Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE] Jak wymienić termostat?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

[B4 2.0 16V ACE] Jak wymienić termostat?

Post autor: PABLO » 04 maja 2007, 17:52

Najprawdopodobniej mam uszkodzony termostat więc chciałbym go wymienić. Ale jak to zrobić? Szczerze mówiąc to nawet nie wiem gdzie to jest u mnie. Prosze o jakieś instrukcje. Może ktoś wymieniał u siebie?
Pozdro
Ostatnio zmieniony 04 maja 2007, 19:22 przez PABLO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

termostat...

Post autor: Omen » 04 maja 2007, 18:41

Może lektura tych watków w czymś pomoże...
viewtopic.php?t=1465&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3] termostat-jakiej firmy??
viewtopic.php?t=2025&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [b4 1,9tdi 1z] jak wymienić termostat
viewtopic.php?t=3288&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] termostat
>termostat znajduje się w obudowie pompy płynu chłodzącego,pod pokrywą z pierścieniem uszczelniającym. Przy montarzu trzeba założyć nowy pierścień uszczelniający....

Pozdrawiam - Adam.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 04 maja 2007, 19:03

Witam, ostatnio u siebie wymieniałem termostat. Standardowa procedura wymiany... czyli zdejmujesz pokrywę pod silnikiem, zdejmujesz wąż z pompy wodnej i spuszczasz płyn, odkręcasz pokrywę termostatu i masz już termostat na wierzchu. Jak będziesz zakładał nowy to uważaj na to żeby dobrze go wsadzić, czasami się przekręca i jest lekko bokiem w pokrywie. Najlepiej daj sobie troszkę towotu na obrzeza gdy będziesz wkładał nowy termostat i wtedy bez problemy założysz pokrywę a termostat zostanie na swoim miejscu ;-)
Poniżej dodaje rysunki z książki jak to mniej więcej wygląda i gdzie dokładnie jest (silnik szesnastozaworowy) ;-)

ObrazekObrazek Obrazek

Te same zdjęcia tylko spakowane - http://www.speedyshare.com/676111413.html ;-)
Potem zostaje juz tylko zalać cały układ płynem i ewentualnie odpowietrzyć :-)
Pozdrawiam.
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+ <spoko>
Audi A4 B5 1.9 TDI <spoko>

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 04 maja 2007, 19:50

Dzięki Ponczo za info. Już to pojąłem :-P

A co do tego pierścienia uszczelniającego to jest to droga sprawa?

I ile tego płynu wchodzi tutaj?

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 04 maja 2007, 21:54

PABLO pisze:Dzięki Ponczo za info. Już to pojąłem :-P

A co do tego pierścienia uszczelniającego to jest to droga sprawa?

I ile tego płynu wchodzi tutaj?
Pierścień uszczelniający powinien być w komplecie.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 04 maja 2007, 23:26

PABLO pisze: I ile tego płynu wchodzi tutaj?
Jak spuszczałem płyn to wyszło coś koło 4-5 litrów, tak jak Mireko napisał pierścień uszczelniający powinien być w komplecie. Ja w pudełku z termostatem miałem chyba z 5 różnych uszczelek, z tego co mówił koleś w sklepie termostat ten jeździ w różnych silnikach w Audi i w komplecie są uszczelki do pomp większości typów silników. ;-)
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+ <spoko>
Audi A4 B5 1.9 TDI <spoko>

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 maja 2007, 07:36

Jeszcze raz wielkie dzięki

jorgus75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 sty 2012, 19:45

Post autor: jorgus75 » 01 maja 2012, 13:44

koledzy pomóżcie co robić temperatura na wskażniku podchodzi mi prawie pod 100 stopni wentylatory sie właczają wszystko działa już jestem w kropce jest to audi 1,9 tdi 90 km b4 poradżcie

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 01 maja 2012, 19:53

Teraz lato to tak jest. mi tak samo w zetorze podchodzi do 100 prawie 98 i wentylatory chodzą, to nie temp. 110st żeby się aż tak martwić tym. A masz całą chłodnicę gorącą, dolny wąż i górny też?
Obecne autko Audi 80
Nowy nabytek 2.6 ABC 95rok Avant CZARNA
2.0 ABK 95rok Avant LZ6P

Nie ma lipy :) <ok> <ok> <ok>

Było Audi 80 1.9 Tdi 94rok na Pierburgu --> Poszło w ręce ojca

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 maja 2012, 21:00

jorgus75 pisze:koledzy pomóżcie co robić temperatura na wskażniku podchodzi mi prawie pod 100 stopni wentylatory sie właczają wszystko działa już jestem w kropce jest to audi 1,9 tdi 90 km b4 poradżcie
Ale czy ta temperatura utrzymuje się w mieście, czy na trasie też???
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2012, 22:29

U mnie taka temperatura to w dużym korku lub po ostrym bucie w taki upał.Co ciekawe u mnie mam środkową kratkę zabudowaną i nie ma przelotu na chłodnicę (co muszę zmienić) Sprawdź kolego czy czasami nie masz zawalonej chłodnicy syfem.warto wziąć kompresor i od strony silnika wydmuchać cały syf na zewnątrz.u mnie taki zabieg pomógł bo też mi się grzał strasznie...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 maja 2012, 22:50

u mnie w mieście temp nie przekracza 92-93 stopni. A w trasie to 87 stopni trzyma. Bo przecież diesla to ciężko zagrzać jest. Także sprawdź drożność chłodnicy.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga