Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3 quattro 20V] Czy przez opony mogę rozwalić napęd ?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
kowal180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 sie 2009, 20:11

[90 2.3 quattro 20V] Czy przez opony mogę rozwalić napęd ?

Post autor: kowal180 » 23 wrz 2009, 21:23

Witam mam pytanko do was. W ubiegłym tygodniu byłem na prostowaniu felg w moim nowo zakupionym aucie. Gościu od prostowania mówił mi że mam z tyłu niższe opony niż z przodu to powoduje że koła nie obracają się w równym tempie i że przez takie coś mogę zniszczyć napęd. Czy jest to ściema czy rzeczywiście muszę wymienić opony z tyłu na takie same jak z przodu proszę o pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 wrz 2009, 21:46

Dobrze CI powiedział. Przy napędzie quattro średnica kół z przodu i z tyłu musi być ta sama.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 wrz 2009, 13:34

tak, musisz mieć takie same opony. Rozmiarowo.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 wrz 2009, 15:23

Nie dosyć że rozmiarowo to wypadało by aby były zużyte w podobnym stopniu.
Nówki na jednej osi oraz zużyte w 50% na drugiej i też można napęd załatwić z czasem...dlatego w quattro warto zamieniać przód z tyłem co sezon,aby były podobnie zdarte.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3208
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 24 wrz 2009, 18:52

Dodam jeszcze, że powinny być 4 x takie same, gdyż chodzi również o opory toczenia opon.

Pozdro.

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 24 wrz 2009, 19:24

Potwierdzam co koledzy napisali wyżej, załatw sprawe jak najszybciej

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 wrz 2009, 22:12

gornik pisze:Dodam jeszcze, że powinny być 4 x takie same, gdyż chodzi również o opory toczenia opon.
Dokładnie.A tak poza tym produkty różnych producentów miewają różną średnicę całkowitą nawet do 3-4mm mimo takiego samego rozmiaru.Czyli np.205/50R15 model X producenta Y może mieć większą lub mniejszą średnicę całkowitą np.3mm od konkurencyjnego 205/50R15 innego producenta.

Mają na to wpływ:
-różna budowa bieżnika(np.szerokość wypuszczenia czoła na bok opony)
-różna budowa boku opony,oraz różna sztywność boku opony

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 25 wrz 2009, 09:40

Zamienia sie je z przodu na tyl, z ta roznica ze na przod zaklada sie opony zamienione tzn ta ktora jezdzila z tylu po prawej stronie nalezy zalozyc na lewy przod, i na odwrot, te ktora jezdzila po lewej stronie z tylu zakladamy na prawa strone z przodu. Natomiast te ktore jezdzily z przodu po prostu przekladamy na tyl (lewa na lewa strone, prawa na prawa strone). I tak co sezon. Ale swoja droga komplet nowych opon i tak sie powinien zuzywac rownomiernie, jako ze tym samochodem nie upalimy guma na starcie az tak jak by to bylo w przednim napedzie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 wrz 2009, 18:31

flgmnft pisze:Ale swoja droga komplet nowych opon i tak sie powinien zuzywac rownomiernie, jako ze tym samochodem nie upalimy guma na starcie az tak jak by to bylo w przednim napedzie.
Nie.Przednie koła przenoszą inne siły,szybciej zużywają się na zakrętach i mają więcej roboty przy hamowaniu.Dlatego stosuje się przekładki.

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 04 maja 2010, 15:36

Zgadzam się ze wszystkimi, iż należy jak najszybciej zamontować identyczne koła na obie osie.
jedyne co chcę dodać od siebie, to że jeśli niunia jest na zwykłym układzie różnicowym międzymostowym, to pół biedy, a jak na torsenie to d... blada. (wiadomo, że prędzej czy później zwykły układ różnicowy też trafi szlag, ale nie jest on tak czuły na takie sprawy jak właśnie torsen)
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga