Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 10 gru 2013, 04:48

Moze czujnik temperatury masz spieprzony? A jesli byl zmieniany, a nie wariują Ci obydwie wskazówki to możesz mieć popsuty wskaźnik na desce, ja tak miałem, jak zmieniłem zegary bo i tak musiałem to zaczęło wskazywać dobrze.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 17:28

czy był zmieniany to nie wiem . paliwa mi teraz dobrze pokazuje odkąd ustawiłem dobrze rezerwe. Raz w upały chciałem go sprawdzić i długo chodził na postoju to pokazywał ok 85*C i wentylatory sie załączyły . Ja mam zegar w milach ... ma to coś do rzeczy ??

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 11 gru 2013, 16:07

Nic..temperatura to temperatura, stopnie to stopnie. Obstawiałbym ten czujnik, chyba że wymieniany albo podmieniany na dobry to ścieżki na liczniku do przelutowania. Jak masz od kogo, to przełóż licznik jeśli u tego kogoś jest okej.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 11 gru 2013, 16:40

za bardzo nie mam od kogo pożyczyć licznika ...

Tokash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 23:38

Post autor: Tokash » 24 wrz 2014, 14:00

Podepnę się pod temat chociaż silnik troszkę inny.
Mam Audi 80B3 z silnikiem SF 1.8
Chciałbym zapytać czy czujnik który pokazuje temp. na zegarach to ten na zdjęciach ?
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2014, 20:11

Zewrzyj dwie końcówki na zapłonie a będziesz widzieć:D

Ale prawdopodobnie nie ten jest SW czyli do kontrolki przegrzania silnika.

Na dole jeszcze masz i to on będzie na zegar.

Tokash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 23:38

Post autor: Tokash » 25 wrz 2014, 10:54

Mam mam, dzięki za info, chociaż zacząłem się trochę konkretniej przyglądać mojemu problemowi i temperatura przy spokojnej jeździe przekracza 100 stopni gdzie normalnie wariował już wiatrak (i w sumie nie było tak łatwo osiągnąć tej temp), w środku ogrzewanie działa, chłodnica jest ciepła przewody chłodziwa trochę cieplejsze, jeden tylko jest zimny ten który wychodzi z pompy wody, czy jest możliwość że siadła pompa wody skoro ogrzewanie w środku działa czy on zwykle jest taki? Nie miałem z temp. takich problemów i nie zagłębiałem się w to jak to działa :)

Szczypior14
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Szczypior14 » 03 paź 2014, 07:19

Witam,

Mam dwa pytania odpowiedzi szukałem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

1. w silniku 2.3 NG z klimą jest wiatrak 2 biegowy czy pierwszy bieg włącza się jak działa klima? (u mnie nie działa)?
2. A drugi bieg wentylator włącza się około 105 stopni pochodzi z 30-45 sekund i się wyłącza a na liczniku temp. prawie nie spada dodam że temp dalej nie rośnie.
Audi jest bogiem a quattro nałogiem;)

Moja Adi
https://audi80.pl/audi-90-sport-quat ... t90298.htm

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 09 lis 2014, 20:15

Witam. Pacjentka to 80-tka B4 2.0 ABK. No więc tak. Po mieście łapie temperaturę 90 parę stopni i włącza wentylatory (odczyty temperatury z zegarów), natomiast gdy jadę nią sobie na trasie najczęściej Warszawa-Lublin to schodzi mi wskazanie poniżej tej kreski co jest przed 90 stopniami, czyli poniżej 80 stopni. Czasem wydaje się, że jest juz prawie przy 70. Pytanie jest takie, co to może być termostat, szary czujnik ? Jutro muszę to zrobić na cito, bo potem znowu nie będzie czasu. także potrzebna mi szybka diagnoza pacjentki ewentualnie metoda zdiagnozowania awarii. Odnośnie czujnika ile kosztuje w ASO ewentualnie jaki zamiennik. To samo pytanie odnośnie termostatu. Wolałbym zamiennik nie ze względu na cenę, lecz na czas, ponieważ takowy mam od ręki, a na części z ASO zazwyczaj muszę czekać, a sprawę muszę załatwić jutro. Prosze o szybką pomoc, koledzy. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 lis 2014, 20:44

Sprawdź temperature z vag'a i porównaj do tej z zegarów.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 09 lis 2014, 20:50

nie mam dostępu do VAG na szybko musze niestety sprawdzić termostat domowa metodą bez wyciągania. Tzn. obstawiam, ze jest cały czas otwarty bądź czujnik źle daje sygnał. Są tylko te 2 opcje. A szybko nie zamierzam wracać i potem znów nie będzie na to czasu, może dopiero po świętach. A nie usmiecha mi się śmigać z jakimiś dziwnymi wartościami temperatur czy też niedogrzanym autem co w zimie będzie palić jak 2.8 :)

[ Dodano: 2014-11-09, 20:50 ]
Jeżeli chodzi o sam zegar sprawdzałem na innym liczniku z 80-tki która pokazuje normalnie i pokazywało to samo co u mnie :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lis 2014, 07:38

12adriatexs15 pisze:nie mam dostępu do VAG
ale ja mam :-P a w lu jestem prawie co dziennie. To tak jakbyś miał chęć podpiąć jednak pod vag'a.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 10 lis 2014, 08:54

Napisałem PW :) z miłą chęcią sprawdzę ja vagiem.

[ Dodano: 2014-11-10, 15:02 ]
Termostat kupiłem oryginalny Audi/Volkswagen po znizkach za jedyne 35zl. Teraz zostało wymienić. Zauważyłem, że przy wskazaniu temperatury ledwo ponad 70stopni dolna rura robiła się ciepła, więc się pewnie za wcześnie otwiera. Pozostało go wymienić :)

[ Dodano: 2014-11-10, 23:49 ]
Termostat wymieniony, tylko mam takie pytanie. Otóż gdy wyjalem stary termostat firmy wahler czyli już ktoś robił, to zdziwiła mnie jedna rzecz, otóż stary termostat miał oring na korpusie (kruccu) i jeszcze jakaś krzywo sprasowana uszczelkę która wypadła po wyjęciu termostatu. Wyglądała mi ona na to, że ktoś podłożył pod niego oring. Ja wsadzilem normalnie termostat na miejsce, a oring z zestawu założyłem na kruciec=korpus i tak złożyłem. Czy dobrze to zrobiłem ?

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Problem z temperaturą 2.0 ABT

Post autor: birowka1 » 11 lis 2015, 14:08

Witam.
Kupiłem samochód i się nie grzał, więc zmieniłem termostat na Wahlera (pisze na nim 87 stopni). Teraz się grzeje, ale aż za bardzo (13 stopni na dworze) Wiatrak chłodnicy załącza się dopiero przy 97-100 stopniach, i tak włączy się na 10 sekund, temperatura spadnie do trochę ponad 90 stopni, samochód na postoju i po minucie-dwóch znowu temperatura wzrasta, i tak w kółko.
Ja podejrzewam albo czujnik temperatury dający informacje na wskaźnik, albo czujnik temperatury w chłodnicy, który za późno włącza wiatrak.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2015, 14:26

birowka1 pisze:Ja podejrzewam albo czujnik temperatury dający informacje na wskaźnik,
ja bym to obstawiał
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga