Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą

Post autor: Kokolino » 05 sty 2010, 09:02

Witam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 05 sty 2010, 16:33

kokolino1 pisze: Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Dokładnie tak samo u mnie się dzieje dziś rozmawiałem z kolegą który ma audi A6 C4 2.6 i u niego cały czas trzyma 90 stopni. Kupiłem teraz korek do zbiorniczka wyrównawczego bo wydaje mi się ze przewody trochę za mocno puchną a i od nowości nie wymieniany może to coś da.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 05 sty 2010, 20:15

Tak żeby tylko 92 :-P u mnie podczas jazdy po mieście utrzymywało czały czas powyżej 95 wentylatr załączało dopiero po przekroczeniu 96 - 97 st , w trasie owszem przy lekkiej jeżdzie ok 70
Pozdrawiam.

B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 05 sty 2010, 21:21

u mnie po kupnie od pół roku ciągle trzyma 100/105 na zegarach teraz w te mrozy spada do ok 95 w trasie, muszę kupić nowego vaga to wtedy obadam co i jak
jak na razie jeszcze się nie gotowało :-P
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...

Ralf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 19 paź 2007, 23:12
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Ralf » 06 sty 2010, 20:08

Ja niedawno jak śmigałem miałem temperaturę w okolicach 50 stopni ale climatronic był cały czas na HI i tempo też spacerowe około 80 km/h.

Po wyłączeniu climatronika temperatura rosła ale szyby zaczęły zamarzać także nie sprawdziłem czy do 90 stopni by doleciało.

Co do mojego termostatu i czujników to prawdopodobnie wszystko zdrowe niedawno vag-owałem i nic nie wypluło wiatraki włączają się tak jak powinny, a co do termostatu to za węże nie łapałem to dokładnie nie powiem. Na postoju grzeje wszystko normalnie.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 09 sty 2010, 19:09

Miesiąc: listopad
Podłączony vag
Temperatura w czasie jazdy na trasie 81*C, po wjechaniu do miasta wskoczyło na chwilę 84*C, otworzył się termostat i spadło na 81*C.
Silnik pracuje na postoju w garażu temperatura 93*C załącza się wentylator (I bieg) temperatura spada do 91*C , wentylator się wyłącza i tak w koło macieju.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 11 sty 2010, 19:47

Również mam problemy z temp jak zima na dworze.w czasie jazdy nie przekracza 70 stopni i chyba to jak na tą pogodę jest ok :-/
Jednak w garażu jak kolega wyżej pisze nie ma problemu więc tak juz to zostało skonstruowane :-P

Awatar użytkownika
zana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 461
Rejestracja: 30 lis 2008, 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zana » 18 sty 2010, 21:09

Witam,
Piszę w tym wątku bo mam problem z temperatura a dokladniej z ciagle dzialajacym wiatrakiem w silniku 2,8 V6 AAH. Wiatrak dziala caly czas ( co jakis czas wylacza sie i spowrotem wlacza) na odpalonym aucie chociaz temperatura jaka wskazuje jest ok 60-70* Sprawdzajac po kodach klimatronica temeratura jaka wskazuje to 90* Czemu bardziej wierzyc temu co wyswietla klimatronic czy wskazaniu na liczniku?
Wiem ze na pewno mam zawieszony termostat ale on nie ma wplywu na zalaczanie wiatraka. Gdy odpina sie czujnik wiatrak dalej dziala :-/
Auto bylo podpiete pod VAGa i nie wykazalo zadnych bledow. Jutro sprawdzone beda przekazniki. Moze macie jakis pomysl co moglo sie stac?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 19 sty 2010, 12:11

Podobne objawy.
U mnie na wskaźniku w czasie jazdy temp. waha się od 78-87 st. C.
Na klimatroniku jest już wtedy 90. Gdy zatrzymam się na światłach temp. rośnie do 90 i zatrzymuje się na tym poziomie ,ale już jak ruszam to spada do poziomu takiego jak wyżej.
Problem częściowo usunięty poprzez długie odpowietrzanie układu (około 2 godzin) i w tej chwili na wskaźniku w czasie jazdy jest 87 st. C.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 19 sty 2010, 13:08

Z tym klimatronic-iem to bym nie był taki pewny. Nie wiem jak u was ale ja wystarczy że włącze zapłon na zimnym silniku i zostawie tak na jakis czas to na klimatronic-u i tak nalicza temp. Kiedyś po jakiś 15 minutach postoju na włączonym zapłonie po nocy jak spr. temperaturę to normalnie było 90* a na silniku mozna było wodę na kostki lodu mrozić.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 19 sty 2010, 16:25

U mnie chyba w normie wszystko jest, tzn tak jak napisal kolega shellah, temperatura zachowuje sie tak samo. W trasie spadnie do ok 70-80 a w miescie trzyma ok 90-100. Oczywiscie wentylator sie czasem w wiekszym korku zalaczy.

MARCiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 10 gru 2006, 21:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MARCiN » 19 sty 2010, 18:01

niewiem co macie nie tak z ta temperatura ale u mnie pokazuje na trasie 90 w miescie dochodzi do ok 95 i właczaja sie wentylatory czasem tylko ale to sporadycznie wskazówka niepokazuje nic tzn wcale sie nie podniesie ale to tylko do chwili kiedy załacza sie wentylatory pozniej jest juz ok w wskazania mam tak jak wyzej dodam jeszcze ze niemam płyty pod silnikiem
Miała być olimpiada ale trzy kółka ukradli

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 21 sty 2010, 23:36

Sprawdziłem termostat i otwiera się idealnie na 87*C, wymieniłem jeszcze czujnik 2 pinowy teraz temperaturę pokazuje (na vag-u) w trasie 84*C, a po zwolnieniu ( ok 60 -70 km/h) wskazuje 87*C, a na postoju wchodzi na 90*C. Zauważyłem że jak obroty silnika są większe niż 2000 rpm to z nawiewów leci gorące powietrze że aż parzy, a poniżej tych obrotów leci takie dobrze ciepłe ( ale nie parzy).

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 08 mar 2010, 21:12

U mnie w trasie przy około -5*C stopniach temperatura w trasie trzyma 65*C - 80*C,natomiast jak troszku przycisnę w mieście to dochodzi nawet do 90*C i włączają się wentylatory
Było Audi B3 1.8 , B4 2.3 , B4 2.8

Jest A6 3.0 quattro

tomus1234567890
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2010, 14:01

Re: [V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą

Post autor: tomus1234567890 » 19 gru 2010, 23:32

kokolino1 pisze:Witam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.


[ Dodano: 2010-12-19, 23:34 ]
kokolino1, kolego pomoz wlcze z tym od roku juz 4 termostaty wymienilem i po kilku dniach problem powraca,a stare termostaty sprawdzam i działaja...
tomus

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga