Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 bez ABS] słabe hamowanie

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

[80 B4 bez ABS] słabe hamowanie

Post autor: mtworus » 19 kwie 2007, 20:29

witam. b4 TDI 1992 rok
przeglądałem już wszystkie tematy z hamulcami ale dalej nic....

1) słabe hamulce odkąd kupiłem auto
2) odpowietrzanie (w trakcie zuważyłem lekko przetarty przewód elastyczny)
3) oględziny od spodu ( wymiana przewodu elastycznego przy kole przednim / żadnych wycieków )
3) zalanie płynem - odpowietrzanie ( w trakcie pompowania - dziwny dźwięk z regulatora siły hamowania - jakby piszczenie / skrzypienie ) :-|
4) ugięcie dźwigni regulatora - przestaje piszczeć - dalsze odpowietrzanie :mrgreen:
5) płyn bez pęcherzyków - pedał w połowie twardy - OK :mrgreen:
6) założenie kół - przygotowanie do jazdy próbnej - po odpaleniu pedał schodzi( więc serwo OK) -lecz pod mocnym naciskiem schodzi do podłogi :cry: :cry: :cry: :evil:
7) po zgaszeniu auta pedał znów twardy - lecz nie wysoki

Klocki są prawie nowe ( ponad 1,5cm) - Tarcze wydają mi się zbyt cienkie...mają po ok 8 mm - wyczytałem gdzieś że mają mieć nowe 13mm (min. 10mm) - więc zamówiłem już nowe tarcze...
ALE czy to pomoże
Macie pomysły.............
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2007, 23:09 przez mtworus, łącznie zmieniany 1 raz.
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 19 kwie 2007, 21:53

a serwo dobrze dziala?przewod nie przetarty?vacum pompa dziala?to sprawdz najpierw. pozniej najlepiej na rolki i sprawdz czy tyl hamuje bo ten korektor hamowania lubi sie zapiekac i nie dziala poprawnie i tylko przod bierze ja tak mialem u mnie

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 19 kwie 2007, 22:20

wymieniłeś go na nowy, używany czy naprawaiać to można???

serwo działa bo wciąga pedał jak uruchamiam silnik....

ręczny trzyma ..ale słabo.......
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 19 kwie 2007, 22:38

do mojej nowy okolo 400 to troche drogo nie kupowalem,to sa rozne rodzaje tych korektorow ja mam taki co dwa takie bolce wystaja i taka blacha przyczepiona do oski na sprezynie ich wciska w miare obciazenia u mnie byly zapieczone i sie wogole nie ruszaly jakos udalo mi sie to rozruszac pozniej jeszcze podregulowalem tak jest ze niby tyl troche dociazony i jest lepiej,ale zmien te tarcze najpierw hamulec nie powinien wtedy opadac do podlogi jak dalej bedzie opadal to moze nie odpowietrzone dobrze dopiero pozniej szukaj w tym,a z tylu tarcze masz?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 kwie 2007, 22:44

Płyn wymieniłeś na nowy, czy tylko uzupełniłeś? Objawy podobne jak przy zawilgoconym (starym) płynie.

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 20 kwie 2007, 12:31

stary wlałem....jak sprawdzić czy dobry....gostek gadał że niedawno wmieniany, ładny czysty , zielony.. hmmm. jakoś to się mierzy sprawdza - przyrząden ( glikometr cy jakóś tak???)

[ Dodano: 2007-04-20, 12:34 ]
dałem ten sam.... da się go sprawdzić jakimś "gęstościomierzem" itp....
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 kwie 2007, 23:24

mtworus pisze: ładny czysty , zielony
:shock: zielony, jesteś pewny?Z tego co pamiętam to płyn tego koloru "R3" wlewało się do maluchów.
Da się się zmierzyć płyn, jest taki przyrząd(nie znam nazwy).Pojeździj po mechanikach , powinni mieć.Tylko jak mierzyć , to spuszczony płyn a nie ten ze zbiorniczka.Możjiwe też że odpowiedzialna za słabe hamulce jest sama pompa, warto by w niej wymienić bebechy.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 21 kwie 2007, 13:21

IC69 pisze:
mtworus pisze: ładny czysty , zielony
:shock: zielony, jesteś pewny?Z tego co pamiętam to płyn tego koloru "R3" wlewało się do maluchów.
Da się się zmierzyć płyn, jest taki przyrząd(nie znam nazwy).Pojeździj po mechanikach , powinni mieć.Tylko jak mierzyć , to spuszczony płyn a nie ten ze zbiorniczka.Możjiwe też że odpowiedzialna za słabe hamulce jest sama pompa, warto by w niej wymienić bebechy.
Dokładnie. Może gumki w pompce są już zjechane i nie trzymają ciśnienia.

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 22 kwie 2007, 16:31

zestaw2 naprawczy 40zł - pompa 170 :-|

[ Dodano: 2007-04-23, 13:11 ]
płyn wymieniłem na DOT-4, :-|
kloci nowe TEXTAR, :-|
przewody szczelne, :-|
odpowietrzone na 1000% :-|
serwo działa (bo wciąga pedał przy zapalaniu) :-|
z tyłu bębny (rant ok. 0,4mm) :-|
szczęki z tyłu grube :-|
ręczny w sumie działa ale słabo trzyma....hmm :roll: :?:

czy to pompa?? czy regulator na tylnej ośce
a jak wygląda sprawa z samoregulatrami szczęk tylnych :oops: :oops:

[ Dodano: 2007-04-24, 21:22 ]
wymieniłem ten płyn..... na DOT4 (żółty)
troszkę lepiej ale dalej to samo---hamuje niby dobrze w drodze.....
ale jak potrzymam pod siłą dłużej pedał to schodzi do dechy :-( :roll:
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 kwie 2007, 21:26

mtworus, rób tą pompe...nie ma wyjścia.

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 25 kwie 2007, 19:14

na razie nie mam czsu...jeździ i hamuje t spox...............jak ją zdemontuje to się okaże czy tylko gumki do wymiany czy cała pompa na złom
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 26 kwie 2007, 09:56


Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 26 kwie 2007, 10:57

:-D ...ciekawe czy nie będzie gorsza d mojej......???
skromny twórca oficjalnego LOGO "Polski Klub Audi 80"
srebrna strzała Audi 80 sedan 1,9TDI 1Z 1992rok Bosch

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 26 kwie 2007, 12:54

Po kupnie autka wymieniłem płynt i filtry i się okazało , że nie mam hamulców . Wymieniłem pompke na nową , bo podobno jest nienaprawialna i do tej pory spoko - 5 latek . Mechanik mówił że "szpece" dla uszczelnienia pompy leją olej jadalny . Faktycznie to co wtedy zlałem przypominało przepalony olej silnikowy a nie DOT-4 .

zaq1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2007, 14:32
Lokalizacja: OŁAWA DOLNYŚLĄSK

Post autor: zaq1984 » 26 kwie 2007, 13:23

WITAM TEZ TAK MIAŁEM ZE HAMOWAŁ PRZY SAMEJ PODŁODZE MYSLAŁEM ZE ZAPOWIETRZONE ALE NIC TO NIE DAŁO :-( ALE ZA TRZECIM RAZEM JAK SIE WZIĄŁEM ZA DOPOWIETRZENIE TO URWAŁEM ODPOWIETRZNIK W CYLINDERKU :oops: NIE WIEM MOŻE TO TYLKO ZBIEG OKOLICZNOSCI ALE JAK WYMIENIŁEM CYLINDEREK NA NOWY TO HAMULCE ZYLETA 8-) A TEZ MI WSZYSCY MÓWILI ZEBYM ZROBIŁ POMPE BO TO PEWNIE TO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga