Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] pytanie dot. FAQ akumulatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
matewka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2010, 09:42

[wszystkie] pytanie dot. FAQ akumulatora

Post autor: matewka » 30 mar 2010, 14:20

Witam. W FAQ o akumulatorach czytamy:
"Nie należy pozostawiać [akumulatora] bez eksploatacji na okres pow. 2 miesięcy bez doładowania (zasiarczy się)"
Czy taki defekt jest pewny? Czy jest to tylko prawdopodobna opcja?

Mam akumulator, który pół zimy stał pod maską mojego samochodu na parkingu. Da się jakoś sprawdzić czy akumulator się nie zasiarczył (cokolwiek to znaczy)?

P.S. Akumulator jest już w domu i jakby co, czeka na prostownik.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, 15:34 przez matewka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 mar 2010, 14:47

Przez to spadnie jego sprawność i nawet jak jak naładujesz to może krótko "trzymać prąd" albo wcale nie da rady pokręcić rozrusznikiem.
Istnieją chałupnicze metody odsiarczania ale nie są one zbyt bezpieczne i nie zawsze przynoszą dobre rezultaty.

[ Dodano: 2010-03-30, 14:48 ]
To że przez zimę stał bez używania to jeszcze gorzej bo jeśli był wyładowany to podniosła się temperatura krzepnięcia elektrolitu i jeszcze większemu zniszczeniu mogły ulec płyty w jego wnętrzu.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
matewka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2010, 09:42

Post autor: matewka » 30 mar 2010, 14:50

Czyli ogólnie jedna wielka kicha? Tak w ogóle zadałem to pytanie, bo nie wiem czy wyrzucać pieniądze w błoto kupując specjalną wodę destylowaną, żeby go podładować, czy nie lepiej od razu kupić nowy. (nie wiem nawet ile taka woda kosztuje).
Audi 80 B3 1.6D loading - please wait...
Willkomen

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 mar 2010, 15:07

wodę destylowaną jak nie zużyjesz, to możesz mamie oddać do prasowania. 5 litrów kosztuje może z 5 zł.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 mar 2010, 15:09

matewka, popraw nazwę tematu. Zastosuj tag.

Awatar użytkownika
matewka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2010, 09:42

Post autor: matewka » 30 mar 2010, 15:35

Leo, dzięki z uściślenie. Ktoś mi wcisnął, że potrzebna jest jakaś "specjalna woda destylowana przeznaczona tylko do akumulatorów".

[ Dodano: 2010-03-30, 15:36 ]
A prasuje mi dziewczyna, i rzeczywiście - gotuje się we mnie krew, jak widzę ją napełniającą żelazko wodą z kranu :-P

[ Dodano: 2010-03-30, 15:42 ]
Jeszcze jedna rzecz:
Właśnie przymierzam się do ładowania akumulatora, ale jest pewien problem - na zaciskach prostownika nie ma żadnej gumy tylko czysty metal. Jak podczepię klampy do akumulatora trzymając za te zaciski to nic mnie nie kopnie? Wolę nie ryzykować.
Oprócz tego: Jak źle dobiorę bieguny to nic się nie stanie? Na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń ani kolorów.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 30 mar 2010, 18:33

nie kopnie cie bo za niskie napiecie. 12V krzywdy nie robi

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 30 mar 2010, 20:29

[ Dodano: 2010-03-30, 15:42 ]
Jeszcze jedna rzecz:
Właśnie przymierzam się do ładowania akumulatora, ale jest pewien problem - na zaciskach prostownika nie ma żadnej gumy tylko czysty metal. Jak podczepię klampy do akumulatora trzymając za te zaciski to nic mnie nie kopnie? Wolę nie ryzykować.
Oprócz tego: Jak źle dobiorę bieguny to nic się nie stanie? Na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń ani kolorów.[/quote]
kopnąć na pewno nie kopnie, a co do biegunowości akumulatora to klampa (jak to nazwałeś) od akumulatora ta która jest grubsza (znaczy, że ma większą średnicę) to jest to + a druga jest trochę cieńsza (ma mniejszą średnicę) to jest -

[ Dodano: 2010-03-30, 20:32 ]
aaa i pytałeś czy coś się stanie gdy źle dobierzesz bieguny. Gdzieś kiedyś słyszałem, że gdy odwrotnie podłączysz zaciski prostownika to zmieni się biegunowość akumulatora i akumulator nie będzie się do niczego nadawał. No chyba że na skup tam gdzie skupują zużyte akumulatory :-P

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 30 mar 2010, 20:53

Jeszcze jedna rzecz:
Właśnie przymierzam się do ładowania akumulatora, ale jest pewien problem - na zaciskach prostownika nie ma żadnej gumy tylko czysty metal. Jak podczepię klampy do akumulatora trzymając za te zaciski to nic mnie nie kopnie? Wolę nie ryzykować.
Oprócz tego: Jak źle dobiorę bieguny to nic się nie stanie? Na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń ani kolorów.
:shock: :shock: :shock:
nie wytrzymałem i musze zrobić małego OT
kolego bez obrazy ale czego się uczyłeś w szkole na fizyce.? to sa podstawowe rzeczy które powinieneś wiedzieć, w podstawówce już dzieci sie uczą o tym.
nie powinieneś zadawać nawet takich pytań.

[ Dodano: 2010-03-30, 20:58 ]
Przemo505 pisze:Gdzieś kiedyś słyszałem, że gdy odwrotnie podłączysz zaciski prostownika to zmieni się biegunowość akumulatora i akumulator nie będzie się do niczego nadawał. No chyba że na skup tam gdzie skupują zużyte akumulatory
najpredzej spali sie bezpiecznik w prostowniku jesli posiada a jak nie to poleci mostek prostowniczy, lub diody.
czasami moze wylecieć w powietrze akumulator jesli jest bardzo mocny prostownik ale to rzadkość

należy tylko pamietać podczas ładowania akumulatora w pomieszczeniach aby była dobra wentylacjia
oraz jesli aku posiada korki to należy je poluzować kub całkiem wykrecic podczas ładowania. przy aku bez obsługowych nie musimy bo korków nie ma

[ Dodano: 2010-03-30, 21:03 ]
matewka, i jesli bedziesz dolewał wode demineralizowana do akumulatora to nie do pełna
tylko na około 0.5cm ponad płytami

[ Dodano: 2010-03-30, 21:08 ]
Istnieją chałupnicze metody odsiarczania ale nie są one zbyt bezpieczne i nie zawsze przynoszą dobre rezultaty.

odradzam takie eksperymenty
To że przez zimę stał bez używania to jeszcze gorzej bo jeśli był wyładowany to podniosła się temperatura krzepnięcia elektrolitu i jeszcze większemu zniszczeniu mogły ulec płyty w jego wnętrzu.
dokładnie
należy w takim przypadku dokładnie obejrzeć do okoła aku czy przypadkiem boki, scianki nie maja wybrzuszeń
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 30 mar 2010, 21:23

Przyjzyj sie dobrze akumulatorowi plusowa klema jest zawsze grubsza od minusowej.Ja kiedys z ciekawosci ,podlaczylem odwrotnie akumulator i tylko bezpiecznik wywalilo na prostowniku

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 31 mar 2010, 06:29

i jak będziesz wlewał wodę destylowaną do aku, to wlewaj przez plastikowy lejek, ( nie przez metalowy !) albo bezpośrednio z butelki

Awatar użytkownika
matewka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2010, 09:42

Post autor: matewka » 03 kwie 2010, 21:27

wenon pisze:kolego bez obrazy ale czego się uczyłeś w szkole na fizyce.? to sa podstawowe rzeczy które powinieneś wiedzieć, w podstawówce już dzieci sie uczą o tym.
Załóżmy, że jestem totalnym idiotą - zatem możesz mi wytłumaczyć, na czym to polega. Zasady fizyki znam, ale zasady działania akumulatora - niestety jeszcze nie.
Audi 80 B3 1.6D loading - please wait...
Willkomen

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 04 kwie 2010, 07:32

prosze bardzo podstawowe rzeczy które powinieneś wiedzieć ma temat akumulatora
myśle że po tej lektórze powinieneś już wszystko wiedzieć.
wszystko o akumulatorach


pozdrawiam
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga