Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Dziwny Problem z Sondą Lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

[B4 ABK] Dziwny Problem z Sondą Lambda

Post autor: mariusz2123 » 31 mar 2010, 23:24

Sprawa wyglada tak

w programie bingo m odczyt sondy na oscyloskopie podczas pracy na beznzynie pokazuje ze sondas daje napiecie natomiast po przelaczeniu na gaz sonda stoi w miejscu nie ma ani na niej napiecia ani na lata ten wskaznik od mieszanki stoi caly czas na ubogiej ie ani nie drgnie.

Na benzynie napiecie jest i wskazanik od mieszanki wykonuje jakis ruch.

Sprawdzalem u znajomego i sie okazauje ze u niego na oscyloskopie sonda pracuej poprawnie na gazie jak i na benzynie wykres z oscyloskopu przy dodawaniu gazu i puszczaniu pokazywal mniej wiecej cos takiego _|-|_|-|_|-|_ taka jakby prostokatna fale wskaznik od mieszanki takze skakal od bogatej do ubogiej i z tego co mi mowil je autko pali w okolicach 8L/100km

Zastanawiam sie co jest przxyczyna u mnie tego ze sonda jakos pracuej na benzynie a na gazie stoi w miejscu czyzby to juz jest jej koniec???


mam rowniez prosbe czy warto wchodzic w temat tych uniwersalnych sond NTK/NGK czy bosch za 100zl z allegro? czy to jest lipa i lepiej kupic za 300zl boscha oryginal?

chodzi mi o zmniejszenie spalania bo w teh chwili na analizatorze spalin mam norme przekroczona i pali dosc sporo i gazu i beznzyny.

Dziwi mnie tez fakt ze po zapaleniu i przezuceniu na gaz samochod gasnie i dzieje sie tak zawsze 2-3 razy musze go zapalic on zgasnie znowu zapalic on zgasnie i dopiero za 3-4 razem juz chopdzi normalnie oczywiscie po przezuceniu na gaz zastanawiam sie czy nie jest to zwiazane z ta sruba regulujaca doplyw powietrza na przeplywomierzu bo ostatnio mechanior cos tam krecil zeby zmieniejszyc spalanie benzyny.

Dodam ze chyba juz wymienilem wszystko czujnik temperatury regulator cisnienia paliwa kopulke palec swiece przewody parownik zostal zregenerowany i wyczyszczony zostala mi tylko sonda i ustawienia gazu chyba....

jony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lip 2007, 19:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jony » 01 kwie 2010, 22:48

Sonda jeżeli jest sprawna to w tym programie którym używasz powinna zmieniać wartość bardzo szybko od 0.6V do 1.3V. Jeżeli prawie nie drgnie to na pewno jest uszkodzona a sterownik gazu z niej bierze informacje jak ustawiać silniczek krokowy od gazu. Co do zamienników to dał bym sobie spokój bo różnie bywa z ich budową i mogą też źle odczytywać wartości.

mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

Post autor: mariusz2123 » 02 kwie 2010, 11:21

czesc dzieki za odpowiedz

wlasnie tak czuje ze sonda jest na nic bo u znajomego wlasnie tak chodzi ze zmienia plynnie wartosci i tworzy jakby spirale na oscyloskopie

wlasnie nie wiem jaka kupic wielu twierdzi na forum ze uniwersalna ntk/ngk bosch jest tak samo dobra jak oryginal a jednak dwokrotnie tansza podobno to to samo tylko bez wtyczki

wacham sie przed zakupem nowa oryginal uniwersalna badz uzywka oryginal

Awatar użytkownika
Sergiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 05 sie 2008, 18:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sergiusz » 02 kwie 2010, 15:34

Jeśli na benz. pokazuje ci że sonda pracuje a na gazie nie problemu szukałbym gdzie indziej. Być może rozłączyła ci sie gdzieś wtyczka między sondą a emulatorem albo przy samym silniczku krokowym gazu. Posprawdzaj najpierw wszystkie połączenia.
Pzdr

mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

Post autor: mariusz2123 » 02 kwie 2010, 16:24

hmm trafna uwaga zaraz to posprawdzam ale dziwi mnie jeszcze jeden fakt mam druga sonde ktora kiedys wymienialem wlasnie jest ona stara jakies firmy lodge czy cos i zekomo nie dziala natomiast podlaczylem je tak na krotko nie wkrecajac do wydechu polozylme ja na masce i podpielem pod kable pozniej odpalilem program bingo m i sie okazal ze sonda pracuje i na gazie i na beznzynie wiadomo nie lapaala zadnych spalin bo lezala na masce ale napiecie na niej bylo i to na pb jak i na lpg hmm?

[ Dodano: 2010-04-06, 00:06 ]
przyczyna i probleme wszystkiego byla sonda co prawda dzialala ale tylko an pb wymienialem na stara i juz mam poprawe mala regulacja gazu i jest pieknie obroty stoaja jak drut i pali na strzal spalanie benzyny spadlo do minimum i gazu rowniez co prawda i tak bede kupowal oryginal boscha zeby zejsc calkowicie ze spalaniem do minimum ale narazie jest ok


<piwo>

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 24 maja 2010, 11:43

Witajcie. Od półtora miesiąca w samochodzie zainstalowany mam gaz sekwencyjny. Sęk w tym, że nie mam w samochodzie sondy (tak przynajmiej twierdzi gazownik). Teraz moje pytanie. Jeśli podłączę sondę czy będe musiał zastosować emulator? I czy brak sondy jadąc na gazie cokolwiek zmienia? Niepokojące jest to, iż sondę posiadałem tyle że rzekomo była wymieniona. Pewnie koleś zrobił mnie w balona i zamiast wymiany, wyjął starą i nic nie podłączył. Niby auto działało inaczej. Co mogę zrobić? Jakie są konsekwencje jazdy na gazie bez sondy?

Posiadam starą sondę i myślę, że jest dobra gdyż problemy z autem robił przekaźnik 30 (niewykrywalna usterka dla każdego buraka z warszatu). Pomóżcie proszę. Czy po zamontowaniu sondy zmieni się spalanie gazu? Czy nie ma to żadnego znaczenia?

Dodam jeszcze, że stara sonda jest boshowska.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 28 maja 2010, 10:15

mariusz2123 pisze:mam rowniez prosbe czy warto wchodzic w temat tych uniwersalnych sond NTK/NGK czy bosch za 100zl z allegro? czy to jest lipa i lepiej kupic za 300zl boscha oryginal?
O ile się nie mylę to NGK to oryginał.
Jeżeli zaś chodzi o Bosch-a to dedykowana od uniwersalnej różni się tylko tym że, ma inne kable. Poza tym są identyczne. W dedykowanej masz tylko przeciągnąć kable i podłączyć w miejsce starych. Natomiast w uniwersalnej trzeba ciąć kable i łączyć z nową. W zestawie dostaniesz złączki więc nic nie trzeba lutować.

Inne marki od NGK i Bosch podarował bym sobie. Co tanie to drogie. Ja kupiłem Boscha uniwersalną i chodzi. Starą sondę wkręcałem 3 godziny w pozycji leżącej bo tak zapiekło. WD-40 nic nie daje. Trzeba użyć dużej siły F
Auto - https://audi80.pl/garage.htm?mode=vi ... cle&CID=40
Opis - https://audi80.pl/80-b4-23-ng-avant- ... htm#364445
-------------------Vorsprung durch Technik--------------------

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 maja 2010, 11:04

Jak zakładac to sondy markowe NGK/Bosch i te uniwersalne, sa duzo tańsze niz dedykowane a podłaczyc kilka kableków to kazdy potrafi. Co do łaczenia to nie wolno lutowac kabelków

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 wrz 2010, 10:26

WOJTEK26 czemu nie mozna lutowac kabelkow? Chodzi o opornosc? Wlasnie sie zabieram do wymiany sondy w swoim ABK i na razie wertuje fora internetowe. Bede chyba kupowal uniwersalna sonde NTK 4 kabelkowa. Jak zatem polaczyc kabelki jesli okaze sie ze kabel przy nowej sondzie jest za krotki? Tylko za pomoca zlaczek i dodatkowego kabelka tej samej srednicy co pozostale ori kable?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 wrz 2010, 22:48

skt84 W przypadku sekwencji nie musisz stosować żadnych emulatorów. Sonda daje sygnał TYLKO do ECU samochodu, bezpośrednio taki jaki jest rzeczywiście. Możesz podciągnąć kabel do sterownika gazu, ale tylko po do żeby mieć w programie gazowym podgląd, sterownik gazowy korzysta wyłącznie z sygnałów nadawanych przez ECU do wtryskiwaczy.

monkahead kabelków się nie lutuje bo tam jest gorąco. Bosch daje specjalną złączkę. Sondę powinieneś kupić trójprzewodową. Niby to ma znaczenie, niby nie. Czwarty przewód to masa. Odcinasz wiązkę ze starej sondy i łączysz z nową przy pomocy złączki.

WOJTEK26 zgadzam się w 100%. Kupiłem kiedyś Golden Lodge (160zł) i zdechła po pół roku, dobrze że kasę oddali na gwarancji. Kupiłem Bosch (210zł) i chodzi tak jak powinna.

PS. Do kogoś tam wcześniej: sonda lambda działa w zakresie 0 do 1V, najlepiej sprawdzić jej wskazania bezpośrednio mutlimetrem. Mierzyć napięcie między czarnym przewodem z sondy a masą pojazdu. Sonda po rozgrzaniu na biegu jałowym wykresem napięcia w funkcji czasu powinna malować panoramę sudetów gdy masz katalizator lub też tatr gdy kata nie ma <-- proszę się nie śmiać <czapa>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 27 wrz 2010, 14:57

Ktoś ma namiar na sklep z sondami Boscha na śląsku? Dzwonilem do sklepu w Rudzie Śląskiej i tam maja zamienniki NGK 4 przewodowe za 79PLN. Koledzy z forum pisali ze sie sprawdzaja. Daja gwarancje 1 rok jesli sonde podlaczy mechanik.

[ Dodano: 2010-09-29, 20:51 ]
Co sadzicie o tych uniwersalnych sondach NTK? Ta jest 3 przewodowa gotowa do podlaczenia:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1232179288

lub taka 4 przewodowa Boscha:

http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-uni ... 15715.html

czy przy tych cenach warto je kupowac? Moze ktos ma sonde z tego przedzialu cenowego? Generalnie jesli ta sonda wytrzyma 2 lata = 70-80 tys km w moim przypadku to bede zadowolony.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Jafar19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 25 mar 2010, 14:58
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jafar19 » 16 paź 2010, 21:33

u mnie w sekwencji sonda jest odcinana i nie pracuje. nie wiem czemu :/

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 20 paź 2010, 16:02

Wczoraj podpialem Polskiego VAGa i na wylaczonym silniku wyskoczyl mi taki blad:

Obrazek

Pozniej na VAGu 4.9 na wlaczonym silniku wyskoczyl ten sam blad:

Obrazek

Czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic sonde lambda? Sonde sprawdzalem na gazie, postaram sie jeszcze raz podlaczyc VAGa i sprawdzic ja na benzynie.

Rozumiem ze moja sonda nadaje sie do wyrzucenia?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 paź 2010, 16:19

monkahead, Masz prawdopodobnie ustawioną emulację sondy na "masa" i stąd ten błąd.Podjedź do gazowników niech ustawią emulację na przebieg (bo w tym silniku tak naprawdę nie ma to znaczenia a przynajmniej błąd sondy nie będzie się powtarzał).A jeśli chcesz sprawdzić czy sonda pracuje na benzynie sprawdzasz w odpowiednim bloku pomiarowym czy sonda oscyluje od 01 do 1.0V, możesz do pomocy uruchomić VAG Scope żeby sprawdzić czy rysuje się przy tym sinusoida.Może koledzy z forum podpowiedzą w którym bloku można podejrzeć pracę sondy, ja już sporo czasu nie podpinałem swojego auta i niestety nie pamiętam. :-(

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 paź 2010, 23:55

Odepnij przewód sygnałowy sondy lambda od wiązki i zmierz mniernikiem napięcia miedzy tym przewodem a masą samochodu. Po kilku minutach na od odpalenia zimnego silnika napięcie powinno zacząć się zmieniać dynamicznie w zakresie 0,2-0,8 V na wolnych obrotach, z częstotliwością raz na sekundę. To objaw prawidłowej pracy sondy na wolnych obrotach.
Sondę można podejrzeć w VAG w bloku, zdaje się trzecim, o ile sygnał z niej dochodzi do ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga