Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy

bulbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2007, 11:53
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: bulbin » 23 sty 2014, 21:34

MUNIOR pisze:
w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?
Tak ,podpinamy szczelnie pod sprężarkę i przy sprawnym zaworku, na manometrze ciśnienie rośnie od ok.4-5 barów ,po czym zaworek puszcza i dalej nie rośnie ....Przy niesprawnym ,zwykle ciśnienie puszcza znacznie wcześniej ,albo jest zapieczony i ciśnienie rośnie grubo powyżej 7 -8 barów 8-)
dzięki za wyjaśnienie. Mam jeden taki ze starych gratów i widzę że w środku od strony nastawnika jest pierścień zabezpieczający a za nim jakieś sitko. Tłoczka na pierwszy rzut oka nie widac.
Nie rozbierałem go jeszcze ale sprawdzę przy okazji co tam w środku siedzi.
Wiem tylko tyle że musi byc zapieczony bo daję mu jakieś 7 barów i ani drgnie. Tylko zsadza mi przyłącze ze sprężonym powietrzem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sty 2014, 22:26

Skoro tłoczek mocno zapieczony (wciskasz cieniutki bolec) przez otwór z zabezpieczeniem i jeżeli nie drgnie lepiej kupić ori używkę.

A jak jakoś żyje (znaczy rusza się) i masz czas i chęci możesz się pobawić.

No i by sprężyna była cała... bo jak w częściach tylko wymiana.

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 13:12

Witam.Mam pare pytań co do ciśnienia wewnętrznego w pompie wtryskowej.Mianowicieczy ciśnienie wewnętrzne ma wpływ na poranny rozruch auta1.9tdi afn.vp-37.vzy tylko ma wpływ na zmianę dynamicznego kata wtrysku.?Sadze ze zasada działania przestawiacza kata wtrysku jest taka ze podczas odpalania zimnego silnika ecu poprzez zaworek n108 wysterowuje,przyspiesza kat wtrysku w celu lepszego rozruchu,ale jesli będzie za niskie ciśnienie wewnętrzne to fizycznie ten kat podczas pierwszych obrotów walem się nie przestawi tzn przyspieszy i z tad problem w odpalaniu rano tak jak u mnie bywa ale jeszcze nie zmietzylem jakie jest rzeczywiście to ciśnienie w pompie.


Z reguły jest tak ze statyczny kat wtrysku to kat maxymalnie opóźniony wiec ciśnienie wewnętrzne musi go natychmiast podczas rozruchu wyprzedzić.
Dobra diagnoza.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2014, 15:04

hades500 pisze:czy ciśnienie wewnętrzne ma wpływ na poranny rozruch auta1.9tdi afn.vp-37
Nie
hades500 pisze:Sadze ze zasada działania przestawiacza kata wtrysku jest taka ze podczas odpalania zimnego silnika ecu poprzez zaworek n108 wysterowuje,przyspiesza kat wtrysku w celu lepszego rozruchu,
Żle sądzisz ;-) bo żeby ecu mogło cokolwiek zrobic z kątem wtrysku ,pompa musi pracować ,czyli silnik musi odpalić ...bez tego ecu nawet gdyby chciało cokolwiek wysterować ,to nie ma czym ,bo w niepracującej pompie ,cisnienie wewnętrzne ,niezbedne do wysterowania kąta wtrysku ,jest zerowe 8-) Dlatego też statyczny kąt wtrysku, ustawia się w nastawach podstawowych ,czyli bez poprawiania go przez ecu ...bo puki silnik nie odpali ,nie ma opcji żeby ecu cokolwiek mogło poprawić,więc kąt musi być ustawiony dokładnie położeniem pompy.Przed odpaleniem nie działa również pedał gazu ,to info dla tych ,którzy myślą że wciskając gaz do dechy ,przed odpaleniem ,mogą coś poprawić czy ułatwić rozruch ...nic z tego , bo nastawnik stoi jak zaklęty w pozycji dawki rozruchowej ,zapisanej w ecu i rozpocznie pracę ,czyli "doda gazu " dopiero jak silnik odpali ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 16:14

Hmm.myslalem ze pompa będzie mogla choc troche przestawić kat podczas początkowego kręcenia i wtedy zaskoczy lepiej.Fakt w spoczynku pompa nie ma ciśnienia ale chodzilo mi o to ze w momencie odpalania cos nabije.a komputer tak czy tak wysterowac n 108 moze.Chciałbym to zobaczyć na wizualizacji wideo;).
Dobra diagnoza.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2014, 17:04

hades500 pisze:.myslalem ze pompa będzie mogla choc troche przestawić kat podczas początkowego kręcenia i wtedy zaskoczy lepiej
A po co ma to robić :?: :shock: od tego żeby dobrze odpalał silnik , jest prawidłowo ustawiony statyczny kąt wtrysku i dawka startowa ...ECU nie ma potrzeby ( i mozliwości przed opdaleniem ) tu niczego poprawiać.Jak wszystko jest jak nalezy ,silnik tdi bez dwumasy ,odpala od tyka ,zimny czy ciepły ...silniki z dwumasem kręcą od drugiego pyka ,bo taki program co by dwumas rozbujać ;-) Jak ci żle odpala to coś musisz mieć nie halo ,i na pewno nie jest to problem z cisnieniem wewnętrznym w pompie ;-) zwykle jest to cofajace się paliwo ,lub zbyt puzny kat wtrysku ...cofające się paliwo można zobaczyć tylko jak mamy przezroczyste przewody do pompy ,czyli tak jak jest ori w 80 tkach tdi ...we wszystkich vw i nowszych audi ,niestety fabryka nie raczyła założyć przezroczystych i zdiagnozować to można tylko podpinając pompkę gruszkę i podpompowując przed pierwszym odpaleniem z rana
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 17:47

Dużo robiłem przy silniku 1.7 dtl opla astry i dużo czytałem na forum opla ...stad te moje mity,tak wyczytalem i wydawalo mi się to realne bo na wcześniejszym kacie autko lepiej odpala.Ale jesli tak mówisz to ok.wierze w to.Powiem tak....ja tak naprawde mam audi A6 c5 z tym silnikiem na dwumasie.Nigdy nie mialem z nim problemu tylko po 4 latach zaczął opornie palic i to nie ze strzala jak to bylo kiedys w minus 20 *. Ciśnienie sprezania27 na każdym.swiece grzeją na pewno prąd dochodzi,końcówki wtryskow nowe firad wloski roczne,rozrząd ustawiony na znaki idealnie,kat wtrysku okolo 56.ostatnio walczyłem z pecherzykami powietrza w xasilaniu paliwem,wymienilemoring pod podgrzewaczem i ustalo.mimo ze da czarne węże wstawiłem bezbarwny nic nie ciągnie powietrza ani po nocy nie schodzi no powietrza w nim nie ma.

3 dni temu zwiekszylem czas grzania świec zdrowych na max,i zwiekszylem dawkę rozruchowa na maxa dozo pomoglo ,dzis bylo -7 i zapalił nawet ze dobrze ale nie do konca to nie to co bylo.:(
Dobra diagnoza.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 gru 2014, 19:07

to ze masz 27bar to tez nie znaczy ze jest wszystko w normie, bo moze byc nieszczelnosc i to cisnienie bedzie, ale po dlugim kreceniu

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 19:49

To co proba olejowa do zrobienia?ja sprawdzałem to ciśnienie gdy silnik miał okolo40-50 stopni.z tego co wiem producent przewidział 25-31bar.
Wiem ze samym bagiem dawki rozruchowej wiele nie zmienię to może cos dygnac nastawnikiem?tylko boje się bo potem zacznie wariować itp.

A może to ciśnienie sprężania sprawdzić na zimnym?
Dobra diagnoza.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2014, 20:25

hades500 pisze: to może cos dygnac nastawnikiem?
Ustaw w adaptacjach 001 ,czyli tej zwykłej dawki ,max wartość i sprawdż czy lepiej odpala...dawka o 2 mg wieksza ,powinna znacznie ułatwić rozruch ....tylko pytanie czemu przy normalnej nie odpala od strzała ...zwykle to winne jest powietrze w przewodzie zasilającym pompę ,ale skoro u ciebie nie ma sladu powietrza w tym przewodzie i jeżeli podniesienie dawki zauwazalnie poprawi rozruch ,to stawiam że to coś z dawkowaniem paliwa ,czyli głowiczka w pompie coś słabo daje ...choć głowiczka tez nie siada ot tak bez przyczyny ,bo ta pompa praktycznie nie ma prawa nagle zaszwankować ,o ile lejemy normalne paliwo ...no chyba że poczęstowałeś ją ostatnio okazyjnie kupionym paliwem z jakąś naftą ,lub innym rozpuszczalnikiem ....bo takie paliwo to główny sprawca przedwczesnej śmierci głowiczki w pompie ,a nierzadko i całej pompy...a widziałem wiele takich przypadków ...w najlepszym wypadku po takim paliwie z naftą ,czy innym rozpuszczalnikiem ,pompa zaczyna produkować opiłki w przyspieszonym tempie i zawala nimi nastawnik co kilka miesięcy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 20:47

Hmmm ja ta dawkę startowa zmienilem jednocześnie z czasem grzania świec zdrowych i tak naprawde nie wiadomo co pomoglo,mam ochotę cofnąć zmiany tej dawki rozruchowej i zobaczyć czy jest tak samo jak teraz bo może poprawa byla dzieki dluzszemu grzaniu świec.

Powiedzcie mi to bo nie wiem do konca jak to jest....jezeli wejde np.w kanal 05 i wpisze wartość nizsza to wartość dawki w mg się zmniejszy co powoduje ze silnik otrzyma więcej paliwa na start?różnie piszą wiec zglupialem.w kanale 05 wpisalem32700.dobrze?Zatem w bloku12 32468.swiecczki grzeją teraz okolo10-12sekund.przy temp. Okolo -7*

[ Dodano: 2014-12-10, 20:52 ]
O lurde chyba pomyliłem w kanale 5 wpisać powinienem wieksza wartość żeby wartość w mg spadla a tym samym silnik na start dostal więcej wahy tak?

[ Dodano: 2014-12-10, 20:57 ]
W kanale 01 mam dawkę ortginalna 3,4-3,6 mg.czyli dość spora co nie?

[ Dodano: 2014-12-10, 21:04 ]
Powiedzcie mi o kacie wtrysku w grupie 04 w nastawach.U mnie jest BTDC1,3 w drugiej pozycji i w trzeciej tez jest BTDC 1,3 zatem w vzwartej jest 26% czy to dobre parametry czy można kat wtrysku fizycznie pompa zmienić żeby wartość w 2 i 3 pozycji byly bliższe zero?
Dobra diagnoza.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2014, 21:22

hades500 pisze:O lurde chyba pomyliłem w kanale 5 wpisać powinienem wieksza wartość żeby wartość w mg spadla a tym samym silnik na start dostal więcej wahy tak?
wartość max 32784 ...ale zdaje mi się że startową można więcej i powyżej 33000
hades500 pisze:Powiedzcie mi o kacie wtrysku w grupie 04 w nastawach.U mnie jest BTDC1,3 w drugiej pozycji i w trzeciej tez jest BTDC 1,3 zatem w vzwartej jest 26% czy to dobre parametry czy można kat wtrysku fizycznie pompa zmienić żeby wartość w 2 i 3 pozycji byly bliższe zero?
Nie kombinuj z pokrywaniem sie wartosci :roll: ustawia się kąt w bloku 000 ,dajesz nastawy podstawowe czyli basic seting i ustawiasz wartość ok. 065 dla twojego AFN -a
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 22:13

Hmm jednak ta dawkę startowa dalem na odwrót wpisalem wartość najnizsza zatem silnik dostawał za mala dawkę a poprawa prawdopodobnie zaistniala szieki dluzszemu grzaniu świec.Narazie zostawie ustawienia fabryczne tylko swiece dalem na dłuższe grzanie zobaczę co jutro rano pokaze:/

Jak będzie lipa to jutro wezmę ta dawkę ma maxa podniosę oczywiście startowa.
A jak to nie pomoże to pojutrze podniosę dawkę w bloku 01 w nastawach i wtedy się obceni sprawę.
zawzialem się jak nie wiem co ,musze dowieść ci w trawie piszczy.
Dobra diagnoza.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 gru 2014, 22:21

hades500 pisze:A może to ciśnienie sprężania sprawdzić na zimnym?
tak
hades500 pisze:Powiedzcie mi o kacie wtrysku w grupie 04 w nastawach.U mnie jest BTDC1,3 w drugiej pozycji i w trzeciej tez jest BTDC 1,3 zatem w vzwartej jest 26% czy to dobre parametry czy można kat wtrysku fizycznie pompa zmienić żeby wartość w 2 i 3 pozycji byly bliższe zero?
Poczatek wtrysku ustawiasz w 000 w basic a w 003 masz obraz jak pompa przerzestawia kat wtrysku, czyli jej stan techniczny mozna powiedziec

hades500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2014, 10:19
Lokalizacja: hades500

Post autor: hades500 » 10 gru 2014, 22:43

obcenie to jutro dokładniej.Musze dodać że poza tą usterką to silnik wymiata bdb.Ale zmierzyć nie zaszkodzi na zimnym silniku tego sprężania.A ma ktoś taki silnik afn z podobnym ciśnieniem sprężania co i u mnie i mu odpala ze strzała??????

Mi to się zdajeże się już trochę zużył tłokorozdzielacz i trzeba będzie podnieść dawe w kompie albo nastawnikiem,takie moje podejzenie.Dzieki Panowie za zainteresowanie moją sprawą.;)

[ Dodano: 2014-12-11, 06:30 ]
Dzisiaj rano odpalil ze strzala.ale podkredlam ze swiece przestawione na maxa na dłuższe grzanie.falt fzis bylo zero stopni wiec trudności nie miał z odpalem musze czekać na mrozy.A ten kat wtrysku to mówisz ze powinien być w afn o65 czy 49-51 ?

Pyt mam.jakbym mapkę chcial zmienić to dużo zachodu?kablem obd2 da rade z odpowiednim programem.bo podobno sa takie prog do robienia samemu mapek.
Dobra diagnoza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga