Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 paź 2010, 21:52

he he ja kiedyś miałem przypadek u kumpla że w lato mu komp grzał świece :-/ właśnie przez badziewny czujnik :!:

rmaslysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 sty 2010, 10:57

Post autor: rmaslysz » 08 paź 2010, 22:44

Hm.. tani to on taki nie był, bo kosztował koło 60 pln, ale i tak tańszy niż dwa termostaty :( jutro śmignę do serwisu bosha to może będą mieć taki czujniczek i wymienię go.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 paź 2010, 22:49

a może ktoś pchał łapy w zegary i przestawił wskaźnik, wtedy wymiana czujników i termostatów nic nie da bo i tak będzie źle pokazywał
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

rmaslysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 sty 2010, 10:57

Post autor: rmaslysz » 08 paź 2010, 22:55

W zegary nikt nie ingerował, bo wcześniej było dobrze, dopiero po wymianie czujnika zauważyłem problemy, ale nie powiązałem tego z czujnikiem, trzeba go zmienić i wtedy ocenić..

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 31 paź 2010, 09:05

Witam, ja mam podobny problem w moim audi. Ma ktoś może zdjęcie w którym miejscu jest czujnik temp. wody.??? Może jakiś numer org części ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 lis 2010, 15:50

z boku głowicy pod świecami żarowymi(o ile wiesz gdzie są świece?) kolor niebieski :->

rmaslysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 sty 2010, 10:57

Post autor: rmaslysz » 07 mar 2011, 09:49

Reaktywuję temat, o ile wcześniej wymieniłem czujnik temp. i wszystko fajnie działało tak teraz są cuda tego typu, że jak rozpoczynam jazdę to wszystko jest ok, silnik zagrzeje się, osiągnie swoja temp i po jakiś 5 minutach drastycznie skacze temp w górę (~100 stopni Celsjusza) i wywala mi płyn korkiem, z nawiewów zaczyna wiać zimnym powietrzem. Zastanawiam się co może być przyczyną bo zmarnowałem już duże ilości płynu i w zasadzie nie mam żadnych rezultatów. Wymieniłem termostat (Wahler), korek, czujnik temp i wciąż mam z tym problemy. Stawiałem na uszczelkę pod głowicą ale gdyby tak było to pewnie wyganiałby płyn na zimnym silniku a u mnie dzieje się tak jak już się zagrzeje silnik. Ciekawym zjawiskiem jest to, że strasznie się grzeje podczas szybszej jazdy, jak jadę wolniej (koło 60-70 km/h) to wszystko jest w porządku. Może mi ktoś pomóc z tym fantem? Bo już zaczynam głupieć o co chodzi z tym :-|

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 07 maja 2011, 11:08

rmaslysz pisze:Reaktywuję temat, o ile wcześniej wymieniłem czujnik temp. i wszystko fajnie działało tak teraz są cuda tego typu, że jak rozpoczynam jazdę to wszystko jest ok, silnik zagrzeje się, osiągnie swoja temp i po jakiś 5 minutach drastycznie skacze temp w górę (~100 stopni Celsjusza) i wywala mi płyn korkiem, z nawiewów zaczyna wiać zimnym powietrzem. Zastanawiam się co może być przyczyną bo zmarnowałem już duże ilości płynu i w zasadzie nie mam żadnych rezultatów. Wymieniłem termostat (Wahler), korek, czujnik temp i wciąż mam z tym problemy. Stawiałem na uszczelkę pod głowicą ale gdyby tak było to pewnie wyganiałby płyn na zimnym silniku a u mnie dzieje się tak jak już się zagrzeje silnik. Ciekawym zjawiskiem jest to, że strasznie się grzeje podczas szybszej jazdy, jak jadę wolniej (koło 60-70 km/h) to wszystko jest w porządku. Może mi ktoś pomóc z tym fantem? Bo już zaczynam głupieć o co chodzi z tym :-|
Mam ten sam problem. kupiłem drugi termostat i dalej to samo. Zegar pokazuje 100 C przy szybszej jeździe. aha nagrzewnica nie grzeje cały czas dmucha zimnym powietrzem. odkręcałem węże idące do nagrzewnicy i ten przy głowicy i po odpaleni silnika pompa pompuje wodę więc ok. termostat nie chce puścić wody. wąż u dołu chłodnicy zimny a ten górny gorący. Jeszcze jedno. po wyłączeniu silnika odpiąłem gruby wąż idący z głowicy i wody nie było. doszedłem do wniosku że układ chyba się nie odpowietrzyła a na czujnik bucha para wodna i stąd 100C

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 17 maja 2011, 18:41

U mnie chłopaki było tak, że zaczął się pewnego dnia w zimę grzać samochód po wyjechaniu z miasta (pod 100 stopni podchodziło), dolny wąż był zimny, z tym że u mnie normalnie leciało gorące powietrze z nawiewu.
Zmieniłem termostat, odpowietrzałem wiele razy (i na różne sposoby), a jak wyjechałem, to znów się zapowietrzał i tak w kółko; gdy wrzucałem na luz, to temperatura spadała do tych 87-90 st., gdy tylko zacząłem jechać, od razu podskakiwała.
Na koniec dnia wieczorem (piatek) rozerwało mi wąż od układu chłodzenia (były twarde jak kamień), a w weekend miałem wyjazd trochę dalej. Ledwo naciągnąłem wąż, wywaliłem termostat (sprawdzałem oba - stary i nowy - i oba działały bez zarzutu - gotowałem w garnku wody, oba się otwierały), by się nie grzał silnik i pojechałem :-D (polecam jazdę przy -10 stopni bez ogrzewania, gdy z nawiewów leci cały czas lodowate powietrze :lol: ).
Po powrocie podczas jazdy po mieście auto zaczęło mi kopcić jak po******, myślałem, że coś gdzieś się pali, no ale było już jasne, że poszła uszczelka pod głowicą.

Po zdjęciu głowicy okazało się, że uszczelka poszła przy 4 cylindrze - było pęknięcie i woda lała się do środka cylindra, przy okazji zapowietrzając spalinami układ chłodzenia.
Wraz z pomocą kolegi zrobiliśmy to sami, wszystko złożyliśmy i jest spokój. Ciężko trochę było odpowietrzyć, ale w końcu przestała kopcić po około 15-20 minutach po odpaleniu. Teraz ładnie trzyma ~90 stopni w trasie i zero wycieków, czy spod węży (bo i takie miałem problemy), czy spod korka.


Także podejrzewam, że może to być uszczelka pod głowicą, gdzieś jakiś lekki przedmuch.
U siebie nie miałem w sumie żadnych wskazań na to, żeby to była uszczelka, aż w końcu się wysrała na dobre ;-)
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 18 maja 2011, 11:29

Witam Panów ja mam podobny problem.. wczesniej mialem silnik aaz i z ogrzewaniem i temperatura nie mialem zadnych problemow... teraz zrobilem mtdi wsadzilem silnik ahu.. no ale to miejsza o to... problem jest taki ze z załozonym termostatem temperatura rosnie nawet do 120 stopni a termostat jakby nie otwiera góra chlodnicy jest gorąca tylko w jednym rogu.. reszta zimna calkowicie i waz dolny tez... odpowietrznik jest tylko jeden na wezu ktory idzie do nagrzewnicy... wiec wyjelem termostat calkowicie zalalem uklad plynem odpowietrzylem przed chlodnice dalem karton no i wiadomo bez termostatu temperatury nie osiagnie ale chlodnica nagrzewa sie cala i wszystkie weze... ogrzewanie slabe ale jest...wiec gdzie jest problem ?? termostat sprawdzalem stary nowy nawet kupilem jeszcze 2 inne i wszystko z nimi jest dobrze.. a do ukladu z termostatem jak i bez wchodzi mi tyle samo plynu... to chyba nie uszczelka pod glowica ? bo skoro zapowietrzalo by uklad z termostatem to bez termostatu tez powinno zapowietrzac ? czy nie ?

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 19 maja 2011, 15:09

odpowiem krotko i na temat ;) jesli termostat i inne czujnik sa ok to istnieja tylko dwie mozliwosci grzania sie silnika i wyrzucania plynu

1. uszczelka pod glowica
2. peknieta glowica przez ktora plyn dostaje sie do cylindrow lub tez spaliny do ukladu chlodzenia podobny objaw bedzie z uszczelka pod glowica ;0

aha i jeszcze nie zapominac o sprawdzeniu pompy wodnej ktora rowniez moze ulec uszkodzeniu

pozdr

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 20 lis 2011, 18:35

panowiem mam podobny problem zmienialem wczoraj termostat i kiedy juz go zalozylem zaczolem odpowietrzac czyli zalalem plynem uklad i odpailem, najpierw silnik sie grzal do 100 stopni potem se uspokoil i zaczelo grzac gorace powietrze z nawiewow i wszystkie weze gorace. jezdzilem nim troche bylo ok pozniej odstawilem auto na kilka gozin i klapa dolny waz zimny reszta goraca a z nawiwow leci chlodne powietrze co robic zeby bylo ok??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 lis 2011, 18:39

pablo89dg pisze:co robic zeby bylo ok??
Odpowietrz nagrzewnicę, odpowietrznik masz pod maską na wężu powrotnym od nagrzewnicy.
pablo89dg pisze:dolny waz zimny
Dolny wąż zaczyna nabierać temperatury dopiero jak się otworzy termostat, teraz pytanie jak to trochę długo trwało ;-)

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 20 lis 2011, 19:04

po wymianie i zalaniu czekalem moze 10 min zeby dolny waz byl goracy a teraz przejade 20 km i nic :-(

[ Dodano: 2012-02-04, 14:04 ]
i znowu problem z tym ukladem chlodenia:( problem poleega na tym ze strasznie mi puchna przewody cieczy, w srodku zimne powietrze, gorna rura ciepla dolna zimna
odpowietrzalem juz 2 razy czekalem az sie wlaczy wentylator wszystko ok ale jak chwile pojezdze to rury napuchna i dolna caly czas zimna prosze o pomoc.

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 10 mar 2012, 13:23

a ja mam taki problem po wymianie termostatu zaczęło mi lać z odpowietrznika nagrzewnicy, wiecie jak on jest zbudowany albo czy można go wymienić??
z góry dzięki za odp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga