Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Zaolejone świece.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

[80 B4 ABK] Zaolejone świece.

Post autor: dudi777 » 06 maja 2012, 14:08

Witam. Przyjrzałem się ostatnio świecom w swoim aucie i zobaczyłem, że na gwintach sa zaolejone. Elektrody są okopcone. Świece mam NGK symbolu nie pamiętam ale podczas zakupu kierowałem się propozycjami z naszego forum. Jeśli chodzi o działanie silnika to ok, Wolne obroty ok, podczas jazdy także, mam moc, spalanie na bdb poziomie, nie posiadam gazu. Jedyne co to od ok 2 lat jak postoi dłużej i na zewnątrz jest zimno tzn mniej niż 5 st to podczas odpalania słychać klekot jak w dieslu przez ok 3s. Ale tez czytałem że to normalne przy takim wieku auta. Teoretycznie mam przejechane 240 tys(praktycznie nie wiem, mam auto od 4 lat). Trapi mnie to że wkomorze spalania jest olej. Jak można sprawdzić czy to pierścienie czy coś z góry leci(czy jest taka możliwość, że z góry?). Jeśli chodzi o usczelke pod pokrywa zaworów to jest ok.Acha no i auto mi bierze olej ok 0.3-0.4 na 1000km. Być może troche wylatuje(bo widze że miedzy silnikiem a skrzynią jest wilgotno). JEdnak auto nie kopci na niebiesko, wydech zachowuje sie normalnie.Po dość długim postoju to podczas odpalania widze puści dymek, ale później ok czysto.)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 maja 2012, 15:39

Po dłuższym postoju puści dymek ponieważ olej zostaje w komorze spalania, tak więc albo uszczelniacze zaworów albo pierścionki.Zacznij od uszczelniaczy gdyż w większości przypadków i tym wieku silników guma z której zrobione są uszczelniacze ma twardość porównywalną z dębową deską. :mrgreen:

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 06 maja 2012, 16:00

Dokładnie tak jak pisze krisiun, celuj w uszczelniacze zaworów, jestem pewien na 99,9% ze to one są przyczyna twoich problemów (zresztą mam tak samo i sam przymierzam się do ich wymiany).

dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

Post autor: dudi777 » 06 maja 2012, 16:11

A czy pomiary kompresji wykluczą mi to , że pierścienie są ok?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 maja 2012, 16:23

Jeśli na początek zrobisz uszczelniacze to tak.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 06 maja 2012, 17:14

jzeli pierscienie byly by wyjechane to nie odpalil by ci na mrozie silnik nie mial by kompresji

POLKIMEN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 kwie 2008, 14:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: POLKIMEN » 16 paź 2012, 11:52

Witam,
Mam podobny problem z moim ABK na sekwencji. A mianowicie mam zakopconą drugą świecę ( patrząc od przodu auta ) reszta świec jest ok. Podmieniałem świece i dalej to samo :-/ Silnik bierze trochę oleju ale nie dymi czy na rozgrzanym czy po odpaleniu zimnego :-? Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale czasem po odpaleniu po dłuższym postoju chwilę silnik pracuje ok by za chwilę na 2-3 sek zaczyna pracować tak jakby nie na wszystkie cylindry. Chwilę później jest wszystko ok. Nie mam pojęcia co to może być. Proszę o jakieś wskazówki :-)
Audi 80 b4 2.0E + lpg sekwencja :):P

SPRZEDAM !!!

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 paź 2012, 16:07

To mogą być uszczelniacze zaworów, akurat tu puszcza olej i ten kapie na tłok, a jak wiadomo przez to nie ma zapłonu na tym cylindrze, a jak olej w końcu zostanie wydalony z tej komory to i silnik normalnie chodzi :)
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 17 paź 2012, 09:57

Na 100 proc. uszczelniacze zaworów.Można je wymienić bez zdejmowania głowicy. U mnie po takim zabiegu przestał brać olej , nie dymi i świece sa czyste.Koszt to jakieś 200 zł. i części 80 zł..Trzy godz roboty i auto jak nowe.

POLKIMEN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 kwie 2008, 14:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: POLKIMEN » 19 paź 2012, 11:18

Witam ,
dzięki za wskazówki ;-) Teraz mam pytanie czy zrobić to bez ściągania głowicy czy lepiej zrobić wszystko tzn wymienić uszczelkę pod głowicą, wyczyścić zawory i gniazda zaworowe i wszystko to co konieczne :?: :?: Dodam że poci mi się właśnie pod uszczelką głowicy na 3 i 4 cylindrze patrząc od przodu auta :-/
Audi 80 b4 2.0E + lpg sekwencja :):P

SPRZEDAM !!!

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 19 paź 2012, 12:36

POLKIMEN pisze:Witam ,
dzięki za wskazówki ;-) Teraz mam pytanie czy zrobić to bez ściągania głowicy czy lepiej zrobić wszystko tzn wymienić uszczelkę pod głowicą, wyczyścić zawory i gniazda zaworowe i wszystko to co konieczne :?: :?: Dodam że poci mi się właśnie pod uszczelką głowicy na 3 i 4 cylindrze patrząc od przodu auta :-/
Mam tak samo jak Ty. Słyszałem, że taka jest przypadłość tych silników i nie należy się tym przejmować.
Ewentualnie niech ktoś mądrzejszy potwierdzi/naprostuje to co napisałem. ;)

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 19 paź 2012, 19:16

POLKIMEN zadajesz dziwne pytania ...Zadaj pytanie sobie.Czy stać Cię na remont generalny ? Czy jest on niezbędny ? Widzę ,że nie orientujesz się w kosztach takiego remontu i zwiazanego z nim ryzyka .Żeby zdjąć głowicę trzeba rozebrać cały silnik i pół samochodu .Ludzie w takich przypadkach wola kupić drugi silnik po remoncie. Czy pomogłem Ci podjąć decyzję ?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 paź 2012, 14:33

Cris, Żarty się Ciebie trzymają, z tym rozbieraniem połowy samochodu do zdjęcia głowicy to troszeczkę przesadziłeś, a wspominając o kupnie nowego motoru to już całkiem popłynąłeś.
Zdjęcie głowicy robocizna 160 - 200zł
Uszczelka 80-150zł
Uszczelka pokrywy zaworów gumowa 80zł
Remont głowicy 350-450zł

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 20 paź 2012, 17:26

Elo. Ja po zimie bede sciagal glowice bo bierze oliwke i jak temperatury dostanie wiekszej to przykapca sobie. Tez myslalem zeby wymienic uszczelniacze bez sciagania glowicy ale mi to odradzaja jesli autkiem chce jeszcze troche pojezdzic. A chce. Tak ze zime przetrzymam i glowica w gore i uszczelniacze i prowadnice ida od razu nowe a jak cos jeszcze bedzie nie tak to od razu niech to zrobia i bedzie gitarka grala. U mnie za taka robote mechanik powiedzial ze do tysiaca to jest max w najczarniejszym scenariuszu. A co do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy to mi powiedzial ze moze pomoze a jak beda pokrzywione prowadnice to nie pomoze i dlatego wlasnie glowica pojdzie w gore jednak. Nie ma co oszczedzac bo pozniej trzeba bedzie robic jeszcze raz. Takie moje zdanie. <piwo>
Audi 80 B4 2.0 ABK

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 20 paź 2012, 19:30

Nie znam co prawda Twojego silnika ,ale u mnie w ABT żeby zdjąć głowicę trzeba ją odkręcić od strony skrzynki korbowej. Do tego trzeba zdemontować sanki , wypuścić olej (nowa uszczelka pod miską.)Rozpinamy cały rozrząd no to kupujemy przy okazji paski i rolkę napinającą.Nie wiadomo czy nie trzeba będzie wymieniać panewek ,bo pierścienie napewno (może szlif) ,Może pompa olejowa do regeneracji,symeringi itd.U góry musisz wszystko zwalić ,jesli jest gaz to dodatkowy kłopot.Głowica do planowania i regeneracji.Szlifowanie zaworów ,nowe gniazda i być może samoregulacja zaworów do remontu lub nowa.Wiele przewodów i rurek ponadrywana i po takim trzęsieniu ziemi tylko czekać aż szlak zacznie trafiać elektrykę .Przecieki i lewe powietrze do' gażnika".Zapewniam ,że to nie wszystko co Cię czeka.Ale wybór należy do każdego z osobna.Powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga