Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD SB] Ciśnienie Turbodoładowania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[B3 1,6 TD SB] Ciśnienie Turbodoładowania

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2007, 16:25

Korzystając z chwili wolnego zacząłem dzisiaj grzebać trochę przy autku. Wpadłem na pomysł żeby zmierzyć sobie ciśnienie turbodoładowania. Miałem pod ręką barometr więc mówię czemu nie. Wypiąłem gumowy przewód podciśnienia idący od kolektora ssącego do pompy wtryskowej i w jego miejsce podłączyłem barometr.

Obrazek

Odpaliłem samochód i patrzę na barometr: 0. No myślę ok, w końcu bieg jałowy. Przygazowałem do 3tyś a tu wskazówka nawet nie drgnie. Myślę co jest. Przed podłączeniem sprawdzałem barometr. Ale dla pewności sprawdziłem go jeszcze raz. Podłączyłem pod sprężarkę - wskazywał dobrze. Nawet jak sam w niego dmuchałem do wskazówka minimalnie drgnęła, więc barometr jest ok. Podłączyłem go jeszcze raz. I znów 0 :shock: :!: Sprawdziłem drucikiem czy aby ta dziurka w kolektorze ssącym nie jest zapchana, ale nie, wszystko ok. Trochę się wystraszyłem myśląc że turbo mi nie dmucha już wcale.

Wsiadłem w auto i pojechałem się przejechać, ale chodzi całkiem normalnie. 140 km/h bez problemów. Nie tak dawno temu śmigałem nią na autostradzie: 4 ludzi, z przodu opony 195 a z tyłu 205 więc sporo szersze od seryjnych 175 a do tego strasznie silny czołowy wiatr. mimo to szła 170 km/h. Gdyby tego wiatru nie było to spokojnie miałbym 180 km/h a jadąc samemu i na oryginalnych oponkach... Kto to wie. W każdym razie myślę że to i tak całkiem niezły wynik jak na to autko. Więc panowie co jest grane. Dlaczego barometr pokazywał 0 :?:

Dodam jeszcze że kiedyś miałem problemy z zaworem upustowym - cały czas był w pozycji otwartej. Auto wtedy ciężko się rozpędzało. Z 4 ludźmi 120-130 km/h to był maks. Tak więc jestem pewien że turbo dmucha, tylko to 0 :-/ :shock:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 paź 2007, 19:01

źle się do tego zabrałeś to nie VTN nie na postoju i załóż trójnik,na postoju to prawie na max depną ale szkoda motoru i silnik musi być rozgrzany dokładnie pokaże tylko wskaźnik turbo ,ale manometr też wskazuje

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2007, 21:16

Czyli z tego rozumie że pomiary można robić tylko podczas jazdy :?: A dlaczego na postoju nic nie zdziałam :?:

[ Dodano: 2007-10-11, 21:31 ]
Poszedłem za radą kolegi i sprawdziłem dzisiaj ciśnienie turbodołądowania. Wskazówka barometru zatrzymywała się na 0,8 bara, czyli tak jak to fabryka przewidziała. Nie jest chyba więc źle, chodź ciut szybciej mogła by ona skakać, bo ciśnienie rośnie mi dopiero tak gdzieś przy ponad 2 tyś, tak do 0,4 bara wspina się powoli i przy wyższych obrotach, ponad 3tyś szybko śmiga do 0,8 bara.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 12 paź 2007, 18:38

jest to uwarunkowane budową tej turbiny ale możesz przestawić LDA dodać paliwa i powinna kręcić się troszkę niżej

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 paź 2007, 12:28

Ostatnio sprawdzałem zawór bezpieczeństwa by sprawdzić przy ilu się otwiera a potem wybrałem się na kolejny pomiar. Teraz ciśnienie śmiga mi do maks 0,82-0,83 bara. Nagrałem krótki filmik, niestety trochę trzęsło bo sam nagrywałem a w dodatku padła mi bateria w aparacie. Kiedyś może nagram coś dokłądniejszego :-) Aha, tak na marginesie ma Garetta T2 :-P



Obrazek
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 19 paź 2007, 19:58

ciśnieni katalogowe , T2 dobra na miasto w trasie do 130 , T3 to na trasę od 120 ciągnie do końca

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 paź 2007, 13:45

Dziś po raz kolejny wjechałem na kanał i skróciłem bolec zawora upustowego tak aby turbo pompowało do tego 1 bara. Potem pojechałem się przejechać. Wynik to 0,95bara i tak nich już zostanie. Tylko mam jeszcze takie wątpliwości. Wcześniej wyjmowałem zawór bezpieczeństwa ten przy kolektorze ssącym by sprawdzić jak działa. Po maksymalnym jego przykręceniu utrzymywał ciśnienie 1 bara. To znaczy nie było takiego efektu że otwierał sie gwałtownie, tylko jak puszczałem powietrze to dochodziło do tego 1 bara i potem już tak trzymał popuszczając powietrze, no ale to było w warunkach garażowych, jak natomiast ma się w praktyce :?: Ponieważ nie chce takiego efektu żeby turbo pompowało na marne. Domyślam się że najlepiej było by zatkać ten zawór i wtedy sprawdzić ile daje turbo :?: Co o tym myślicie :?: I jak najlepiej unieruchomić ten zawór :?:

Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 paź 2007, 19:43

wykręć śrubę wyjmij sprężynkę , włóż kawałek śruby imbus ok 2cm i zakręć na amen
Ostatnio zmieniony 30 paź 2007, 18:50 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 paź 2007, 22:01

O dzięki wielkie. Przy najbliższej okazji sprawdzę to.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 paź 2007, 18:30

coś poglądowego
Ostatnio zmieniony 19 mar 2008, 20:45 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2007, 18:57

Tak dzisiaj na szybcika sprawdziłem i będę musiał się trochę chyba pobawić, bo ta śróba którą mam wykręcić dochodzi do pewnego momentu i dalej już nie chce iść. Chyba będę musiał nadskrobać trochę górną część gwintu bo coś wyraźnie zawadza. Ale myślę dam radę. Po tym zabiegu turbo powinno już pompować bez problemu tego 1bara. A jak będzie za dużo to się zmniejszy.

Aha i jeszcze taka moja obserwacja, że zniknął czarny dym przy butowaniu. Jeszcze nie potwierdzam tego na 100% bo mało jeździłem, ale wcześniej jak mu cisnąłem powyżej 3tyś to było już widać czarny kłembek. Teraz Ciskam nawet do 4tyś i zdaje mi się że nic. Domyślam się że wreszcie ma tyle tlenu co potzreba <yes>
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 paź 2007, 19:07

za mało powietrza i dymił , ale nie przesadzaj z barami bo uszczelka wywali ponoć optymalne ciśnienie dla tej uszczelki to 1.2 bar. na metalowej to można dużo nawet 1.7

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2007, 19:20

Nie no spoko, nie chce przykatować silnika. Jak będzie koło tego 1 bara to dobrze, nic więcej kombinować nie chce, trochę szkoda mi silnika. Wkurzało mnie tylko to dymienie a nie chciałem zmniejszać mu dawko bo mógłbym go zamulić. Lepszym rozwiązaniem wydawało mi się dać mu trochę głębszy haust powietrza.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 11 gru 2012, 20:13

Panowie jak ustawić dobrze ładowanie turbiny. Mam turbo k24. I łauje mi 0.7bara (powyżej 3,5tys obrotów 0.8). Zawód bezpieczeństwa mam zakręcony.
Czy wystarczy wkręcać śrubę na WG? jak tak to o ile ją wkręcić?

Jutro może nagram filmik jak mi się turbo zachowuje
Jest ==> A4 B6 Avant AWX
Ps: Bezpieczniki Audi 80 inne-f102/audi-80-b4-bezpiecznik-t60371.html

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 12 gru 2012, 16:46

Jak ustawić dobrze?? Czy jak podkręcić?? 0.7 bar to seria czyli dobrze ustawione.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga