Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Bierze olej, ale przez co?

ODPOWIEDZ
Shen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:24

[B4 1z] Bierze olej, ale przez co?

Post autor: Shen » 08 kwie 2012, 16:33

Witam. Kolejny mały problem z 1.9 tdi w mojej audi :) Autko najprawdopodobniej bierze olej. Czy dużo czy mało, dokładnie nie policzyliśmy jeszcze, ale napewno bierze około 300ml/ 1000km . Dymi na biało, tak jakby na zimnym silniku po nocy jak się wsiądzie i jedzi jakby wypaliła coś zaległego. Po rozgrzaniu nawet przy ostrym butowaniu nic nie widać, żadnego dymku. Co to może być, pierścienie, turbo? Auto rozpędza się normalnie, żadnych zamulań itp. Nie wiem czy to ma wpływ ale jest na pompie boscha, z uszkodzonym nastawnikiem

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 449
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 08 kwie 2012, 16:44

Ściąg węża od turbiny zobacz czy jest mokry od oleju. I jeszcze zobacz czy w węży idącym od odmy do węża turbiny jest olej.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 kwie 2012, 17:42

więc tak jeśli bierze olej jest kilka możliwości
pierścienie olejowe
uszczelniacze zaworów
turbina
zobacz dokładnie ile bierze oleju na 10000km i wtedy zobaczymy co dalej
aha i postaraj się sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków w silniku
jeśli nie ma to uszczelniacze lub pierścienie na tłokach :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 kwie 2012, 19:34

Ściąg węża od turbiny zobacz czy jest mokry od oleju. I jeszcze zobacz czy w węży idącym od odmy do węża turbiny jest olej.
tam zawsze będzie olej wszystko zależy ile go tam jest...

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 08 kwie 2012, 21:11

Shen pisze:Dymi na biało, tak jakby na zimnym silniku po nocy jak się wsiądzie i jedzi jakby wypaliła coś zaległego. Po rozgrzaniu nawet przy ostrym butowaniu nic nie widać, żadnego dymku.
brak przecinków stanowczo utrudnia odnalezienia sensu w w/w zdaniu :-) Skoro wali ci w kabinie kierowcy to może popatrz za wyciekami z silnika? Lewa strona motoru - łapa poduszki, część bloku, alternator, kolektory? Jeśli któraś część jest w oleju to masz wyciek spod uszczelki klawiatury i tam jest główny powód "brania" oleum.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 kwie 2012, 12:52

Z rana sprawdziłbym jak wyglądają węże i samo turbo, również od strony gorącej. Wujaszek miał przypadek że turbo puszczało po stronie gorącej - olej wypalał się w tedy w wydechu i stąd miał biały dym. Z tym że dymienie nie było zawsze. Podczas normalnej jazdy było tego mało. Więcej było jak stał przez jakiś czas w korku - wtedy turbo lewie co się kręciło, spalin również jest mniej i więcej tego oleju się odkładało. Jak ruszał zaczynało się to wypalać a za nim pojawiała się chmura.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 lis 2012, 21:56

Witam mój zetor pobiera mi troszkę oleju na 5.5 tys km dolałem ponad litr umówiłem się na wymianę uszczelniaczy myślicie ze powinno pomóc? turbo nie ma dużego luzu jakieś 1-1.5 mm
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lis 2012, 22:02

raczej tak ;-)
zdejmujesz głowicę? czy masz szpeca co zrobi bez zdejmowania? ;-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 lis 2012, 22:07

Nie zdejmuje, mam gości który wymieni bez zdejmowania to fajnie jak pomoże wymiana gumek :-)

[ Dodano: 2012-11-07, 20:06 ]
A jakiej średnicy uszczelniacze 7-8 mm pomoże ktoś i jakiej firmy najlepiej założyć? :?:

[ Dodano: 2012-11-12, 20:15 ]
Witam kolegów dzisiaj wymieniłem uszczelniacze teraz będę obserwował stan oleju ;-)
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 sie 2014, 18:30

Witam! U mnie też sporo bierze oleju tak do litra na 10000. Wycieków jako takich niema. Poprzednia właścicielka lała orlren platinum 10w40. Zbliża mi się wymiana i stąd moje pytanie. Czy jest sens zmieniać na jakiś inny? Widzę że sporo ludzi zachwala valvoline max life. Proszę o sensowne sugestie.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 12 sie 2014, 18:42

hubert26w pisze:Witam! U mnie też sporo bierze oleju tak do litra na 10000. Wycieków jako takich niema. Poprzednia właścicielka lała orlren platinum 10w40. Zbliża mi się wymiana i stąd moje pytanie. Czy jest sens zmieniać na jakiś inny? Widzę że sporo ludzi zachwala valvoline max life. Proszę o sensowne sugestie.
litr na 10000 to spoko ,nic niepokojącego wg mnie,tez mi tyle brał jak zmieniłem na vavolina beże z300gr

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 12 sie 2014, 18:43

hubert26w pisze:Witam! U mnie też sporo bierze oleju tak do litra na 10000. Wycieków jako takich niema. Poprzednia właścicielka lała orlren platinum 10w40. Zbliża mi się wymiana i stąd moje pytanie. Czy jest sens zmieniać na jakiś inny? Widzę że sporo ludzi zachwala valvoline max life. Proszę o sensowne sugestie.
Również leję Valvoline Max life 10W40 jestem zadowolony :-) w innym aucie też ten olej pracuje bez zastrzeżeń <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 12 sie 2014, 20:49

Zamiast droższego Valvo polecam Gulfa, ma takie same własności. :)

Gulf Tec Plus 10W40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 10W-40.pdf

Valvoline Max Life 10W40
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ife_10w-40 Do ściągnięcia PDF.

Cena za 4 L Gulfa to podajrze 53 zł, za 4 L Valvo trzeba zapłacić blisko 80zł.


Zmieniłem na Gulfa niedawno i nie mam zastrzerzeń.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 12 sie 2014, 21:19

telefon nokia ma takie same funkcje jak nokian
proszek persil jak proszek made in cos tam
ja sie juz nie raz przekonałem że nie warto oszczędzac
żołądek i smako szukasz jak zjesz margaryne zamiast masła
ale silnik nie
bez obrazy to tylko moje własne doswiadzczenie
płyn dosprysków z biedronki też ma nano technologie ale musze popruskać szybe pare razy żeby była czysta
a sonaxem raz i git

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 13 sie 2014, 07:54

a co powiecie na tego orlena? Raczej shit czy po prostu taki średni? Jedno jest pewne teraz zaleje valvo bo dużo km w roku nie robię...dzięki za rady :-) pozdro!

[ Dodano: 2014-10-22, 22:16 ]
witam! Wczoraj zalalem valvo max life diesel 10w 40 i przed wymiana plukanke jakims specyfikiem. A co mnie pozytywnie zaskoczyło to po przejechaniu powiedzmy 20 km czy wogóle odpaleniu auta olej nie jest czarną smola jak zawsze a przybrudzony:-)! Teraz będę obserwował stan do następnej wymiany bardziej szczegółowo. Ale teraz za każdym razem będę robił plukanie bo to pare groszy kosztuje a efekty są na duży plus:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga