Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE 1.8] Wyciek oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

[B3 NE 1.8] Wyciek oleju.

Post autor: Młody440 » 10 lis 2010, 15:12

Witam kupiłem niedawno audi 80 B3 1.8 na gaźniku z instalacja LPG i nie przeszło przeglądu z powodu wycieku oleju.Patrząc od przodu lewa strona silnika pod gaźnikiem jest cała zalana olejem od góry nie widać jakoś potężnego wycieku.Druga rzecz to to że pali olej ktoś mi mówił że jakieś uszczelniacze były wadliwe w tych silnikach.Chce się dowiedzieć co muszę powymieniać i mniej więcej orientacyjne koszty części.Audi przejechane ma 175 tyś z tym rzecz że pewnie ma więcej ponieważ licznik nie działa.

Nie zapominaj o [ ] w tagu
Ostatnio zmieniony 11 lis 2010, 23:02 przez Młody440, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 lis 2010, 16:41

_uwaga
Młody440 pisze:Druga rzecz to to że pali olej ktoś mi mówił że jakieś uszczelniacze były wadliwe w tych silnikach.
Pewnie chodzi o uszczelniacze na trzonkach zaworów. Komplet kosztuje jakieś 15zł, wymiana ze zdejmowaniem głowicy to jakieś 300zł, chyba że znajdziesz kogoś kto wymieni bez jej ściągania za jakieś 150zł.

A nie cieknie Ci ten olej z pod pokrywy wałka rozrządu :?: Bo może następnymi częstymi źródłami wycieków są: uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelniacze na wale, wypadający uszczelniacz wałka pośredniego.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 lis 2010, 20:06

aldi pisze:A nie cieknie Ci ten olej z pod pokrywy wałka rozrządu :?:
W większości przypadków, to właśnie z tego miejsca sączy się olej. Większość moich znajomych posiadający Audi 80 zmieniali uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 10 lis 2010, 22:46

Też myślę że to uszczelka od dekla zaworów ogólnie to cały silnik jest umazany ale głównie w okolicach miski jest ten osad gęsty i świeży wyżej taki przyschnięty.Uszczelniacze wymieniał bym sam.Wiem jak to wymienić i próbowałbym to zrobić bez ściągania głowicy wystarczy że ustawie tłok w GMP i powinno być ok?Ma ktoś może jakiś patent na zaimprowizowanie ściągacza do zaworów lub zna sklep w Warszawie gdzie to można kupić w miarę tanio?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 lis 2010, 23:09

Młody440 pisze:Ma ktoś może jakiś patent na zaimprowizowanie ściągacza do zaworów lub zna sklep w Warszawie gdzie to można kupić w miarę tanio?
Kawałek rurki, kawałek pręta gwintowano, odpowiednia podkładka zespawać. Nie mogę znaleźć fotki tego wynalazku ale jak będę u kumpla to zrobię zdjęcie jeszcze raz. Kupiłem profesjonalny ściskacz sprężyn aby zmienić uszczelniacz w V6 i okazał się za duży. Nie dało się go włożyć w gniazdo po "szklance".

Co do podpierania to stosowałem metodę na sznurek, czyli wpuszczałem jakieś 3-4metry sznurka (szpagat taki jak do prasy kostkującej) przy opuszczonym tłoku. Po jego podniesieniu skutecznie on podpierał zawory.
Podejrzewam że w benzynowym silniku nawet po podniesieniu tłoka do góry zawory będą za bardzo wpadać co uniemożliwi zdjęcie zabezpieczania (sprężyny się tak nie ściśnie).
Części samochodowe online - Motostacja

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 11 lis 2010, 14:15

aldi pisze:Kawałek rurki, kawałek pręta gwintowano, odpowiednia podkładka zespawać.

Można jaśniej mniej więcej jak to ma wyglądać?Może jakiś rysunek poglądowy.Był bym wdzięczny jak by mi ktoś jeszcze wytłumaczył jak ustawić rozrząd czytałem instrukcje ale nie do końca rozumiem.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 lis 2010, 23:01

Znalazłem foto tego wynalazku:
Obrazek

Jeszcze w skład wchodzi blaszka z dwoma dziurkami którą wkłada się na szpilki i przykręca nakrętkami.
Tylko gdy nie zdejmuje się głowicy to jest problem z ostatnim zaworem bo nie ma na co założyć tej blaszki i trzeba sobie zrobić z drutu jakiś punkt podparcia.
Części samochodowe online - Motostacja

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 12 lis 2010, 10:04

Dzięki wielkie za pomoc.Już wiem jak ustawić rozrząd tylko z czego co dobrze rozumuje jeśli wałek pośredni będzie źle ustawiony zapłon wypadnie na inny cylinder niż potrzeba.Przy ustawianiu rozrządu 1 cylinder jest w GMP i powinien być zapłon czy jest w GMP miedzy wydechem a ssaniem.Z resztą dam sobie radę.

[ Dodano: 2010-11-12, 21:18 ]
Mam problem ze zdjęciem dolnej części osłony rozrządu czy do tego trzeba zdjąć koło pasowe z wału korbowego?Zmieniając uszczelniacze wystrzelił mi jeden zamek da się to dopasować od czegokolwiek czy muszę akurat szukać specjalnie do Audi.Zna ktoś dobry sklep w Warszawie.

[ Dodano: 2010-11-14, 22:55 ]
Przy ustawianiu rozrządu jeśli ustawie wał korbowy na ten znaczek 0 na kole zamachowym będzie dobrze? Tylko jeśli nie ustawie wałka pośredniego zostanie mi do ustawienia zapłon jeśli się nie mylę.Cylindry liczy się od przodu auta czy patrząc z miejsca kierowcy? Rozbierając silnik ponumerowałem przewody i wynika mi z tego kolejność zapłonowa:1-3-4-2 a z książki 1-4-3-2 gdzie jest błąd? Cylindry chodzą w parach 1-4 2-3 wiec to chyba błąd w książce.

Awatar użytkownika
rafal90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 15 lis 2010, 16:31
Lokalizacja: krosno

Post autor: rafal90 » 15 lis 2010, 17:11

cylindry liczą się od przodu auta. kolejność zapłonowa według książki i według twoich ustawień jest prawidłowa. ale ustaw tak jak miałeś żeby nie kombinować z zapłonem
był trabant 601S 74r
była 80 B2 1.6D 83r
była 80 B2 1.6D 86r
była 80 B4 2.3E 93r
jest 80 B3 1.8i 91r comfort edition
jest 90 B2 2.0i 85r
audi na zawsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga