahaczu, lewa tylna na wózku oraz tylna na prawym wahaczu - są wywalone. Sworznie ok.

Jakie teraz zakładać...??!!! :evil: Niby wszyscy tego lemfordera tak zachwalają i też myślałem, ze spokój będzie na 4 lata a tu 3 miesiące i h@#$ j! :(

Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: Roy Batty » 24 lut 2013, 20:08

przy wymianie tulei ważne jest aby skręcić wszystko na fest dopiero kiedy auto stoi na kołach,możesz też podlewarować wahacz i skręcić.Jeśli tego tak nie zrobiłeś tuleje pourywają się.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 24 lut 2013, 20:34

Tomaso007 pisze:Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera.. podczas remontu wyszedł przegląd więc zaraz po remoncie pojechałem na geometrię i przegląd a było to 5 grudnia 2012r. Jakoś niedawno zaczęło mi coś minimalnie w przodzie pukać i lekko ściągać na prawo.
Pojechałem znów na stację by sprawdzić.. okazało się,że obie tuleje na lewym wahaczu, lewa tylna na wózku oraz tylna na prawym wahaczu - są wywalone. Sworznie ok.

Jakie teraz zakładać...??!!! :evil: Niby wszyscy tego lemfordera tak zachwalają i też myślałem, ze spokój będzie na 4 lata a tu 3 miesiące i h@#$ j! :(
jedyne co mogę dodać to ze lemforder jest sporo lepszy od Febi przy delikatnej jezdzie febi padaly mi po ok 9 tys.km lemforder wytrzymal mi juz ok 30 tysi i powoli trzeba myslec o ich zmianie.
Nie wiem kto ci wymienial i czy ich nie pourywał bo cos szybko ci padly

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lut 2013, 22:18

Tomaso007 pisze:Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera.. podczas remontu wyszedł przegląd więc zaraz po remoncie pojechałem na geometrię i przegląd a było to 5 grudnia 2012r. Jakoś niedawno zaczęło mi coś minimalnie w przodzie pukać i lekko ściągać na prawo.
Pojechałem znów na stację by sprawdzić.. okazało się,że obie tuleje na lewym wahaczu, lewa tylna na wózku oraz tylna na prawym wahaczu - są wywalone. Sworznie ok.

Jakie teraz zakładać...??!!! :evil: Niby wszyscy tego lemfordera tak zachwalają i też myślałem, ze spokój będzie na 4 lata a tu 3 miesiące i h@#$ j! :(
Roy Batty pisze:przy wymianie tulei ważne jest aby skręcić wszystko na fest dopiero kiedy auto stoi na kołach,
I wszystko w temacie 8-) tuleje nawet najlepszej firmy ,dokręcone na podniesionych kołach ,nie wytrzymaja długo ....czemu ? ...bo po takim dokręceniu w powietrzu "idą w pracę "już po opuszczeniu na koła ,po wjechaniu w dziurę idą 2 x wiecej "w pracę "niż by szły gdyby były dokręcone po opuszczeniu na koła ,nawet najlepsza tuleja długo tak nie wytrzyma <ok>....druga opcja tak szybkiego końca tulei jest taka ,że to nie były tuleje lemfordera ,tylko jakieś podróbki ;-) Osobiscie jesli chodzi o tuleje wahacza ,lemforder mi się nie podoba ,ii choć mam załozone z jednej strony ,to z drugiej założyłem swaga ...zobaczymy co dłuzej wytrzyma :-P Co do marki febi ,to już tylko na dobrze kojarzacej się i znanej nazwie jedzie ...bo o jakości nawet nie ma co mówić :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 lut 2013, 23:22

Ja jeżdźę na lemforderze od września 2011r. i jak na razie jest ok-także ja nie narzekam na tą markę. TYlko podstawa to właśnie dokręcanie tych tulei na opuszczonym aucie.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 25 lut 2013, 15:01

Tomaso007 pisze:Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera..
sam wymieniałeś czy ktoś ci wymieniał?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, 19:45 przez LUPO, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga