Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9 TDI 1Z]Wymiana pompy wtryskowej 1Z pierburg.

ODPOWIEDZ
Korab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2008, 12:30

[ B4 1.9 TDI 1Z]Wymiana pompy wtryskowej 1Z pierburg.

Post autor: Korab » 02 maja 2013, 19:16

Witam ! Mam mały problem z Audiczką. A mianowicie na zimnym silniku jest wszystko OK pali od dotyku obroty równe. Jednak po rozgrzaniu do temp. 70 stopni zaczyna regularnie żucać sinikiem. prawdopodobnie nastawnik do czyszczenia. Mam pompe na zamiankę z A6 jednak różni się wtyczką nie jest okrągła jak w mojej tylko bardziej prostokątna. I mam pytanie czy można jakoś przerobić wtyczkę czy trzeba przekładać cały nastawnik aby pasowała?
jest Coupe 2.3 NG 1993

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2013, 20:14

Korab pisze:Mam mały problem z Audiczką. A mianowicie na zimnym silniku jest wszystko OK pali od dotyku obroty równe. Jednak po rozgrzaniu do temp. 70 stopni zaczyna regularnie żucać sinikiem. prawdopodobnie nastawnik
To nie są objawy brudnego nastawnika ,tylko zbyt dużej dawki paliwa 8-) a wtyczkę można przeszczepić okrągłą z twojego nastwnika ,tylko piny są trochę inaczej ;-) ale najlepiej wywalić ori okrągłe gniazdo i przeszczepić sobie gniazdo wtykowe na takie żeby pasowała wtyka z A6 ,o takie <ok> http://allegro.pl/webasto-eberspacher-w ... 32871.html
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Korab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2008, 12:30

Post autor: Korab » 02 maja 2013, 20:40

Co do dawki paliwa to mirzyłem Vag-iem i wacha się od 4.2 do 6.8 na wolnych przez 20 s. Wtedy tez buja obrotami ale tylko na wolnych. A jeżeli regulacja to pewnie nastawnikiem prawo lewo ?
jest Coupe 2.3 NG 1993

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 maja 2013, 21:43

Duże skoki tej dawki masz kolego niby nie masz dużej dawki, reguluje się w str szyby zwiększasz a chłodnicy zmniejszasz dawkę.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2013, 21:55

Korab pisze:Co do dawki paliwa to mirzyłem Vag-iem i wacha się od 4.2 do 6.8 na wolnych przez 20 s.
Takie duże skoki dawki ,nie są normalne i przy tym muszą skakać obroty.Żadna regulacja dawki nic tu nie pomoże ...Objaw mocno brudnego nastawnika ;-) także wyczyść i po problemie ,albo przełóż nastawnik z pompy od A6
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Korab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2008, 12:30

Post autor: Korab » 02 maja 2013, 22:40

Dziekować za radę ;-) Tak też zrobię spróbuje przełozyć nastawnik z zapasowej pompy od A6. Czeka mnie przełożenie wtyczki. Jednak znalazłem w poprzednich tematach wskazówki od Muniora co do przekładania przewodów okr1 prost1 .okr2 prost3.okr3 prost2.okr4 prost6.okr5 prost4.okr6 prost7.okr7 5prost
myśle że pomimo innego oznaczenia na pompy powinna działać.

[ Dodano: 2013-05-03, 08:16 ]
A czy pompa która ma inna numeracje niż oryginalna w moim aucie, bedzie dzialać ? Bo z zewnątrz oprócz wtyczki niczym się nie różni.
jest Coupe 2.3 NG 1993

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 maja 2013, 08:28

Korab pisze:A czy pompa która ma inna numeracje niż oryginalna w moim aucie, bedzie dzialać ? Bo z zewnątrz oprócz wtyczki niczym się nie różni.
Bedzie pasować ,korpus pompy ma się fizycznie zgadzać, numery to mało istotny szczegół ;-) ...i zamiast przeszczepiać wtyczkę ,najlepiej jest pozbyć się okrągłęj ,bo z racji rzadkiego jej występowania w niektórych modelach audi , nie mozna sobie bez rzeżby z wtyczką ,przełozyć nastawnika z innego modelu .Najlepiej zrobić jak pisałem ,czyli załozyć żeńską wtykę prostokątną i przełozyć nastawnik z ori wtyką z A6 i mamy elegancko <ok> A w twoim przypadku ,przerzuciłbym całą pompę ,o ile pewna i nie lezała sucha miesiącami 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Korab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2008, 12:30

Post autor: Korab » 26 maja 2013, 22:01

Niestety wymiana pompy nic nie pomogła. Chociaz zaraz po wymianie było ok. Teraz po kilku dniach znowu po rozgrzaniu silnika chodzi jakby nie miał paliwa( Zuca silnikiem aż buda się trzesie). Jednak zapala bardzo dobrze no i na zimnym silniku jest wszystko dobrze. Czy mogą być wtryski ewentualnie uszczelka pod glowica? Miał ktoś taki problem?

[ Dodano: 2013-05-27, 19:09 ]
Chciałbym jeszce dodać , że nie buja obrotami i pracuje w miare rowno lecz calym silnikiem żuca jakby nie palił na 1 gar. I to tylko po rozgrzaniu do około 70stopni i powyzej.
jest Coupe 2.3 NG 1993

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga