Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TD AAZ] Jakie czujniki oleju w głowicy!!!!!

ODPOWIEDZ
zolnierz22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: Słupsk

[B4 1,9TD AAZ] Jakie czujniki oleju w głowicy!!!!!

Post autor: zolnierz22 » 10 paź 2007, 21:24

tu jest taki problem że mam te auto od niedawna i okazalo się że jest tam głowica od 1Z a nie od AAZ. Przy większych obrotach silnika zapala mi się kontrolka od oleju, ciśnienie jest dobre bo przejechalem na tej świecącej kontrolce jakieś 2000 km i chcem wymienić czujnik w glowicy ale jak się okazał jego tam nie ma ktoś wkręcił tam śrube zamiast czujnika. Pomocy!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 11 paź 2007, 09:10 przez zolnierz22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 11 paź 2007, 09:10

czujnik ciśnienia oleju od deski rozdzielczej znajduje się w podstawie filtra oleju. Jeden jest niebieski, a drugi jest szary. Jeden odpowiada za ciśnienie na wolnych obrotach, a drugi jest od ciśnienia dynamicznego - czy jak tam zwał

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 paź 2007, 09:13

W głowicy jest otwór testowy do pomiaru cisnienia oleju na końcu kanału smarowania. Oryginalnie jest on zaślepiony śrubą o gwincie M10x1. Jak chcesz to możesz go wykorzystać dowolnie, ale zasadnicze czujnik tak jak Ci to kolega Cobra opisał są montowane w podstawę filtra oleju.

zolnierz22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: zolnierz22 » 11 paź 2007, 09:38

czyli w głowicy nie ma czujnika ciśnienia oleju
wszystkie powinny być przy filtrze
mi mechanik powiedział że ten czujnik powinien być z tyłu głowicy zaraz powyżej wężyka chyba od wody i jak ten mechanik twierdzi to powinien on być niebieski, a jeszcze jedno u mnie przy filtrze jest tylko jeden czujnik i jest koloru brązowego. Kolego Cobra jak możesz to powiedz mi jeszcze czy filtr oleju musi być z zaworkiem i jaki symbol katalogowy

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 11 paź 2007, 10:34

Napewno tutaj znajdziesz:

viewtopic.php?t=3798&highlight=filtr+oleju++zaworkiem

[ Dodano: 2007-10-11, 10:38 ]
W AAZ ...OP525 w 1Z ....OP525/1

zolnierz22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: zolnierz22 » 11 paź 2007, 14:50

Dzięki chłopaki okazało się że mam zle czujniki a Cobra pożyczylem książke sam naprawiam Audi 80 i tam piszą że powinien być brązowy i szary czujnik w filtrze sprawdze pierwz brązowym a później tak jak mówileś z niebieskim filtr mam dobry. Kupie czujniki i się odezwe co z tego wynikło.

[ Dodano: 2007-10-11, 21:46 ]
Mam prośbe jak by ktoś mógł sprawdzić jakiego koloru ma ten czujnik i powiedzieć od czego on jest Obrazek

[ Dodano: 2007-10-11, 21:47 ]
Tu jest fotkaObrazek

[ Dodano: 2007-10-12, 11:05 ]
Obrazek[/img]

[ Dodano: 2007-10-12, 11:06 ]
od czego jest ten czujnik i jakiego koloru jest

[ Dodano: 2007-10-12, 16:45 ]
Znalazłem przyczyne !!!!
Wszystkie czujniki były podłączone do jednego przewodu gdy odłączyłem przewód od szarego czujnika w filtrze oleju zaczeł wszystko grać prawdopodobnie ktoś grzebał przy elektryce i wyciął drugi przewód a później zmostkował przewody partacz!!! :-D :-D

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 12 paź 2007, 19:52

dziś nie bardzo mogłem sprawdzić bo trochę choruję prze tą zaj****** pogodę... ale jutro postaram się wyskoczyć do autka i sprawdzę...

zolnierz22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: zolnierz22 » 13 paź 2007, 10:11

Będe bardzo wdzięczny bo wczoraj było wszystko ok a dzisiaj jechalem do pracy i znowu przy większych obrotach tak powyżej 2000 zapaliła mi się kontrolka. Jak kupowalem auto miał on wlane o jakieś litr oleju więcej i kontrolka się nie zapalała, nie dawno wymienilem olej wlałem tyle ile powinno być i zaczęła się zapalać, czy to może być od tego, że jest to silnik AAZ a glowica od silnika TDI chyba 1Z? Zaczynam myśleć że może w tej głowicy są inne kanały od smarowania albo coś w tym stylu i potrzebuje on więcej oleju. Jak możesz to zobacz jeszcze jakie masz czujniki w filtrze oleju bo u mnie jest miejsce na dwa, jeden wychodzi z boku a drugi centralnie na środku niędzy przewodami - ciężko go dojrzeć. Napisz który masz podłączony.

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 30 sie 2011, 23:48

Cześć, nie wiem czy to ci coś pomorze ale ja zrobiłem u siebie SWAP do B4 wstawiłem 1,6 TD, też przy wyższych obrotach zapala mi się kontrolka od oleju, podłączone mam 2 czujniki oleju jeden niskiego ciśnienia biały, drugi wysokiego ciśnienia czarny, ponoć przy wyższych obrotach zapala się kontrola oleju jeżeli jakiś dodatkowy kabel do sterowania nie jest podłączony do alternatora, ja do tego jeszcze nie doszedłem bo szukam jakieś B4 z oryginalną instalacją. U mnie sprawdzili ciśnienie oleju i wszystko jest ok, problem jest w instalacji, może być coś podobnego u ciebie
AUDI 80 B3 `89 1,6 TD Zginęła na szrocie...
AUDI 80 B4 `94 1,6 TD

SPECJALIZACJA ELEKTROMECHANIKA SAMOCHODOWA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga