Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 16 maja 2011, 22:25

Maciekkk, Najczęściej przyczyną jest uszkodzona zębatka zaznaczona na foto <ok>
Obrazek
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 maja 2011, 23:19

A równie często albo i częściej zimne luty przy silniku od napędu nabijania przebiegu :-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 16 maja 2011, 23:37

pawelrybak15 pisze:A równie często albo i częściej zimne luty przy silniku od napędu nabijania przebiegu :-)
Oczywiście nie wykluczam ,,zimnych lutów"... ale podejrzewam, że wtedy nie działał by również prędkościomierz.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 maja 2011, 23:40

I tu się kolego mylisz, bo silnik napędu nabijania przebiegu nie ma nic wspólnego z napędem wskazówki prędkościomierza <ok>
Sama wskazówka jest poruszana ustrojem magnetoelektrycznym (albo elektromagnetycznym) takim jak w analogowych miernikach, tzn Voltomierz, Amperomierz) i jest on niezależny od nabijania przebiegu.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 maja 2011, 00:03

pawelrybak15, W kilku przypadkach z którymi miałem styczność, że za brak nabijania przebiegu odpowiadała ta zębatka, a tylko w jednym przypadku zimne luty (wtedy prędkościomierz również nie działał).
Ale zdaję sobie sprawę z faktu, że każdy przypadek może być inny.

PS. W wolnych chwilach amatorsko zajmuję się naprawami liczników i montażem obrotomierzy.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 maja 2011, 00:42

Ty masz na myśli zimne luty na płycie głownej licznika czy na płytce z elektroniką samego prędkościomierza ? Bo to dwie różne sprawy i jak masz zimne luty na płycie głównej licznika to mogą być takie cuda że ani prędkości ani przebiegu nie ma.

Awatar użytkownika
Maciekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2008, 14:24
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Maciekkk » 17 maja 2011, 08:35

OK, pojutrze sprawdzę zimne luty i zębatkę.
Jak już dojdę co było przyczyną - zamieszczę fotkę :-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 maja 2011, 08:50

Ty masz na myśli zimne luty na płycie głownej licznika czy na płytce z elektroniką samego prędkościomierza ?
Absolutnie nie mam na myśli lutów w płycie licznika...

[ Dodano: 2011-05-17, 09:04 ]
pawelrybak15 pisze:Ty masz na myśli zimne luty na płycie głownej licznika czy na płytce z elektroniką samego prędkościomierza ? Bo to dwie różne sprawy i jak masz zimne luty na płycie głównej licznika to mogą być takie cuda że ani prędkości ani przebiegu nie ma.
Potrafię kolego odróżnić płytę licznika od płytki prędkościomierza (widocznej w tle na fotce, którą wrzuciłem kilka postów wcześniej z zaznaczoną zębatką).
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 maja 2011, 11:09

A zatem to że nie działało jedno i drugie to był przypadek albo zimnych lutów na plytce było więcej, tzn były nie tylko przy silniku nabijania przebiegu ale też przy czymś innym :roll:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 maja 2011, 11:17

pawelrybak15, Na obecną chwilę, myślę... że nasze racje są 50/50% (gdyż żaden z nas nie miał tego licznika w ręku). Nie jesteśmy jasnowidzami, aby diagnozować z samego opisu na odległość. Zauważyłem, że nie jesteś laikiem w tej dziedzinie. Pozdrawiam <piwo>
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 maja 2011, 12:17

Cóż, faktycznie najlepiej jest stawiać diagnozę mając przed sobą wybebeszony licznik, niemniej jednak brak nabijania przebiegu może być spowodowany najczęściej tymi dwiema usterkami o których piszemy :-) Zębatka i zimne luty <ok> U mnie były akurat zimne luty przy tym silniku co napędza naliczanie przebiegu, co mnie wcale nie zdziwiło jak zobaczyłem jak mało cyny tam dali i dlatego uważam że to najczęstsza przyczyna, bo taka oszczędność cyny jaka tam ma miejsce aż się prosi o wystąpienie zimnych lutów po parunastu latach. W liczniku od Audi 100 mojego znajomego również usterka była spowodowana zimnymi lutami, natomiast z rozwaloną zębatką spotkałem się tylko raz w przypadku jednego z liczników które kupiłem.
Również pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 25 maja 2011, 21:59

Podepnę się pod temat.
U mnie nie działa prędkościomierz ani nie bije kilometrów.
Myślę nad podmianą prędkościomierza i tu moje pytanie czy prędkościomierz od benzyny podejdzie do diesla ( AUDI 80 B4 1.9 TDI 94rok), bo łatwiej jest dostać prędkościomierz do benzyny niż do diesla.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 25 maja 2011, 22:03

tak podejdzie:)

zapraszam do działu ,, autogiełda , ogłoszenia '' <ok>

:-P

Awatar użytkownika
Maciekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2008, 14:24
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Maciekkk » 02 cze 2011, 15:42

W końcu zabrałem się za rozkręcenie licznika. Przyczyną była zębatka. Dwa zęby jej wypadły. Nie wiem z czego oni ją zrobili ale moja pod uciskiem paznokcia zachowywała się jak guma.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 cze 2011, 22:34

po prostu zmęczenie materiału nic więcej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga