Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/b4] jak podlaczyc halogeny, prosba o fotostory

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

[80/b4] jak podlaczyc halogeny, prosba o fotostory

Post autor: wolfxaudi » 06 lis 2008, 13:34

Witam!
Chce podłączyć halogeny w mojej B4, ale na elektryce sie nie znam. Czytalem juz poprzednie posty i ogladalem schematy elektryczne, jednak elektryk ze mnie zaden i schematy nic mi nie mowia. Czy ktos mogłby zrobic fotostory - co, gdzie i do czego powinno byc podlaczane przy instalacji światel przeciwmgielnych, przednich w B4? Dzieki za info!

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 06 lis 2008, 14:06

jeżeli masz oryginalny włącznik halogenów wraz z jego kostką i kablami, to jest bardzo proste.

co prawda nie mam żadnych fotek, ale spróbuje to objaśnić jak najprościej:
podłączenie włącznika polega na wpięciu się pod kostkę przeciwmgielnych, ale nie całkiem
1. kabel biało-żólty, który jest w kostce włącznika halogenów, powinien mieć rozejście, krótszą część wpina się w pin 4 w kostce przeciwmgielnych, a dłuższą pod czarno- żółtą kostke pod kierownicą- pin drugi od strony zółtej ( ma się łączyć z zółto- białym kablem naprzeciw w gniazdku do której wpina się wtyczke)
2. Jeśli podłączyłeś biało-żółty, to zostają ci zielono-szary, brązowy i niebiesko-czarny, króre należy połączyć z tymi samymi kolorami w wtyczce przeciwmgielnych
3. reszta powinna być zamontowana seryjnie, czyli wtyczki do halogenów przy zderzaku, w zderzakach trzeba zmienić listwy i założyć halogeny, ale podejrzewam, że już to zrobiłeś.
po tym zabiegu możesz się cieszyć halogenami

Myślę, że dasz rade zrobić coś według mojej instrukcji, sorry za ortografie.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 06 lis 2008, 19:02

wolfxaudi pisze:elektryk ze mnie zaden i schematy nic mi nie mowia
Pomimo twojego opisu nalegałbym abyś trochę to ogarnął bo nie jest to trudne a bardzo przydatne, choćby z tego powodu że jak coś zwalisz to będziesz wiedział gdzie szukać. Podłączanie w ciemno z nadzieją że zadziała to moim zdaniem nie najlepszy pomysł.
Zrobię co będę mógł żebyś to zajarzył.

Zaczniemy od rzeczy których być może nie ma w twoim aucie.
Tu masz schematyczny widok skrzynki bezpieczników, który na pierwszy rzut oka Ci nic pewnie nie mówi ale zaznaczyłem istotne elementy.
Zwróć uwagę na kolory przewodów (z j.angielskiego) i zaznaczone rzeczy.

Obrazek


Tu masz realny widok skrzynki bezpieczników ze wszystkimi przekaźnikami. Zaznaczony jest ten którego możesz nie mieć, oraz bezpiecznik #1 od halogenów.

Obrazek

a tu masz zaznaczony pin umieszczony pod spodem skrzynki bezpieczników na którym ma pojawić się (+) po przekręceniu kluczyka i włączeniu świateł mijania.

Obrazek


Jeżeli wszystkie wyszczególnione elementy będą na swoim miejscu, a na zaznaczonym pinie pojawi się plus i będą te przewody z zderzaku tak jak pisał maciek12 to daj znać napiszę Ci co dalej.

Jeszcze raz mówię postaraj się to zrozumieć bo to bardzo ułatwi sprawę.

Awatar użytkownika
mcbloszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:05
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Post autor: mcbloszu » 01 gru 2009, 20:44

Witam, odświerzę temat,
tak samo jak kolega wyżej kupiłem halogeniki (jeszcze nie doszły) i muszę się z nimi jakoś podpiąć tylko jak mogę to zrobić?
mogę się podpiąć bezpośrednio do akumulatorka i wyprowadzić kabelek do środka na wł/wył? albo czy muszę wpiąć się jakoś w elektrykę, czy dodawać jakieś przekaźniki?

zaznaczam że nie miałem w Audi oryginalnie montowanych halogenów tylko sam ją o nie wzbogacam.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 gru 2009, 20:57

mcbloszu pisze:muszę się z nimi jakoś podpiąć tylko jak mogę to zrobić?
mogę się podpiąć bezpośrednio do akumulatorka i wyprowadzić kabelek do środka na wł/wył? albo czy muszę wpiąć się jakoś w elektrykę, czy dodawać jakieś przekaźniki?
Najlepiej tak jak w oryginale.
dorzucić przekaźnik jak brakuje, bezpiecznik i zrobić normalną wiazke pod halogeny przód która jest połączona ze swiatłem mgłowym tylnim.

kostka z kawałkiem wiązki + przycisk od mgłowych w używce to koszt może 20 -30 zł
przekażnik to grosze kosztuje
Kilka przewodów i i tego typu pierdoły do elektryki.

Przynajmniej instalacja zrobiona jak w Ingolstadt przykazano i funkcjonalność. :arrow:

Załączasz światło mgłowe tył :arrow: automatycznie włączają sie halogeny przednie bez naciskania przycisku

a jak potrzeba włączyć same halogeny to jest przycisk do halogenów


Druciarsto z pod Akku i dodatkowy przełącznik nie jest zbyt dobrze wyglądające i ergonomiczne, istnieje ryzyko że jak zapomnisz swiateł zgasić i zostawisz halogeny włączone to Akku sie rozładuje.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
mcbloszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:05
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Post autor: mcbloszu » 01 gru 2009, 21:26

Dzięki za podpowiedź, jutro podlecę do pobliskiego szrotu i może coś się znajdzie, przy chwili wolnego czasu zabiorę się za rezanko :-D

czyli rozumiem że najlepiej będzie wpiąć się z halogenami do kostki od tylnej lampy przeciwmgłowej?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 19 lip 2010, 21:41

Witam
Tym razem ja chciałbym odświeżyć temat. Mianowicie mam już halogeny, przełącznik i oryginalną wiązkę. Przewody z halogenów (biało-żółte) mam doprowadzone do żółto-czarnej kostki pod kierownicą i wpięte do 2 gniazda od lewej. I teraz mam pewne wątpliwości co gdzie mam podłączyć. Jak zostało wcześnie opisane żeby było jak w fabryce muszę dołożyć do skrzynki bezpieczników przekaźnik. Jaki przekaźnik powinienem zastosować?
Kolejne moje pytanie - dokąd mam podłączyć biało-żółte przewody które mam w czarno-żółtej kostce pod kierownicą?-czy podłączam je bezpośrednio do przełącznika halogenów? Tak wnioskuje ze schematu.
Czy między pinem F55 bezpiecznikiem #1 a przekaźnikiem mam też ciągnąć jakieś przewody?(wnioskuje że nie)
Ponadto z przekaźnika wg schematu wychodzą jeszcze 2 przewody - z G86N - przewód szary zmieniający się w brązowo-biały a później w żółty idący do F58B. Oraz przewód z G58N koloru brązowo-czerwonego idący przez (CONN - nie wiem co to jest) i zmieniający się w brązowy, który jak mniemam standardowo jest masą. Czy te przewody taż mam prowadzić??

Będę wdzięczny za pomoc w prawidłowym podłączeniu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 19 lip 2010, 22:02


ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 20 lip 2010, 10:27

jeszcze takie dodatkowe pytanko jeśli podepnę się pod ori przekaźnik to już żadnych innych nie muszę stosować :?:

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 20 lip 2010, 11:46

Znam ten temat i niestety nie ma tam odpowiedzi na moje pytania, wiec jeśli wiesz co i jak i możesz mi odpowiedzieć pisemnie to będę wdzięczny.

[ Dodano: 2010-07-20, 19:58 ]
Czy ktos moze mi pomoc w rozwiazaniu moich problemow z podlaczeniem halogenow?

[ Dodano: 2010-09-17, 12:51 ]
Panowie halogeny w końcu podłączone, ale oczywiście jest jakiś problem. Halogeny działają tylko wtedy gdy na miejsce przekaźnika przednich halogenów założona jest blaszka mostkująca. Po włożeniu przekaźnika nie działają ani przednie ani tylne p.mgłowe. Ponadto przy włożonym mostku halogeny działają tylko z mijania. Z postojem nie działają. Może mi ktoś podpowiedzieć jak je podłączyć żeby z postojem działały???

rafalmax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2012, 18:04
Lokalizacja: kartuzy

Post autor: rafalmax » 05 sty 2013, 19:02

fabrycznie dzialaja ze swiatlami mijania jesli sie myle poprawcie mnie.
moze mi ktos powiedziec jaki ma kolor ori kostka od wlacznika przeciwmgielnych

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2013, 19:30

Jelly pisze:Panowie halogeny w końcu podłączone, ale oczywiście jest jakiś problem. Halogeny działają tylko wtedy gdy na miejsce przekaźnika przednich halogenów założona jest blaszka mostkująca. Po włożeniu przekaźnika nie działają ani przednie ani tylne p.mgłowe. Ponadto przy włożonym mostku halogeny działają tylko z mijania. Z postojem nie działają. Może mi ktoś podpowiedzieć jak je podłączyć żeby z postojem działały???
podpiąć stały plus na pin Nr 5 (szaro zielony) na kostce włącznika świateł przeciwmgłowych przednich. lub skrzynka bezpieczników pin F55
rafalmax pisze:fabrycznie dzialaja ze swiatlami mijania jesli sie myle poprawcie mnie.
Dokładnie tak jest chyba ze ktoś chce inaczej to powyżej napisałem jak to pominąć.
rafalmax pisze:moze mi ktos powiedziec jaki ma kolor ori kostka od wlacznika przeciwmgielnych
Halogenów (przeciwmgłowych przednich) zółta
Grzanych foteli beżowo-brązowa (taki nijaki kolor)
regulacji zasięgu świateł Niebieska
Podgrzewanej szyby Czarna

nie pamietam koloru od tylniego przeciwmgłowego i Awaryjnych
<ok>
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sty 2013, 19:36

widmo pisze:Halogenów (przeciwmgłowych przednich) zółta

Grzanych foteli beżowo-brązowa (taki nijaki kolor)

regulacji zasięgu świateł Niebieska

Podgrzewanej szyby Czarna

nie pamietam koloru od tylniego przeciwmgłowego i Awaryjnych
Tylny to żółta przedni to biała.
Regulacja siwa
Awaryjny czarna
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 19:56 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2013, 19:48

Jarewa,

Jak na Boga udało Ci się zacytować moją wypowiedź z opcją "Kubik napisał/a:" ?

a co do kolorów to regulacja to niebieska
a przednie to żółta przynajmniej ja tak miałem
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sty 2013, 19:56

Błąd w skrypcie już poprawiam :-P czyżby strona się sypała?

Nie znam niebieskiej kostki :idea: :?: od czego ona może być?

A kolory kostek tak jak kolory włączników a włącznik regulacji ma końcówkę siwą.

A jeszcze jedno bo niedawno u siebie robiłem, jeżeli ktoś nie ma przekaźnika tylko tą blaszkę to musi reznać ten przekaźnik bo inaczej manetka się skopci po jakimś czasie.

Zmieniamy miejscami bo jest jeden kabelek jak fabryka z g85 na g86n a w miejsce g85n dajemy masę jest blisko g31 robimy mostek g31-g85n i robimy dodatkowo jeszcze mostek 75n-m75s po tym mamy działający przekaźnik <ok>

I jak robimy osobny kabelek zasilający ( bo ja robiłem na przekaźniku) to możemy wykorzystać wolny zacisk e55

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga