Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2.3 NG LPG]jak wyregulować obroty?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

[ 2.3 NG LPG]jak wyregulować obroty?

Post autor: sami » 09 gru 2009, 20:59

Panowie mam takie pytanie jak mogę wyregulować obroty na benzynie?wymieniałem już dwa razy przepływke,silnik krokowy,uszczelniony dolot i cały czas mi faluje,jak jest zimny silnik to jeszcze ujdzie bo ma około 1000 obr,ale jak dostanie trochę temp to tak faluje że aż zgaśnie,i jeszcze zauważyłem takie coś że jak odłącze krokowca to całkiem gaśnie,a powinny przecież obroty wzrosnąć.Regulowałem go imbusem przy przepływce ale to nic nie poimaga.Czy ma ktoś może jakieś pomysły co może mu dolegać?

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 09 gru 2009, 23:34

a wyłącznik przepustnicy masz sprawny?
Było Audi B3 coupe 89r. 2.3 NG
okazjonalnie Nissan Maxima 3.0v6
Bylo Mitshubishi Colt 1.3 12V :)
Było Audi 80 B4 91r. 1.8
Jest Audi A6 C5 99r. 2.8 V6

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 10 gru 2009, 18:08

a który to jest,gdzie on leży?

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 10 gru 2009, 23:38

to jest ten dolny wyłącznik, pod przepustnicami. jeżeli on nie łączy to regulacja nie działa
Było Audi B3 coupe 89r. 2.3 NG
okazjonalnie Nissan Maxima 3.0v6
Bylo Mitshubishi Colt 1.3 12V :)
Było Audi 80 B4 91r. 1.8
Jest Audi A6 C5 99r. 2.8 V6

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 11 gru 2009, 08:12

To te urządzonko działa bo gdy reguluje przepływkę imbusem to reaguje,obroty spadają i rosną ale nie w takim zakresie żeby chodził dobrze,np.uda mi się go wyregulować na max 750 obr,chwilę dobrze pochodzi,ale jak go zgaszę i znowu odpalę to obroty znów falują od 200 do 800

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 11 gru 2009, 11:18

a robiłeś coś z tależykiem przepływki? a jak obroty falują to czujesz jak pracuje silniczek krokowy?
Było Audi B3 coupe 89r. 2.3 NG
okazjonalnie Nissan Maxima 3.0v6
Bylo Mitshubishi Colt 1.3 12V :)
Było Audi 80 B4 91r. 1.8
Jest Audi A6 C5 99r. 2.8 V6

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 11 gru 2009, 12:40

A robiłeś adaptacje po wymianach?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 11 gru 2009, 17:03

regulacja NG wcale nie jest taka prosta i nie wystarczy pokrecic srubka w przeplywce, poszukaj na stronie akp w dziale download, tam jest opisane co ijak ustawic zeby bylo cacy, powodzenia
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 11 gru 2009, 17:57

imbusem w przeplywcw w dziurze miedzu rozdielaczem a guma dolotu regoloje sie sklad CO - miesznke a nie obrotu jak tam se pokreciles to nic dziwnego ze ci sie dzieja dziwne zeczy... poszokaj sobie opisu jak sie ustawia sklad miesznki na miernikach zrobja tam opisane to przynajmniej wyeliminojesz jeden blad...

jakie adaptacje w ng??
bycmoze ja czegos nie wiem ale walczylem z moim ze 2 tyg. bez zadnych adaptacji wkoncu poutawialem wszystko jak trzeba i jezdzi pieknie...
i bez zadnych adaptacji...

irena596
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2009, 06:54
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: irena596 » 11 gru 2009, 21:53

sami pisze:To te urządzonko działa bo gdy reguluje przepływkę imbusem to reaguje,obroty spadają i rosną ale nie w takim zakresie żeby chodził dobrze,np.uda mi się go wyregulować na max 750 obr,chwilę dobrze pochodzi,ale jak go zgaszę i znowu odpalę to obroty znów falują od 200 do 800
Stycznik przepustnicy powinien wydawać , na zgaszonym silniku, cichy stuk,gdy lekko dodasz gazu kciukiem.

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 14 gru 2009, 19:36

Stycznik przepustnicy wydaje taki stuk.Ostatnio rozbierałem kolektor dolotowy bo szukałem dalej jakichś nieszczelności(opisałem to w innym temacie)i zobaczyłem że wtryski słabo siedzą a jeden był wypadnięty,będę musiał kupić nowe gumy aby wtryski siedziały dobrze,ciekawe czy przez nie mógł ciągnąć lewe powietrze i przez to nie mogłem wyregulować auta na benzynie i gazie?i od wczoraj auto zaczeło mi dziwnie chodzić,na wolnych obrotach na gazie lub benzynie żuca silnikiem jak by miał tylko z 200 obr a ma 1000,co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 14 gru 2009, 19:55

zobaczyłem że wtryski słabo siedzą a jeden był wypadnięty
Słabo siedzą, wypadnięty?
Ciekawe sprawy....

Ja w swoim regulowałem tarczę spiętrzającą jak należy (milimetrowa dokładność) I obroty się ustabilizowały. Chodzi mi na 800 i nie faluje.
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 14 gru 2009, 20:08

wtrysk wypadł przy bloku,bo w blok wtryski są wciskane na takie gumowe ringi,i one słabo siedzą i wydaje mi się że tamtędy ciągnie powietrze i dlatego nie da rady go wyregulować

joko316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2009, 15:54
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: joko316 » 15 gru 2009, 20:37

Ja w swojej Audicy zmieniłem uszczelniacze wtrysków kosztowało mnie to jakieś 20 zł i jest lepiej, a mam ten sam problem co kolega SAMI, sprawdziłem praktycznie wszystko z 2 pinowym czujnikiem i sondą lambda włącznie, dolot, myślę, że szczelny, przynajmniej z tego co wywnioskowałem po dobrych oględzinach silnika... i nie wiem co dalej robić. Myślę,że czujnik spalania stukowego też może pierdzielić, nie wiem co robić, wyregulowałem CO i to wszystko, jest jeszcze jakaś śrubka od regulowania obrotów? Silnik 2.3 NG 10V 1994 na zimnym silniku i podłączonym krokowym jest w miare dobrze, podnosi obroty, ale jeszcze troche przy nisko, bo do około 750 na benzynie, a jak na zimnym silniku przełącze na gaz to w ogóle gaśnie, a na ciepłym z kolei i podłączonym krokowym obroty spadają, aż gaśnie. Dodam, że silniczek krokowy jest dobry, gdyż wsadziłem go do Audicy kumpla z takim samym motorem i u niego było ok, talerz przepływomierza też dobrze wyregulowany... wdg rysunku który na nim widnieje, no i nie wiem co dalej, włącznik pod przepustnicą też ok. Robiłem reset komputera odpinając akumulator, ale to nic nie daje myślałem że może po małych regulacjach wypada to zrobić by wykasować stare błędy... pomóżcie

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 15 gru 2009, 23:23

Warto rzucić okiem na to:

http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/
(poradnik dot. falowania obrotów na przykładzie NG)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga