[B3] Problem z ustawieniem kół
[B3] Problem z ustawieniem kół
Na wstępie chciałem się ze wszystkimi przywitać, i od razu przedstawić swój problem. Kupiłem audi B3 jedno z przednich koł jest równo z nadkolem drugie natomiast jest trochę bardziej schowane. I teraz pytanie, czy na sworzniu wahacza jest opcja regulacji głębiej płycej? Ponad to koło od strony kierowcy (to wysunięte bardziej na zewnątrz) jest przesunięte lekko w stronę tyłu ok 1cm względem prawej strony.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 10:17 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 4 razy.
Przyjrzał bym się dokładniej wahaczom oraz tuleją w nich. Może koło jest przesunięte z powodu uszkodzonego wahacza, poprzedni właściciel mógł wlecieć w dziure lub krawężnik i wahacz mógł się wykrzywić...takie moje domysły, sprawdź wahacze
PS. Popraw nazwę tematu wg schematu bo poleci do kosza
PS. Popraw nazwę tematu wg schematu bo poleci do kosza
Stara szkoła lansu <=> F**k new cars, i'm driving oldschool
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^
Cicho jest w zawieszeniu? Jak jedziesz po dziurach nie zabiera Ci kierownicy w lewo bądź w prawo?
Odpowiedź na Twoje pytanie regulacja pochylenia koła znajduje się w miejscu łączenia kolumny Mc Phersona ze zwrotnicą a na sworzniu regulujesz kąt wyprzedzenia.
Podjedź sobie na jakąś stację diagnostyczną jak jesteś z Łodzi to mogę polecić Ci SKP na rogu Pabianickiej i Al.Włókniarzy(teraz Jana Pawła) za 25 złociszy wytrzepie całe zawieszenie włącznie z amortyzatorami i będziesz miał jasność jeżeli coś jest nie tak.
Odpowiedź na Twoje pytanie regulacja pochylenia koła znajduje się w miejscu łączenia kolumny Mc Phersona ze zwrotnicą a na sworzniu regulujesz kąt wyprzedzenia.
Podjedź sobie na jakąś stację diagnostyczną jak jesteś z Łodzi to mogę polecić Ci SKP na rogu Pabianickiej i Al.Włókniarzy(teraz Jana Pawła) za 25 złociszy wytrzepie całe zawieszenie włącznie z amortyzatorami i będziesz miał jasność jeżeli coś jest nie tak.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
krzysiek82, w swojej B3 miałem coś podobnego. Wszystkie wahacze, sworznie, i inne pierdoły w zawieszeniu były ok. Auto miało prawidłową zbieżność, jak i kąt pochylenia kół. Sam się zastanawiałem nad powodem takiej sytuacji i niestety go nie znalazłem. Jedyne co przychodziło mi do głowy to źle zmontowane elementy blacharskie, ale wszystko u mnie się zgrywało. Ostatecznie odpuściłem sobie ten problem.
Części samochodowe online - Motostacja
Takie przesunięcie może powodować duża ilość elementów ruchomych w zawieszeniu (może pojedynczo nie ale jeśli ktoś grzebał i rozregulował wszystko to przesunąć się mogło):
- krzywo zamontowana kołyska (też długo nie wierzyłem, a jednak tolerancję ma)
- krzywo zamontowany sworzeń wahacza (lub inny sworzeń niż z 2 strony)
- przestawione łączenie obudowy amora ze zwrotnicą (ma niewielką tolerancję)
- nie nabita do końca piasta po zmianie łożyska
- grubsza (inna) z jednej strony tarcza hamulcowa (w miejscu mocowania śrub)
- inny lub uszkodzony wahacz
Najlepiej wybrać się na geometrię (ustawianie kątów kół) do jakiejś stacji diagnostycznej - tam ci wszystko sprawdzą i poustawiają.
Wygląda mi to jednak na przesuniętą nieco kołyskę (odchylenie do zewnątrz i do tyłu; kołyska ma oś obrotu na jednej ze śrub mocujących, więc to by pasowało, jeśli "nieruchoma" śruba znajduje się po przeciwnej stronie, a ktoś ruszył ją przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - jeśli auto jedzie prosto to najprawdopodobniej skorygowano kąt wzajemny kół na drążkach kierowniczych i/lub sworzniach - pozostały tylko względy estetyczne (no i ewentualny czteroślad ).
- krzywo zamontowana kołyska (też długo nie wierzyłem, a jednak tolerancję ma)
- krzywo zamontowany sworzeń wahacza (lub inny sworzeń niż z 2 strony)
- przestawione łączenie obudowy amora ze zwrotnicą (ma niewielką tolerancję)
- nie nabita do końca piasta po zmianie łożyska
- grubsza (inna) z jednej strony tarcza hamulcowa (w miejscu mocowania śrub)
- inny lub uszkodzony wahacz
Najlepiej wybrać się na geometrię (ustawianie kątów kół) do jakiejś stacji diagnostycznej - tam ci wszystko sprawdzą i poustawiają.
Wygląda mi to jednak na przesuniętą nieco kołyskę (odchylenie do zewnątrz i do tyłu; kołyska ma oś obrotu na jednej ze śrub mocujących, więc to by pasowało, jeśli "nieruchoma" śruba znajduje się po przeciwnej stronie, a ktoś ruszył ją przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - jeśli auto jedzie prosto to najprawdopodobniej skorygowano kąt wzajemny kół na drążkach kierowniczych i/lub sworzniach - pozostały tylko względy estetyczne (no i ewentualny czteroślad ).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Rudej w audi nie znajdziesz ,jak znajdziesz to tylko w robionych po dzwoniekrzysiek82 pisze:Rdzy zero sam jestem zdziwiony mimo, iż woda była ani grama rudej się nie pojawiło, zresztą oglądałem auto także ze spodu i nic nie stwierdziłem jeśli chodzi o rudą.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga