Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 3A] jak sprawdzic sonde lambda? komputer?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

[80 B3 2.0 3A] jak sprawdzic sonde lambda? komputer?

Post autor: k44761 » 25 kwie 2007, 20:33

Witam. Szaleja obroty na biegu jalowym. Silnik zamulony i na wolnych obrotach dlawi sie i gasnie.
sprawdzilem napiecie na sondzie lambda - 0,6V - wartosc stala, nie zmienia sie.
Objawy identyczne podczas jazdy z sonda jak i bez niej.
Jak rozlacze sonde od komputera, po stronie od komputera jest caly czas 0,6V. Czy napiecie to nie powinno byc wyzsze? Rezystancja miedzy kablem sygnalowym sondy lambda a masa nieskonczona - tak jakby sonda byla rozwarta.

I jeszcze raz pytania:
1. czy rezystancja sondy lambda powinna byc skonczona i mniej wiecej ile
2. czy podczas odlaczonej sondy od strony komputera ma byc 0,6V czy wiecej?

Dzieki za podpowiedzi dobrzy ludzie:)
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2007, 23:54 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

sonda lambda....

Post autor: Omen » 25 kwie 2007, 21:14

Tak ogólnie: jeżeli silnik pracuje nierównomiernie na biegu jałowym i zużywa za dużo paliwa, to jedną z przyczyn może być właśnie sonda lambda, ale nie musi...Podobne objawy dają awaria silnika krokowego ( zaworu sterującego obrotami biegu jałowego), awaria przpływomierza, nieszczelność w układzie dolotowym etc....
W przybliżeniu podczas pracy silnika napięcie powinno przeskakiwać pomiędzy 100 a 800 mV. Zmiany sygnału na sondzie są tak duże, że nawe voltomierz cyfrowy nie wychwyci zmiany tych wartości i bedzie pokazywał wartośc stałą...Jedynie specjalny tester.....

Pozdrawiam -0 Adam.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 25 kwie 2007, 21:17

Jezeli masz mozliwosc podpięcia samochodu pod kompa to sprawdz na kompie sonde silnik krokowy tez chyba da rade zbadac w ten sposób.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 kwie 2007, 22:31

Omen, woltomierz cyfrowy wychwyci, w miernikach sa montowane ISL 7017 ktore maja 3 pomiary na sekunde i co prawda plynnie nie bedzie pokazywal ale wartosci beda sie zmienialy.
Poza tym jak dodaje sie gazu to napiecie na sondzie powinno rosnac i byc stale ok 1V przez 3-5 sekund a to juz miernik wychwyci, podobnie jak puszcza sie gaz napiecie na sondzie powinno byc = 0V a jest caly czas 0,6V.

Co to silniczka krokowego, zmienialem na 2 inne i objaw identyczny.

nitro20, silnik krokowy jest urzadzeniem elektrycznym a nie elektronicznym, poza tym ma tylko 2 przewody i jego awaria nie jest zauwazana przez ECU, przynajmniej przez TO Ecu.

Napiszcie mi jeszcze jak szybko skasowac bledy z komputera?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga