[80S B3 BP+LPG JV 1.8 90 KM] Szum w kole
[80S B3 BP+LPG JV 1.8 90 KM] Szum w kole
Witam na początek przepraszam jeśli zły dział. Trzeba mnie poratować po raz kolejny. Tym razem mam takie objawy podczas jazdy (ale nie zawsze) coś mi szumi w przednim chyba lewym kole raz głośniej raz ciszej i wydaje mi się, że mnie hamuje. Co to może być?? Mam to dopiero od dziś. Odpada przegub i sworzeń dopiero nie dawno robiłem wymianę i odgłosy też są inne.
Jak dzwigniesz koło do góry to nim mocno zakręć i posłuchaj czy nie huczy. Może się dosłuchasz. Drugi sposób to łapiesz za sprężynę od zawieszenia i zakręć mocno kołem. Jak poczujesz drgania na sprężynie to w łożysku kulki przeskakują z oporem. Przy większej prędkości i siłą działającym na łożysku mamy buczenie. A trzeci sposób to jak kolega wyżej sprawdzić czy nie ma luzów.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
Łożyska najlepiej i najszybciej sprawdzam w następujący sposób, jadę na jakąś krętą ulicę, opuszczam przednie szyby i nasłuchuje jak skręcam w lewo i hałas się nasila tzn. że wyrobione jest prawe łożysko,jak huk delikatnie ustaje to lewa strona i analogicznie myśląc, jak skręcam w prawo i hałasuje bardziej to mamy lewą stronę do roboty.
(Łożysko bez obciążenia czyli na podnośniku nawet wyrobione potrafi cichutko się turlać)
Zawsze tak sprawdzam i jeszcze nie było gafy :mrgreen:
Co do uczucia delikatnego hamowania, po przejechaniu powiedzmy ok. 8-10 km. tzw. agresywnej jeździe (tzn. przyśpieszanie i hamowanie) sprawdź przez otwory w feldze lewą i prawą tarcze czy jednakowo rozgrzane czy jedna ciepła, a druga gorąca, tylko uważaj aby nie poparzyć. Jeżeli temp. znacznie się różni to "blokuje" ci jedno koło.
Jeśli łożyska i tarcze przejdą test ok. to zostają osłony tarcz po prostu ocierają o felgę. <ok>
(Łożysko bez obciążenia czyli na podnośniku nawet wyrobione potrafi cichutko się turlać)
Zawsze tak sprawdzam i jeszcze nie było gafy :mrgreen:
Co do uczucia delikatnego hamowania, po przejechaniu powiedzmy ok. 8-10 km. tzw. agresywnej jeździe (tzn. przyśpieszanie i hamowanie) sprawdź przez otwory w feldze lewą i prawą tarcze czy jednakowo rozgrzane czy jedna ciepła, a druga gorąca, tylko uważaj aby nie poparzyć. Jeżeli temp. znacznie się różni to "blokuje" ci jedno koło.
Jeśli łożyska i tarcze przejdą test ok. to zostają osłony tarcz po prostu ocierają o felgę. <ok>
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga