Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B41Z] Podgrzewane spryskiwacze

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

[B41Z] Podgrzewane spryskiwacze

Post autor: AB4 » 04 paź 2011, 11:05

pod co one są podpiętę?,mam w komorze silnika kostkę która kolorem kabli by pasowała,ale napięcie pojawia się na niej razem ze światłami postojowymi,a idzie zima i wypadało by żeby to działało:)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 04 paź 2011, 21:59

Z tego co czytałem, to podgrzewane spryski mają napięcie cały czas po zapłonie i są podpięte pod któryś przewód od kostki silniczka wycieraczek, ale nie grzeją płynu ciągle. Dopiero jak pompka zaczyna cisnąć płyn, to styki się zwierają i grzeją. U mnie to zaśniedziało i próby rozebrania skutkowały urywaniem przewodów. Ale fakt, fajna sprawa i lepiej ciepłym płynem polewać szybę, a niżeli zimnym ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 05 paź 2011, 08:15

To mnie teraz zaskoczyłeś,bo myślałem że grzeją razem z tylną szybą i tak to miałem zamiar podłączyć........
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 05 paź 2011, 11:47

Takie rozwiązanie nie miało by sensu, gdyż spryskiwaczy używa się częściej a niżeli grzania szyby, dlatego w czasie jak by szyba nie była grzana, to ze spryskiwaczy leciałby zimny płyn, a ciepły płyn nie jest tylko pożądany w zimie, ale i także w ciepłe dni, gdyż skuteczność usuwania śmieci z szyby rośnie im ten płyn jest cieplejszy ;)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 06 paź 2011, 23:21

Tak,tylko spryskiwacz jest włączony przez sekundę lub dwie,nawet niech będzie i pięć,myślisz że te grzałki w spryskach mają aż takiego powera żeby w tak krótkim czasie podgrzać płyn?
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 06 paź 2011, 23:46

heh... to po co one by były jak nie do podgrzewania? :-P
Jak zimową porą waliłem płynem na szybę i tam gdzie mam zepsuty podgrzewacz, to szyba nie chciała za bardzo się odmrażać, a za sprawą sprawnego spryskiwacza z podgrzewaczem widać było jak szyba zaczyna się w miejscach psikania odszraniać. <ok>

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 07 paź 2011, 09:34

są po to żeby po nocy nie zamarzły Ci dysze,to tak samo jak by się pytać po co jest podgrzewana wkładka zamka,czy nikomu nie przestały pryskać spryskiwacze w zimie?
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 07 paź 2011, 10:45

do czego są grzałki to my wiemy,ale dyskusja jest o tym jak mają być podłączone
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 paź 2011, 19:41

Oryginalnie pod wycieraczki pod kabel blu-red. Wyjście z skrzynki bezpieczników I 75AW,

[ Dodano: 2011-10-08, 19:45 ]
AB4 pisze: w komorze silnika kostkę która kolorem kabli by pasowała,ale napięcie pojawia się na niej razem ze światłami postojowymi
To jest kostka do podłączenia oświetlenia komory silnika.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 10 paź 2011, 10:51

czyli tak jak napisał misiekdzwon,że grzeją jak działa pompka spryskiwacza
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 paź 2011, 19:43

Nie, z moich oględzin wynika że działają cały czas. Nie ma to związku z pompką jedynie z wycieraczkami i przekaźnikiem 99 lub 229.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 paź 2011, 21:52

Może sprostuję.
Fakt napisałem, że podgrzewanie płynu w spryskiwaczach działa jak pompka ciśnie płyn, ale chodziło o to, że aby grzałeczki w spryskiwaczach działały musi być zwarcie, a płyn właśnie to powoduje. Prąd do jednego styku grzałki jest ciągle podawany, tzn. po zapłonie się załącza ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 11 paź 2011, 15:16

A ma ktoś schemat lub wie jak to fizycznie podłączyć?
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2011, 20:36

misiekdzwon pisze:Fakt napisałem, że podgrzewanie płynu w spryskiwaczach działa jak pompka ciśnie płyn
Błąd to nie są 1kW grzałki żeby nagrzać w czasie rzeczywistym. Grzałka działa cały czas bez przerwy praktycznie grzeje jak tylko zapłon włączony.

Nie rozbierałem grzałek ale nie wiem czy czasami nie posiadają termostat Bimetaliczny (podobnie jak grzewcze maty w siedziska ) odpowiedzialny za utrzymywanie temp. O tym już schematy nie mówią.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 11 paź 2011, 21:10

hmmm... a możliwe możliwe Jarewa, że one nie są do grzania płynu, a do zapobiegania zamarzania :oops: . Ja rozbierałem te grzałki, dawno to było, ale pamiętam że tam są dwie blaszki, ale czy się stykają to już nie pamiętam, dlatego ciągle myślałem, że ich zwarcie powoduje lecący płyn, który ciśnie pompka. Trzeba by to jeszcze raz rozebrać i obadać sprawę. Ale jak by nie było. Zasilanie jest ciągłe na styku podgrzwacza- a o to w tym temacie chodzi <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga