[80 B4 bez ABS] słabe hamowanie
[80 B4 bez ABS] słabe hamowanie
witam. b4 TDI 1992 rok
przeglądałem już wszystkie tematy z hamulcami ale dalej nic....
1) słabe hamulce odkąd kupiłem auto
2) odpowietrzanie (w trakcie zuważyłem lekko przetarty przewód elastyczny)
3) oględziny od spodu ( wymiana przewodu elastycznego przy kole przednim / żadnych wycieków )
3) zalanie płynem - odpowietrzanie ( w trakcie pompowania - dziwny dźwięk z regulatora siły hamowania - jakby piszczenie / skrzypienie ) :-|
4) ugięcie dźwigni regulatora - przestaje piszczeć - dalsze odpowietrzanie :mrgreen:
5) płyn bez pęcherzyków - pedał w połowie twardy - OK :mrgreen:
6) założenie kół - przygotowanie do jazdy próbnej - po odpaleniu pedał schodzi( więc serwo OK) -lecz pod mocnym naciskiem schodzi do podłogi :cry: :cry: :cry: :evil:
7) po zgaszeniu auta pedał znów twardy - lecz nie wysoki
Klocki są prawie nowe ( ponad 1,5cm) - Tarcze wydają mi się zbyt cienkie...mają po ok 8 mm - wyczytałem gdzieś że mają mieć nowe 13mm (min. 10mm) - więc zamówiłem już nowe tarcze...
ALE czy to pomoże
Macie pomysły.............
przeglądałem już wszystkie tematy z hamulcami ale dalej nic....
1) słabe hamulce odkąd kupiłem auto
2) odpowietrzanie (w trakcie zuważyłem lekko przetarty przewód elastyczny)
3) oględziny od spodu ( wymiana przewodu elastycznego przy kole przednim / żadnych wycieków )
3) zalanie płynem - odpowietrzanie ( w trakcie pompowania - dziwny dźwięk z regulatora siły hamowania - jakby piszczenie / skrzypienie ) :-|
4) ugięcie dźwigni regulatora - przestaje piszczeć - dalsze odpowietrzanie :mrgreen:
5) płyn bez pęcherzyków - pedał w połowie twardy - OK :mrgreen:
6) założenie kół - przygotowanie do jazdy próbnej - po odpaleniu pedał schodzi( więc serwo OK) -lecz pod mocnym naciskiem schodzi do podłogi :cry: :cry: :cry: :evil:
7) po zgaszeniu auta pedał znów twardy - lecz nie wysoki
Klocki są prawie nowe ( ponad 1,5cm) - Tarcze wydają mi się zbyt cienkie...mają po ok 8 mm - wyczytałem gdzieś że mają mieć nowe 13mm (min. 10mm) - więc zamówiłem już nowe tarcze...
ALE czy to pomoże
Macie pomysły.............
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2007, 23:09 przez mtworus, łącznie zmieniany 1 raz.
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch
do mojej nowy okolo 400 to troche drogo nie kupowalem,to sa rozne rodzaje tych korektorow ja mam taki co dwa takie bolce wystaja i taka blacha przyczepiona do oski na sprezynie ich wciska w miare obciazenia u mnie byly zapieczone i sie wogole nie ruszaly jakos udalo mi sie to rozruszac pozniej jeszcze podregulowalem tak jest ze niby tyl troche dociazony i jest lepiej,ale zmien te tarcze najpierw hamulec nie powinien wtedy opadac do podlogi jak dalej bedzie opadal to moze nie odpowietrzone dobrze dopiero pozniej szukaj w tym,a z tylu tarcze masz?
stary wlałem....jak sprawdzić czy dobry....gostek gadał że niedawno wmieniany, ładny czysty , zielony.. hmmm. jakoś to się mierzy sprawdza - przyrząden ( glikometr cy jakóś tak???)
[ Dodano: 2007-04-20, 12:34 ]
dałem ten sam.... da się go sprawdzić jakimś "gęstościomierzem" itp....
[ Dodano: 2007-04-20, 12:34 ]
dałem ten sam.... da się go sprawdzić jakimś "gęstościomierzem" itp....
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
:shock: zielony, jesteś pewny?Z tego co pamiętam to płyn tego koloru "R3" wlewało się do maluchów.mtworus pisze: ładny czysty , zielony
Da się się zmierzyć płyn, jest taki przyrząd(nie znam nazwy).Pojeździj po mechanikach , powinni mieć.Tylko jak mierzyć , to spuszczony płyn a nie ten ze zbiorniczka.Możjiwe też że odpowiedzialna za słabe hamulce jest sama pompa, warto by w niej wymienić bebechy.
Dokładnie. Może gumki w pompce są już zjechane i nie trzymają ciśnienia.IC69 pisze::shock: zielony, jesteś pewny?Z tego co pamiętam to płyn tego koloru "R3" wlewało się do maluchów.mtworus pisze: ładny czysty , zielony
Da się się zmierzyć płyn, jest taki przyrząd(nie znam nazwy).Pojeździj po mechanikach , powinni mieć.Tylko jak mierzyć , to spuszczony płyn a nie ten ze zbiorniczka.Możjiwe też że odpowiedzialna za słabe hamulce jest sama pompa, warto by w niej wymienić bebechy.
zestaw2 naprawczy 40zł - pompa 170 :-|
[ Dodano: 2007-04-23, 13:11 ]
płyn wymieniłem na DOT-4, :-|
kloci nowe TEXTAR, :-|
przewody szczelne, :-|
odpowietrzone na 1000% :-|
serwo działa (bo wciąga pedał przy zapalaniu) :-|
z tyłu bębny (rant ok. 0,4mm) :-|
szczęki z tyłu grube :-|
ręczny w sumie działa ale słabo trzyma....hmm :roll: :?:
czy to pompa?? czy regulator na tylnej ośce
a jak wygląda sprawa z samoregulatrami szczęk tylnych :oops: :oops:
[ Dodano: 2007-04-24, 21:22 ]
wymieniłem ten płyn..... na DOT4 (żółty)
troszkę lepiej ale dalej to samo---hamuje niby dobrze w drodze.....
ale jak potrzymam pod siłą dłużej pedał to schodzi do dechy :roll:
[ Dodano: 2007-04-23, 13:11 ]
płyn wymieniłem na DOT-4, :-|
kloci nowe TEXTAR, :-|
przewody szczelne, :-|
odpowietrzone na 1000% :-|
serwo działa (bo wciąga pedał przy zapalaniu) :-|
z tyłu bębny (rant ok. 0,4mm) :-|
szczęki z tyłu grube :-|
ręczny w sumie działa ale słabo trzyma....hmm :roll: :?:
czy to pompa?? czy regulator na tylnej ośce
a jak wygląda sprawa z samoregulatrami szczęk tylnych :oops: :oops:
[ Dodano: 2007-04-24, 21:22 ]
wymieniłem ten płyn..... na DOT4 (żółty)
troszkę lepiej ale dalej to samo---hamuje niby dobrze w drodze.....
ale jak potrzymam pod siłą dłużej pedał to schodzi do dechy :roll:
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch
Po kupnie autka wymieniłem płynt i filtry i się okazało , że nie mam hamulców . Wymieniłem pompke na nową , bo podobno jest nienaprawialna i do tej pory spoko - 5 latek . Mechanik mówił że "szpece" dla uszczelnienia pompy leją olej jadalny . Faktycznie to co wtedy zlałem przypominało przepalony olej silnikowy a nie DOT-4 .
WITAM TEZ TAK MIAŁEM ZE HAMOWAŁ PRZY SAMEJ PODŁODZE MYSLAŁEM ZE ZAPOWIETRZONE ALE NIC TO NIE DAŁO ALE ZA TRZECIM RAZEM JAK SIE WZIĄŁEM ZA DOPOWIETRZENIE TO URWAŁEM ODPOWIETRZNIK W CYLINDERKU :oops: NIE WIEM MOŻE TO TYLKO ZBIEG OKOLICZNOSCI ALE JAK WYMIENIŁEM CYLINDEREK NA NOWY TO HAMULCE ZYLETA 8-) A TEZ MI WSZYSCY MÓWILI ZEBYM ZROBIŁ POMPE BO TO PEWNIE TO
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga