Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/ABK] Ubytki płynu chłodniczego....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 13 paź 2011, 19:14

raczej żadnych objawów walniętej uszczelki nie posiadam, bo to że mi teraz trochę dymi ale to raczej chyba para wodna zbierana w tłumniku bo pojawiła się jak tylko zimno się zrobiło. Przyglądając się dokładniej w wielu miejscach na łączeniach przewody są lekko spocone,

[ Dodano: 2011-10-13, 19:20 ]
...bo co by miała walnięta uszczelka do tego że mi ciągle gdzieś wywala płyn?

[ Dodano: 2011-10-14, 09:15 ]
jeszcze po wałkuje ten temat... a czy to normalne jak na gorącym silniku po odkręceniu korka wywala płyn? Bo ktoś mi powiedział ze tylko trochę powinien się podnieść. Druga sprawa kolor płynu jest taki ciemny wręcz brunatno granatowy co prawda jakość płynu nie była jakaś powalająca ale czy to normalne że tak zmienił kolor?

Leon

Post autor: Leon » 14 paź 2011, 10:54

hettin, mi też moja niunia płyn zżerała w podobnych ilościach jak u Ciebie.
Trochę poszukałem i okazało się, że płyn uciekał z pod korka odpowietrznika, na rurce do nagrzewnicy.
Ostatnio zaczął płyn znowu spierdzielać, na zimnym silniku i przy niskiej temp. zaczał troszkę kopcić, nieraz w ogóle nie widoczne, okazało się, że to uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 paź 2011, 11:22

zibifree pisze:Druga sprawa kolor płynu jest taki ciemny wręcz brunatno granatowy co prawda jakość płynu nie była jakaś powalająca ale czy to normalne że tak zmienił kolor?
Wszystko zależy jaki miałeś stan układu chłodzenia. Być może miałeś sporo osadów i po wlaniu świeżego płynu rozpuściły sie osady i stąd zmiana koloru.
Przyjrzyj się dokładnie chłodnicy i wszelkim króćcom szczególnie na zimnym silniku i zobacz czy nie masz gdzieś wilgotnych elementów.
Często tak jest że płyn sączy się z chłodnicy w jakimś zakamarku i tego w ogóle nie widać.

dariuszr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:14
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

[B3/PP] Ubytek płynu

Post autor: dariuszr » 16 sie 2014, 10:57

U mnie jest tak, że zauważyłem ubytek płynu, widać to po zbiorniku wyrównawczym, ucieka mi jakieś 0,5l na 100 km. Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod głowicę i nie wiem tak naprawdę czy płyn ucieka do miski oleju czy też gdzieś wyparowuje czy coś takiego. Jakiś czas temu urwał mi się pasek napędzający pompę wody, miałem jakieś 10km do domu i jeszcze jakoś dojechałem, ale jak już dojechałem to wskaźnik pokazywał 110 st. C i coś strasznie syczało.

Zobrazuję to na rysunkach:

Tak wygląda olej na zimnym silniku (silnik benzynowy)

Obrazek

Nie zauważyłem żeby coś ubywało albo przybywało.

a tak zakrętka na pokrywie z wlewem:

Obrazek

Czy po tym wyglądzie oleju (przezroczysty, złocisty kolor) oraz po tej zakrętce widać, że płyn przedostaje sie jednak do oleju?

A może ucieka tymi miejscami?

Obrazek
Obrazek

Na tym pierwszym jest czujnik temperatury wody, to drugie to przy kolektorze, nie wiem do czego jest to okrągłe wgłębienie ale tam widzę że jest wilgotno. I którędy to może uciekać płyn? Jak sprawdzić czy odparowuje?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sie 2014, 17:05

dariuszr, popraw fotki bo się nie wyświetlają i nie wiadomo o czym mówimy
WRC is for boys.
Group B was for men.

dariuszr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:14
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: dariuszr » 16 sie 2014, 17:52


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sie 2014, 18:01

dalej się nie wyświetlają, prawdopodobnie wymagają logowania do dropbox
WRC is for boys.
Group B was for men.

dariuszr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:14
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: dariuszr » 16 sie 2014, 18:31

PieterB pisze:dalej się nie wyświetlają, prawdopodobnie wymagają logowania do dropbox
Dałem łącza publiczne. Dziwne. W takim razie dodaję załączniki:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sie 2014, 22:33

dariuszr pisze:Dałem łącza publiczne. Dziwne.
raczej nie bo by się nie wyświetlały https
dariuszr, no ale teraz to coś widać, ale z tego co widzę nie ma tu tragedii znaczy płyn raczej nie idzie ci do oleju bo masła tego miałbyś co niemiara a u Ciebie jest troszkę tak jakby niedogrzany silnik albo do dupy olej masz jakiś mineral.
Ja bym szukał gdzieś nieszczelności dlatego Ci ubywa tego płynu. najczęściej ucieka na łączeniach albo na tych króćcach przy silniku.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga