Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

ODPOWIEDZ
czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu

Post autor: czokoloko1233 » 21 mar 2015, 10:10

Mam problem z stukami dobiegającymi z silnika podczas ruszania i hamowania.

Na początku myślałem ze to przez wywalone amorki i łożyska amorków.

Po wymianie zawieszenia (przód amortyzatory, poduszka, osłony, odboje i tył amorki) delikatnie stukanie w momencie ruszania i delikatny stuk w momencie hamowania (tuz przed zatrzymaniem samochodu) dalej nie zniknął.

Po wymianie byłem na stacji kontroli na trzepaczkach i tych płytkach co wyginają koła ;P
i diagnosta powiedział ze w zawieszeniu nie ma żadnych luzów i stuków i ze jest sztywno wszystko.
Na trzepaczkach również każde z kół uzyskało 75% sprawności.
podczas jazdy na nierównej drodze też nic nie stuka tylko własnie przy ruszaniu i zatrzymywaniu.

Więc teraz pytanie czego to może byc wina?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 mar 2015, 15:54

Po pierwsze to zły dział. To nie jest problem dotyczący silników.
czokoloko1233 pisze:Na trzepaczkach również każde z kół uzyskało 75% sprawności.
Trzepaczki to mogą sobie wsadzić. U żony w puncie amortyzatora z tyłu praktycznie nie ma, jest wylany i goni jak głupi a na trzepaczkach pokazuje 72%.
U mnie kilka lat temu tak stukało i była wywalona tulejka na wahaczu ale u ciebie jest ok.
Jeśli wszystko jest sztywne to pozostają poduszki silnika,skrzyni i przeguby.
A nakrętki na amortyzatorze dobrze dokręcone?

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 21 mar 2015, 18:32

sprawdz moze jeszcze tuleje gumowo metalowe na wahaczach....

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 21 mar 2015, 19:38

a jak przegłuby ni siadają też może być stuk. a co do poduszek silnika to możesz sam sprawdzić . Otwierasz maske wcześniej auto zostaw na biegu złap za pas przedni i pocągając auto do siebie obserwój poduszki silnika
hej

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 21 mar 2015, 20:20

Tuleje wymienialem 10k km temu na lemfordera wiec to chyba nie one.
Sprawdze poduszki i dam znac :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 mar 2015, 23:27

czokoloko1233 pisze:Tuleje wymienialem 10k km temu na lemfordera wiec to chyba nie one.
Chyba nie czy na pewno nie? Pisałeś że byłeś na diagnostyce i diagnosta wykluczył tuleje. Przy hamowaniu i ruszaniu stukają przede wszystkim tuleje wahacza lub poduchy amortyzatora. Zmień diagnostę albo sprawdź dokładnie sam a najlepiej jedź jeszcze raz na diagnostykę,opisz problem i wtedy niech gość sprawdza po kolei każdy element zawieszenia.Niestety nikt z nas nie ma szklanej kuli w której zobaczy co ci stuka a co nie...

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 22 mar 2015, 10:18

Byłem na okregowej stacji kontroli pojazdów wiec tam chyba dobrze sprawdzają :)
Diagnosta przez dobre 10min "kręcił' tymi płytkami i sprawdzał zawieszanie i mówił ze tam nie ma prawa co stukać bo wszystko sztywno siedzi.

Wieczorem sprawdze poduchy skrzyni i silnika i dam znac ;)

MasterBarti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46

Post autor: MasterBarti » 22 mar 2015, 12:56

U mnie i w aucie kuzyna był taki sam problem, wszystkie tulejki powymieniane, poduszki wyglądały na sprawne a ciągle coś stukało dokładnie tak jak u ciebie. Winne okazały się luzy z przodu między obsadą amortyzatora a amorem, u mnie wystarczyło dociągnąć nakrętkę a u kuzyna musieliśmy wsadzić kawałki blaszki by je usztywnić. Po tym zabiegu cisza jak makiem zasiał ;)
Niestety robota wredna bo dużo odkręcania i zabawy, szczególnie jeśli trzeba tam coś wcisnąć do usztywnienia jak było w przypadku auta kuzyna.

PS: U mnie na 2 stacjach diagnostycznych nie umieli dojść co stuka i nawet nie było tego stukania na szarpakach a jak było to widać wyżej :P

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 22 mar 2015, 21:04

Na stacjach z reguły nic nie wychodzi...

Inaczej, podnieś auto na lewarku z jednej strony tak żeby koło przednie poszło w górę i sprawdź czy będzie luz góra-dół ruszając koło.

Zwróć uwagę na to co napisał MasterBarti, bo ostatnio też to przerobiłem ten talerzyk nie chciał luźno wchodzić oparł się na pewnym zwoju gwintu i przez to poluzowała się nakrętka i był stuk, czego na diagnostyce Ci raczej nie wychwycą.

filutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 gru 2013, 11:02
Lokalizacja: Kielce

Post autor: filutek » 23 mar 2015, 13:49

Czołem
Miałem bardzo podobne objawy. Kontrole, sprawdzenia, wymiany i nic.
Okazało się, że pęknięte sanki były !!! Wymieniłem i spokój jest już od roku
BMW E34 525i Touring
Honda CN250 Helix - klasa sama w sobie

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 23 mar 2015, 17:21

Mi trzeszczało przez jakieś 5 miesięcy w cygarze przy ruszaniu i hamowaniu z prawej strony, wymieniłem wahacz, tylne tuleje ławy, łożysko i gumę amortyzatora.
Na koniec się okazało, że była niedokręcona poduszka silnika :lol: także sprawdź je zanim powymieniasz pół auta :-P
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 23 mar 2015, 22:44

To najpierws posprawdzam czy wszystko jest podokrecane a potem zaczne wymieniac :)

A czy jak bede chciał dokrecic podusze to Ja sie dokreca jakim momentem czy po prostu "z czuciem"?
I rozumiem ze dokręcac na opuszczonym samochodzie (normalna pozycja amorka)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 mar 2015, 10:26

Dokręć z czuciem i będzie dobrze. Powinno się ją posmarować klejem by się nie okręcała. Oczywiście wiesz że bez specjalnego klucza lub raczej nasadki jej nie dokręcisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga