Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

Post autor: Skuciok » 14 lip 2007, 14:38

Postanowiłem założyć temat o diagnostyce za pomocą Vag'a problemach itp.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po pierwsze interfejs i program.
Interfejs można zakupić na allegro u użytkownika Viaken (na allegro ma nicki: viaken_pl i tofilcia), trzeba mieć końcówkę OBD1.. dostępne są przejściówki OBD2->OBD1
Programik jaki potrzebujemy do tego wszystkiego znaleźć można na np. E-Mule
Nazywa się Vag-Com 311 z różnymi wersjami np. .2 lub .3, ten programik można bez problemu aktywować. Interfejsy sprzedawane przez Viaken'a chodzą z tym programikiem.
Teoretycznie aż do wersji 4.09 (ale znaleźć zarejestrowanej wersji nie sposób ;-) )

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja już taki mam, do auta udało się podpiąć i teraz moje pytania do znawców tematu, bo moja wiedza jest na razie nikła w tej materii:

1. Czy ma ktoś jakąś fajną lekturę do poczytania na temat diagnostyki VAG?
2. Czy ma ktoś spis błędów jakie można odczytać VAGiem
3. Jak to prawidłowo diagnozować i na co zwrócić uwagę w Audi 80 ? można tam czytać jakieś bloki pomiarowe dobrze byłoby wiedzieć jakie...

i pytanie konkursowe ;-)
wykrył mi błąd na sterowniku silnika przy autodiagnozowaniu o nr. 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
o co chodzi, mam sie zacząć martwić czy nie ;-)

[ Dodano: 2007-07-18, 09:45 ]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To lubie, odpowiadać sobie samemu ;-)

Więc tak... polecam stronkę http://wiki.ross-tech.com/index.php/Main_Page
tam są fajnie opisane kody błędów i nie tylko..

dowiedziałem się z niej że błąd 00515 może wystąpić ponieważ:
Some older engines store this code as long as the engine is not running, if in doubt read fault codes with the engine running again.
tak że teraz trzeba sprawdzić na idącym silniku czy błąd występuje ...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

prośba o materiały dotyczące diagnostyki VAG pozostaje aktualna

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 19 lip 2007, 23:51

mam VAG-COM wersję 607 PL ale niestety tego bez oryginalnego interfejsu nie da się podłączyć bo oryginalny interfejs z ross-tech podaje klucz do rejestracji (1850PLN)
wersja 409 ale angielska lub niemiecka jest dostępna z crackiem lub keygenem na torrentach ale nie ściągałem, bo z tego co wiem to to te bajery uruchamiają vag-a ale po połączeniu z kompem w aucie przechodzą z powrotem do wersji demo :evil:
311 jeszcze nie mam ale szukam - tylko sprawnej
poza tym posiadam VWTool, ScanTool108, Digimoto Lite 106, DTCLibrary - stąd masz pewnie opis błędu
a tu opis po polsku: 00515 P0340 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
to z "VAG kody2000"

Według VAG/SAE v. pl to czujnika Halla -G40

Posiadam też instrukcję VAG-COM 607pl w PDF
pozdro!

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 20 lip 2007, 08:07

Kody błędów VAG / SAE po polsku można znaleźć tutaj. ;-)
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 20 lip 2007, 08:27

Program VagCom ma możliwość przetestowania działania modułów... co się powinno dziać po uruchomieniu tej opcji na sterowniku silnika...? bo uruchomiłem sobie ;-) i zaczęło cośtam pykać w silniku... sie wystraszyłem ;-) i wyłączyłem zapłon

na uruchomionym silniku można tam poczytać pewne wartości... co można przeczytać ze sterownika do silnika ABT? (tam sie wpisuje numerek na jakim pomiar się wykonuje... jaki wpisać żeby cokolwiek pokazało... obroty... temperaturę..)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 lip 2007, 09:20

Skuciok, muszę Cię zmartwić. W ABT za wiele nie zwojujesz VAG-iem. Po prostu ten sterownik ECU jest bardzo ubogi w funkcje diagnostyczne, to jest trochę "udoskonalona" wersja ECU z diagnostyką migową. "Udoskonalenie" polega na umożliwieniu czytania błędów na PC-ie, a nie "miganiem" oraz umożliwia przetestowanie paru elementów osprzętu silnika (m.in. nastawnika przepustnicy stąd zapewne to pyrkotanie w silniku), no i oczywiście skasowanie ewentualnych błędów. Niestety żadnych parametrów pracy typu temp., kąt wtrysku, napięcie lambdy itp. nie odczytasz :-( . W każdym razie mi jak dotąd się to nie udało (w ciągu rocznej zabawy z VAG-iem), nawet ABS-u nie chce zdiagnozować :-( (brak połączenia).

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 20 lip 2007, 10:20

no wiem... ja mam tylko ten sterownik silnika... nie ma ani absu ani nic więcej... ale chciałbym umieć się tym posłużyć... wszak to nie ostatnie audi jakie będę miał :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 lip 2007, 10:31

Skuciok odbierz PW :)

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 20 lip 2007, 17:07

do "Danek" - paka poszła na mail'a
Pozdrawiam i liczę na współpracę.
Dzisiaj kupiłem przez neta nowy interface i czekam na przesyłkę, ale zacznę coś działać dopiero pod koniec przyszłego tygodnia bo w środę bronię inżyniera i teraz nie mam czasu.
Napiszcie jakie macie interface'y - jakie protokoły obsługują, zwykłe na maxie232 czy na transoptorach, może bluetooth?
mam też materiały(schem.opisy) do samodzielnego wykonania i-f na transoptorach na rs232, ale po angielsku - jakby ktoś chciał się pobawić

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 20 lip 2007, 19:34

Witam podczepie sie pod temat :-D mam pyatnie do tych co sie na tym znają, jaki kupić interface (i czy jest taka mozliwość) żeby można było bez problemu diagnozowac moje 2,6 ABC 96r i passta 1,9tdi 2001/grudzień mojego brata http://www.allegro.pl/item213346820_int ... mcja_.html taki się nada? Bo ja to w tych sprawach ciemny jestem jak noc :mrgreen: Pzdrawiam
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 lip 2007, 20:36

Commandor77, dzięki. Jestem jak najbardziej otwarty na współpracę :) .
Ja mam fejs od Viakena na transoptorach na COM-a K, L. Obsługuje tylko te starsze niuńki, ale taki wybrałem bo te nowsze z kolei mają problemy ze starszymi OBD. Nie brałem USB, bo w lapku nie mam wejścia, a poza tym słyszałem że z tymi USB są spore problemy z komunikacją.
Poza tym również dysponuję różnymi materiałami n/t fejsów, złącz, wyjść, schematów itp. (np. mam też coś o tacho, ale na razie się temu nie przyglądałem z bliska z braku czasu i "pacjenta" .
Hołard myślę, że da radę, ale sprawdź jeszcze na stronie Viakena: www.viaken.pl (to producent tego fejsu) czy na pewno obsłuży te autka. Tam jest gdzieś taka tabelka. Osobiście wolałbym na Com'ie, bo z tymi USB, jak już pisałem to różne cuda się dzieją. Zresztą nie tylko jeśli chodzi o VAG-a. Ale jak nie masz w kompie Com'a to nie masz wyboru.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 20 lip 2007, 21:32

ja kupiłem na usb, >>taki<<
do tego przejściówkę >>taką<<

moje audi podpiąłem i działa... kumpel podpiął właśnie passata tdi '01 i też wszystkie błędy poczytał...

myślę że to dobry zestaw, z zadziałaniem od razu nie było najmniejszego problemu, soft z jakim to działa to vag-com 3.11.x

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 20 lip 2007, 21:55

według mnie powinien dać radę, ważniejszy niż fejs jest chyba program jakiego używasz do diagnostyki. Wydaje mi się że gdzieś na necie chyba na ruskiej stronce widziałem program specjalnie do ABC-te chłopaki tam mają wszystko ;-) najlepszy przykład diakom ,ale nie mogę skojarzyć.
z interfejsami na USB jest taki problem że nie zawsze są dobrze zainstalowane sterowniki(do usb musi być sterownik)lub sterownik jest nie taki.wolę rs-a.

ciekawa stronka: www.obd3.pl
;-)
Danek - radia i komóry też rozbijasz :?:

ja kupiłem coś takiego-bez zbędnych wydatków na specjalne wtyczki(piny dają to samo), bez migających diodek-zasilanie można sprawdzić a komunikację sygnalizuje VAG-109pln z przesyłką OBDI,OBDII na transoptorach

Ale wszyscy działamy na podobnym sprzęcie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2007, 08:10

Commandor, ja jestem jeszcze za cienki w te klocki, nie, nie robię radioodbiorników. Ani czasu ani za bardzo nie ma na czym się uczyć :) . Wystarczy, że LPG rozgryzłem całkiem solidnie, a i tak cały czas uczę się czegoś nowego. Posłałem Ci jeszcze raz paczkę :) .

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 21 lip 2007, 11:08

Dzięki wam za podpowiedz ;-)
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 27 lip 2007, 13:23

ktos jest z okolic Rzeszowa, bedzie tak mily i podepnie moje autko pod VAG-a?? bo znow mam jakies problemy!! chodzi mi o wykasowanie ewentualnych bledow :-/ lub chociaz moze ktos podesle mi ten program i podpowie ktory interfejs kupic by z nim wspolpracowal??
SAMOCHÓD SPRZEDANY 24.06.2009
Było -> audi 80 b-4 2.0 ABT
Był -> volkswagen golf IV 1.9 SDI
Jest -> SEAT LEON 1.9tdi ASV

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga