Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] pompa wody???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Szosownik (usunięty)

[B4 2.0 ABT] pompa wody???

Post autor: Szosownik (usunięty) » 25 lip 2007, 19:17

witam
usłyszałem ostatnio hałas pod maską który się nasila
byłem u 2 mechaników i mówią że niby pompa wody bo kółko ma lekki luz ale nie cieknie
dźwięk jest taki jakby jakieś łożysko
a teraz pytanie:
czy muszę się śpieszyć z wymianą tej pompy czy poczekać aż zacznie cieknąć i wtedy brać się za wymianę?
jakiej firmy pompę byście polecili?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2007, 20:39 przez Szosownik (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 25 lip 2007, 20:31

Szosownik pisze:czy muszę się śpieszyć z wymianą tej pompy czy poczekać aż zacznie cieknąć i wtedy brać się za wymianę?
pompa po prostu stanie i możesz przegrzać silnik
b3 113ps

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 25 lip 2007, 21:07

Jak przedmowca.
Nie czekaj, zmieniaj, to nie jest droga sprawa.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 lip 2007, 21:20

Bierz się za wymianę i nie czekaj bo możesz sobie narobic więcej wydatków jak tego nie zrobisz.
KorNoLio

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 25 lip 2007, 22:14

Jezeli na wolnych obrotach slychac piszczenie to lozysko pompy wodnej jest juz zuzyte. Ja tak mialem kiedy kupowalem moje B4. Przy zwiekszaniu obrotow silnika piszczenie ustepowalo. W sumie to jeszcze mozna jezdzic, ale po co czekac az zacznie ciekac np. podczas jazdy gdzies na trasie. Po za tym to wydajnosc pompy moze spasc i plyn bedzie mial wieksza temperature. Wymien i przy okazji tez termostat.

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 25 lip 2007, 22:22

zgadzam sie z kolegami to pewno łozysko pompy mozesz wymienic wkład pompy i on kosztuje około 80 zł, ja tak zrobiłem u siebie i jest dobrze fakt ze jest z tym troche roboty bo trzeba rozpinac rozrząd i odkrecic pare elementów ale dla mechanika nie jest to problem

Szosownik (usunięty)

Post autor: Szosownik (usunięty) » 26 lip 2007, 08:53

dzisiaj umówiłem się na wymianę tej pompy
mam nadzieję że to ona
podejrzewam jeszcze łożysko alternatora

[ Dodano: 2007-07-26, 11:20 ]
kupiłem pompę SKF

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 lip 2007, 20:29

msanchez pisze:zgadzam sie z kolegami to pewno łozysko pompy mozesz wymienic wkład pompy i on kosztuje około 80 zł, ja tak zrobiłem u siebie i jest dobrze fakt ze jest z tym troche roboty bo trzeba rozpinac rozrząd i odkrecic pare elementów ale dla mechanika nie jest to problem
Za sam wkład??? Ja za całą pompę SKF bez obudowy (bo po co) zapłaciłem 95zł, więc nie wiem po co bawić się w same wkłady.
KorNoLio

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2007, 16:45

Ja wymiane pompy miałem juz jakis czas temu - robiłem to sam. Dokłądny opis tej operacji macie w dziale download. U mnie pompe było słychać juz jak nie wiem. Siadło w niej łożysko i zapadła sie do środka o jakies pół centymetra przez co wirnik tarł o obudowe. Kurcze fuks jak nei wiem że nic się nie stało, oprócz delikatnego porysowania tej obudowy od środka.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
teka83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Kielce

Post autor: teka83 » 12 lip 2009, 00:30

ja jezdzilem ost ponad 3 miechy na tym:/ ale prawda jest taka ze z auta cieknie jak sama cholera:/ potrafi zejsc ze 3 litry plynu na dzien:P slychac go bedzie coraz glosniej i glosniej naprawa jest niedroga uwierz ze duzo tansza niz zakup co troche baniaka z plynem:P pompa ok 90 zl bo bylem pyt w sklepie i zamawialem bo nie mieli na stanie oraz wymiana ok drugie tyle.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 12 lip 2009, 10:24

https://audi80.pl/b3-pm-i-pewnie-wie ... t29376.htm może się komuś przyda.To naprawde nic trudnego zrobic taką operacje samemu.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 16 lip 2009, 23:25

a co do łozyska w alternatorze to wez kawal kija prostego od miotły albo czegs podobnego przyłuz wmiejsce lozyska i przez kciuk do ucha. Kazda neimarpwidlowosc szymik itp uslyszysz odrazu
b3 sd rozbite
opelek obecnie

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 lip 2009, 19:09

Robota jest prosta poradzisz sobie sam a co do łożyska ściągnij pasek od alternatora i będziesz słyszał czy jest cicho ;-)

Awatar użytkownika
Spetsnaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:05
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Spetsnaz » 16 lis 2010, 20:13

Witam
Przepraszam że odkopuje temat ale takie pytanie mam.
Kiedy kupiłem samochód było słychać taki szum spod maski, wybór padł na pompę wody, jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że siedzi tam jeszcze oryginalna pompa, w ogóle cały rozrząd był oryginalny aż do zeszłego weekendu ale o tym dalej heh. No i kupiłem pompę(HART-wiem wiem że gówno ale akurat taka mi dali i na taką miałem pieniądze) i wymieniłem i dalej to samo. To pomyślałem ze to może być jednak wina rozrządu mianowicie rolki napinającej. Po drodze spr alternator i to też nie on(zdjąłem pasek i dalej słyszałem taki szum). No to więc postanowiłem wymienić rozrząd, tym razem nie poleciałem na taniość i kupiłem rolkę skf i dobry pasek Gates. No i złożyłem to ładnie wszystko odpalam(a dodam że w samochodzie nie było cieczy chłodzącej więc pompa chodziła na sucho) i cichutki, normalnie jak szwajcarski zegarek heh, i jakież było moje rozczarowanie kiedy zalałem do niego wody, znowu szum :!: :-( wiem że się troche rozpisałem ale mam takie pytania:
Czy ten HART to rzeczywiście takie gówno że od razu po wymianie zaczą głośno chodzić?
Czy może ten model tak ma?
A jeśli nie ma to jakiej firmy byście pompę polecali żeby w końcu pozbyć się tego szumu? Lub ew. może znacie jakąś inną przyczynę takiego stanu rzeczy?


Z góry dziękuje za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga