Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/ABK] Ubytki płynu chłodniczego....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
hetin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:18
Lokalizacja: Poznań

[B4/ABK] Ubytki płynu chłodniczego....

Post autor: hetin » 08 paź 2011, 07:44

Cześć mam taki problem ubywa mi płynu ze zbiorniczka wyrównawczego tak mniej wiuecej litr musze dolewac na dwa miesiace ... przeczytalem już wszystko o tym co sie powinno dziac ze auto moze kopcic ,o mazi na korku itp... oleju mi nie przybywa ,pod autem nie ma plam ,nie wiem gdzie to ucieka ale mam pytanie co sadzicie o opini mechanika u którego byłem.. on mówi zebym jezdził i dolewal bo to moze uciekac własciwie wszędzie , mówił ze mial taki przypadek ze klient miał ryse na bloku i tamtedy mu uciekało .... ja troche sie boje ze moge zatrzec silnik i sam nie wiem co robić ... bo jezeli by to uciekalo nie do silnika i musial bym od czasu do czasu dolewac to nie było by tragedii wiadomo ze moim zdaniem wyciek zrobil by sie coraz większy i wkoncu bym go zlokalizował ale gorzej jakby uciekalo do silnika albo do alternatora mam gaz .... co sądzicie o tej radzie mechanika???
Ostatnio zmieniony 08 paź 2011, 13:46 przez hetin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 paź 2011, 08:33

Ja bym mimo wszystko nadal szukał wycieku płynu na zewnątrz silnika, a płyn systematycznie uzupełniał jak radził mechanik.
Mi sączyło się przy króćcu i nie mogłem zlokalizować ponieważ płyn odparowywał i nie było żadnych plam i też dolewałem ok 1l na 2 miesiące.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hetin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hetin » 08 paź 2011, 11:45

to wiadomo ze bede dolewał :)

Artulino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artulino » 08 paź 2011, 12:16

Tez mialem taki przypadek ze plyn sobie "gdzies" uciekał, najpierw przy zbiorniczku wyrownawczym, potem przy chlodnicy, posprawdzaj dobrze rury czy gdzies juz nie maja malego wycieku(w moim przypadku tak bylo).

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 08 paź 2011, 13:26

Posprawdzaj plastikowe króćce przy głowicy silnika a szczególnie ten z tyłu głowicy, bardzo często płyn sączy się z pod tego króćca na skrzynię, odparowuje i ciężko jest to zauważyć.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 paź 2011, 13:49

Nagrzewnice sprawdzałeś?
hetin pisze: co sądzicie o tej radzie mechanika?
Leń i tyle.

Awatar użytkownika
hetin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hetin » 08 paź 2011, 14:17

powiem tak mechanik ze mnie zaden ale na podlodze nie mam mokro ani nie ma jakiegoś przykrego zapachu a grzać grzeje to chyba raczej nie nagrzewnica .... w nastepnym tygodniu podjade na kanal moze wtedy uda mi sie cos znalezć

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 paź 2011, 19:43

Nie twierdzę, że to na pewno nagrzewnica, ale litr płynu na dwa miesiące, to znowu nie aż taka duża ilość. Z czegoś się będzie sączyć i bardzo szybko wysychać, skoro nigdzie tego płynu nie widać. Posprawdzaj dokładnie te króćce przy silniku, o których chłopaki mówili.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 09 paź 2011, 02:42

a może to uszczelka pod głowicą i Ci lekko spala płyn.A i jeszcze posprawdzaj czujniki na króćcach bo może spodnich się sączy.

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 09 paź 2011, 11:03

Szukaj przecieków jak radzą koledzy.
Wysychający płyn zostawia po sobie biały nalot.
Jak nie będzie wycieków to tak jak pisze kolega davidpolska, że silnik przepala płyn.
Dla mnie jak poszła uszczelka pod głowicą to dolewałem litr płynu na cztery dni.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 09 paź 2011, 12:24

Gdyby walnęła uszczelka pod głowicą to ewidentnie wzrastało by ciśnienie w układzie i pokazały by się inne problemy.Odpal zimny silnik,nie zagrzewaj zbyt mocno,przegazuj troszkę aby przyspieszyć obieg.Zgaś silnik i oglądaj dokładnie wszystkie króćce,któryś na pewno się spoci.
A teoria mechanika to dla mnie jakiś kosmos.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 paź 2011, 12:27

sprawdzaj na zimnym silniku wszystkie łączenia wezy gumowych jezeli gdzies jest nieszczelnosc to, po nocy bedziesz widzial

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 13 paź 2011, 12:45

witam, również mam problem z ubywającym płynem, tyle że zawsze wywala mi go gdzieś na łączeniach węży czy króćcach podczas szybszej jazdy, i tak za każdym razem uszczelniam powstałe wycieki a to za jakiś czas sączy się z innego miejsca tak jakby ciągle ten płyn szukał ujścia. Korek w zbiorniku wymieniony, pompa wody wymieniona, termostat ok rok temu wymieniony. Tak naprawdę układ szczelny jest przez parę dni a potem znów gdzieś się sączy czy to taki pech? Bo już sam nie wiem.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 paź 2011, 18:36

Łukasz1990 pisze:Szukaj przecieków jak radzą koledzy.

Dla mnie jak poszła uszczelka pod głowicą to dolewałem litr płynu na cztery dni.
ok ale miales jeszcze jakieś objawy padniętej usczelki oprócz dolewania płynu??

Awatar użytkownika
hetin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hetin » 13 paź 2011, 18:49

ja objawów zadnych innych nie mam tylko znikający płyn ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga