Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD] Regulacja pompy wtryskowej

piotrek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2010, 21:21

Post autor: piotrek21 » 23 maja 2013, 18:19

Jasne. To teraz krótkie pytanie, regeneracja pompy z przerobieniem ją na 10mm, czy druga pompa z Cromy? Co będzie lepsze, jakie są plusy i minusy, znalazłem niby różne informacje na ten temat, ale nigdzie nie jest jasno napisane co i jak. Generalnie planuję w przyszłości delikatne podkręcenie silnika, z naciskiem na dobrą elastyczność.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 25 maja 2013, 22:35

Twoja pompa nie cieknie ? W jakim stanie jest ułożyskowanie z przodu ? Nie ma tam luzów dużych ? Kompletna pompa z Cromy nadaje się, ale minusem jest to, że kąt wtrysku statyczny trzeba dobierać zupełnie eksperymentalnie i z dynamicznym też trzeba się pobawić co nieco, jednak da się to ogarnąć i całkiem fajnie się na tym jeździ tyle że wystrojenie wymaga czasu i ogromnej cierpliwości. Składak w postaci ori pompy z tłokorozdzielaczem oraz falą z np 1Z da nieco słabsze efekty ale za to ustawiasz statyczny kąt wtrysku taki jak w oryginale dla SB, dynamiczny kąt na 99% może pozostać bez zmian i też będzie fajnie się jeździć. A i jeszcze jedno - przy pompie z Cromy nie da się wykorzystać przy zakładaniu paska rozrządu oryginalnej blokady koła pasowego pompy gdyż to kółko należy o 1 ząbek przestawić względem tejże blokady (tyle że nie pamiętam już w którą stronę) a przy pompie składanej z ori SB + tłokorozdzielacz oraz fala z 1Z normalnie wykorzystujesz oryginalną blokadę.

piotrek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2010, 21:21

Post autor: piotrek21 » 26 maja 2013, 14:32

Rozumiem. Pompa nie cieknie, nie ma luzów, generalnie dziwne jest dla mnie że już pada, bo auto ma oryginalny przebieg aktualnie 312 tysięcy kilometrów, ale być może wychodzi zaniedbanie ze strony poprzedniego właściciela. Widzę że będzie to kwestia do przemyślenia, bo zalet jest właściwie tyle co mankamentów. Z drugiej strony troszkę przy tym posiedzieć, wyregulować i można cieszyć się jazdą przed długi czas. A jak wygląda sprawa z przyspieszaczem kąta w pompie z Cromy? Bo z tego co wiem tam jest to zupełnie inaczej rozwiązane, dlatego zastanawiam się czy jest możliwość zaadaptowania tego do oryginalnej dźwigni z Audi?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 maja 2013, 22:01

Nie będzie Ci potrzebny, słowo elektryka :-P
Jeśli statyczny kąt wtrysku jest prawidłowo nastawiony to nie jest to ustrojstwo potrzebne, w najgorsze mrozy auto mi odpalało bez żadnego problemu :-)
Mimo wszystko polecam pompę składaną (kolega Vision się tym zajmuje i jest super fachowcem, możesz także zwrócić się do kolegi Trepka on także jest super fachowcem i można się z nim zawsze dogadać). Co do padu pompy to pada po prostu głowiczka więc pompa po wymianie głowiczki wraz z tłoczkiem i falą na 10mm np z 1Z odzyska pełną sprawność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga