Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Błąd ABS

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

[B4] Błąd ABS

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 18:51

Mam duży problem z ABS, przez co nie mogę odpowietrzyć hamulców, niestety co mogłem to sprawdziłem i ręce opadają, może ktoś coś podpowie i doradzi - jestem zobowiązany do dobrej wódki <mikolaj>

Do rzeczy, było sobie B4 Avant z 94 roku ośka z abs'em, wszystko działało ładnie i sprawnie.
Pewnego czasu właściciel postanowił zrobić z tego 4x4 i tak po wszystkim ( dokładnie nie wiadomo w którym momencie ) zaczął się kłopot z ABS i kontrolką niesprawnego układu.

Została zmieniona pompa ośkowa na tą od quattro, oraz sterownik od tej samej pompy od Q - wszystko sprawdzane wiele razy w różnych autach/ na różnych sterownikach - uszkodzenie tych elementów odpada.

Problem może by nie był na tyle nerwowy gdyby dało odpowietrzyć się hamulce, jednak w trakcie swapu napędu wszystko zostało założone od nowa i układ był CAŁKOWICIE pusty i pozamykane kanały w pompie ABS nie pozwalają na dobre odpowietrzenie żadnym sposobem.

Wszystkie 4 czujniki są sprawdzone, są sprawne, maja odpowiednie oporności, przerw w wiązce też nie ma, z tyłu w kostce komputera ABS sa identyczne oporności co na czujnikach. Wiązka i ECU posiada zasilanie, zasilanie jest też na kostce przy pompie ( pin 9 i 10 ), masa też OK.

Przekaźnik 239 pod kanapą tylną również podmieniany na 4 inne.

Odpada też pęknięty wieniec na przegubie, zanieczyszczone końce czujników ABS, zanieczyszczone zębaki w przegubach.

:arrow: Po za tym wszystkim, jak mi wiadomo, nawet gdy czujnik ABS jest popsuty, ( czyli jego opornośc jest zerowa lub jakaś kosmiczna ) , ale jest PODPIĘTY, wtedy na zapłonie czy też na postoju nie powinno być błędu ABS, do czasu aż nie ruszymy i czujnik nie zliczy ząbków, przynajmniej tak mam w Coupe Quattro.

Puenta jest taka, że podpinając VAGA na sterowniku od quattro ( ten sam co pompa ) jest błąd przedniego lewego czujnika ABS ( sprawdzony, jego odległość też ), a na sterowniku od ośki ( mój stary ECU ) jest błąd prawego tylnego czujnika - różnica pewnie jest w tym, że ECU ma inne wyjścia na czujniki. Zastanawiające jest tylko to, dlaczego mimo wszystkich sprawnych czujników i kabli jest jakiś tam teoretyczny błąd ABS, kontrolka świeci się CAŁY czas, nic nie daje kasowanie błedu, odpinanie AKU, etc.

Ma ktoś jakieś pomysły, może to wina nie podpiętego DIFFA? może w Quattro inaczej podłączamy jakieś masy, coś przy liczniku?

Z góry dzięki za zainteresowane, pozdro <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 20:04

sagem pisze:Z góry dzięki
dziekuje sie po, a nie przed
sagem pisze:Przekaźnik 239
jest od wycieraczki tylnej, i niema nic do ABSu
sagem pisze:może to wina nie podpiętego DIFFA?
a dokladniej? elektrycznie jest podpiety? komp ABSu jest od Q

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 21:28

Szara80tkaTdi pisze:może to wina nie podpiętego DIFFA?
a dokladniej? elektrycznie jest podpiety? komp ABSu jest od Q
Wcale nie jest podpięty.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 21:33

ja nienapisalem ze to wtym wina - masakra - a zapytalem sie o dokladniejsza informacje

a skoro nie jest to moze skompletuj instalacje i dopiero testuj

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 21:36

Szara80tkaTdi pisze:a nienapisalem ze to wtym wina - masakra - a zapytalem sie o dokladniejsza informacje
Co masz na mysli przez podanie dokładniejszej informacji, przeczytałeś pierwszy post?
Co ja napisałem ze w tym wina lezy ?

Instalacje w aucie jest od czasu aż wyszło z fabryki, a diffy są w quattro, więc logiczne jest ze u mnie go nie było. Nie podłączałem tego narazie bo mi to nie potrzebne. Zaznaczyłem że instalacja ABS jest z oski, a nie od Q, i może ktoś to przerabiał i będzie wiedział czy np. cała instalacja musi być z oski, czy różnice są min. w tym że tak od Q ma diffa, ale nie wpływa to na samo działanie lub nie działanie pompy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 21:46

ale przycisk DIFF steruje jeszcze taka mala puszka alumniowa a z niej masz kilka wezykow na powietrze, masz to tez podlaczone?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 21:48 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 21:48

Szara80tkaTdi pisze:ale przycisk steruje jeszcze taka mala aluminowa alumniowa a z niej masz kilka wezykow na powietrze, masz to tez podlaczone?
Nie, diffa nie mam podłączonego wcale, powtarzam po raz trzeci, ani kostki w tunelu, ani pompki diffa.. ani żadnej kabelkologi diffa. wężyki na powietrze są tylko do dyfra a nie do ABSU.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 21:51

no to podlaczaj, dlaczego nie robisz tego?

przycisk blukujac dyfer wylacza abs, widocznie potrzebny jest sygnal z tego dyfra, w jakim on jest aktualnie polozeniu

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 21:54

Szara80tkaTdi pisze:no to podlaczaj, dlaczego nie robisz tego?
Dlatego że musze rozebrać całe auto ( dawce napędu ) aby wyciągnąć w całości wiązkę ABS i przeszczepić ja do siebie, wtedy podłącze wszystko.

Założyłem temat i pytam bo może ktoś wie wg. schematów i powie czy jest własnie np. DIFF wymagany, czy wina leży po innej stronie, lub w wiązce inaczej poprowadzone są kable.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 21:58

no i teraz jest dopiero wszystko napisane i jasne

jak widzisz sam uzytkujesz Q, blokujac most, wylacza sie ABS, wiec jakis zwiazek elektryczny musi byc, pomiedzy nawet tym przyciskiem, tym malym modulem i ABSem

zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza

ps. wezyki powietrzne ze nie ida do absu, to wiem :-> rozbieralem juz takie auta
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 22:03 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 22:01

Szara80tkaTdi, ok dzięki.

Jeszcze przed zabraniem się za przeszczep całych tych wiązek ( masa rozkręcania i skręcania czego już mam serdecznie dośc) może znajde jakieś chematy i po prostu znajdę różnice między wiązką Quattro i FWD i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza
No tak, jakies połączenia na pewno są, widocznie wymagane do poprawnej pracy układu.
Myślałem ze chociaz na zapłonie/postoju uda się skasować błąd żeby odpowietrzyc hamulce.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 22:05

sagem pisze:i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
to chyba lepsze w twoim wypadku rozwiazanie

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2013, 22:06

Szara80tkaTdi pisze:
sagem pisze:i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
to chyba lepsze w twoim wypadku rozwiazanie
Trzeba dobrze usiąść przed schematami ( najpierw je mieć ) i obczaić powoli co i jak.

No trudno, będe walczył dalej.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 kwie 2013, 22:33

na szybkiego np na podstawie schematu setki widze ze przekaznik od ABS pod kierownica, ma inaczej kable dla wersji z Q i inaczej dla wersji bez, zapewne jest to 349

schematy https://hotfile.com/dl/202908737/ca90d5 ... 0.zip.html

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 15 kwie 2013, 14:47

Zaraz coś popatrzymy w rysunki ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga