[B4 1.9 1Z] Wałki rozrządu w 1Z - różne rodzaje?
[B4 1.9 1Z] Wałki rozrządu w 1Z - różne rodzaje?
Witam jestem w trakcie prac nad moja audi. Miałem zabrać się za wymianę wałka na 028D i szklanek, jednak zwrócił moją uwagę obecny wałek który ma oznaczenie 028E - czyli jest to wałek z sdi golf III - czyżby cała czapka była z sdi? jak to poznać? na głowicy jest numer - jaki powinna mieć głowica z 1z??
Czy może w 1z stosowane były wałki 028E? - były ale dlaczego te same wałki szły tylko do sdi?
edit:
Na stronie IC do 1z są dwa rodzaje wałków do audi 80 1z:
1: Wałek rozrządu EVR 215409 - NR OE: 028 109 101 F, J
zastosowanie: wszystko w TDI
Marka AUDI
Model A4 (8D2, B5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI quattro
Model A4 Avant (8D5, B5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI quattro
Typ 1.9 DUO
Model A6 (4A, C4)
Typ 1.9 TDI
Model A6 Avant (4A, C4)
Typ 1.9 TDI
Model A6 (4B, C5)
Typ 1.9 TDI
Model A6 Avant (4B, C5)
Typ 1.9 TDI
Model CABRIOLET (8G7, B4)
Typ 1.9 TDI
Model 80 (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Model 80 Avant (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Marka FORD
Model GALAXY (WGR)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Marka SEAT
Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model CORDOBA (6K1, 6K2)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model CORDOBA Vario (6K5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model IBIZA II (6K1)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model TOLEDO I (1L)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Marka VW
Model CADDY II kombi (9K9B)
Typ 1.9 TDI
Model CADDY II nadwozie pełne (9K9A)
Typ 1.9 TDI
Model GOLF III (1H1)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro (1HX1)
Typ 1.9 TDI
Model GOLF III Variant (1H5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro
Typ 1.9 TDI
Model GOLF III Cabriolet (1E7)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model GOLF IV Cabriolet (1E7)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model PASSAT (3A2, 35I)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model PASSAT Variant (3A5, 35I)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model PASSAT (3B2)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro/4motion
Model PASSAT Variant (3B5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro/4motion
Model POLO CLASSIC (6KV2)
Typ 90 1.9 TDI
Typ 110 1.9 TDI
Model POLO Variant (6KV5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model SHARAN (7M8, 7M9, 7M6)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model VENTO (1H2)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
2. Wałek rozrządu EVR 215411 - nr oe: 028 109 101 E
zastosowanie:
Marka AUDI
Model 80 (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Model 80 Avant (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Marka SEAT
Model AROSA (6H)
Typ 1.7 SDI
Model CORDOBA (6K1, 6K2)
Typ 1.9 SDI
Model CORDOBA Vario (6K5)
Typ 1.9 SDI
Model IBIZA II (6K1)
Typ 1.9 SDI
Model INCA (6K9)
Typ 1.7 D
Typ 1.9 SDI
Marka VW
Model CADDY II kombi (9K9B)
Typ 1.9 SDI
Model CADDY II nadwozie pełne (9K9A)
Typ 1.9 SDI
Model GOLF III (1H1)
Typ 1.9 SDI
Model GOLF III Variant (1H5)
Typ 1.9 SDI
Model LUPO (6X1, 6E1)
Typ 1.7 SDI
Model POLO (6N1)
Typ 1.7 SDI
Typ 60 1.7 SDI
Typ 64 1.9 SDI
Model POLO nadwozie pełne (6NF)
Typ 1.7 SDI
Typ 1.9 SDI
Model POLO CLASSIC (6KV2)
Typ 57 1.7 SDI
Typ 64 1.9 SDI
Model POLO Variant (6KV5)
Typ 1.7 SDI
Typ 1.9 SDI
Model POLO (6N2)
Typ 1.7 SDI
Typ 1.9 SDI
Model VENTO (1H2)
Typ 1.9 SDI
Po foto widać jak te wałki znacząco różnią się od siebie...mam w domu oba jeden siedzi w audi, drugi 028f został mi po passacie afn i mam zakupiony 028d - róźnice w ostrości krzywek są spore tzn 028e i d mają podobne ale 028f ma dużo ostrzejsze krzywki- ktoś mi wytłumaczy dlaczego tak jest? przecież to są dwa różne wałki. Czy warto go zmieniać na 028D lub na zwykły od tdi 028F?
Czy może w 1z stosowane były wałki 028E? - były ale dlaczego te same wałki szły tylko do sdi?
edit:
Na stronie IC do 1z są dwa rodzaje wałków do audi 80 1z:
1: Wałek rozrządu EVR 215409 - NR OE: 028 109 101 F, J
zastosowanie: wszystko w TDI
Marka AUDI
Model A4 (8D2, B5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI quattro
Model A4 Avant (8D5, B5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI quattro
Typ 1.9 DUO
Model A6 (4A, C4)
Typ 1.9 TDI
Model A6 Avant (4A, C4)
Typ 1.9 TDI
Model A6 (4B, C5)
Typ 1.9 TDI
Model A6 Avant (4B, C5)
Typ 1.9 TDI
Model CABRIOLET (8G7, B4)
Typ 1.9 TDI
Model 80 (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Model 80 Avant (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Marka FORD
Model GALAXY (WGR)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Marka SEAT
Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model CORDOBA (6K1, 6K2)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model CORDOBA Vario (6K5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model IBIZA II (6K1)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model TOLEDO I (1L)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Marka VW
Model CADDY II kombi (9K9B)
Typ 1.9 TDI
Model CADDY II nadwozie pełne (9K9A)
Typ 1.9 TDI
Model GOLF III (1H1)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro (1HX1)
Typ 1.9 TDI
Model GOLF III Variant (1H5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro
Typ 1.9 TDI
Model GOLF III Cabriolet (1E7)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model GOLF IV Cabriolet (1E7)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model PASSAT (3A2, 35I)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model PASSAT Variant (3A5, 35I)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model PASSAT (3B2)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro/4motion
Model PASSAT Variant (3B5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI Syncro/4motion
Model POLO CLASSIC (6KV2)
Typ 90 1.9 TDI
Typ 110 1.9 TDI
Model POLO Variant (6KV5)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model SHARAN (7M8, 7M9, 7M6)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
Model VENTO (1H2)
Typ 1.9 TDI
Typ 1.9 TDI
2. Wałek rozrządu EVR 215411 - nr oe: 028 109 101 E
zastosowanie:
Marka AUDI
Model 80 (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Model 80 Avant (8C, B4)
Typ 1.9 TDI
Marka SEAT
Model AROSA (6H)
Typ 1.7 SDI
Model CORDOBA (6K1, 6K2)
Typ 1.9 SDI
Model CORDOBA Vario (6K5)
Typ 1.9 SDI
Model IBIZA II (6K1)
Typ 1.9 SDI
Model INCA (6K9)
Typ 1.7 D
Typ 1.9 SDI
Marka VW
Model CADDY II kombi (9K9B)
Typ 1.9 SDI
Model CADDY II nadwozie pełne (9K9A)
Typ 1.9 SDI
Model GOLF III (1H1)
Typ 1.9 SDI
Model GOLF III Variant (1H5)
Typ 1.9 SDI
Model LUPO (6X1, 6E1)
Typ 1.7 SDI
Model POLO (6N1)
Typ 1.7 SDI
Typ 60 1.7 SDI
Typ 64 1.9 SDI
Model POLO nadwozie pełne (6NF)
Typ 1.7 SDI
Typ 1.9 SDI
Model POLO CLASSIC (6KV2)
Typ 57 1.7 SDI
Typ 64 1.9 SDI
Model POLO Variant (6KV5)
Typ 1.7 SDI
Typ 1.9 SDI
Model POLO (6N2)
Typ 1.7 SDI
Typ 1.9 SDI
Model VENTO (1H2)
Typ 1.9 SDI
Po foto widać jak te wałki znacząco różnią się od siebie...mam w domu oba jeden siedzi w audi, drugi 028f został mi po passacie afn i mam zakupiony 028d - róźnice w ostrości krzywek są spore tzn 028e i d mają podobne ale 028f ma dużo ostrzejsze krzywki- ktoś mi wytłumaczy dlaczego tak jest? przecież to są dwa różne wałki. Czy warto go zmieniać na 028D lub na zwykły od tdi 028F?
ieble, Widać na forum nie ma zbytnio wiedzy na ten temat Ogólnie niektórzy piszą że w pierwszych TDI w B4 były wałki 28E a później szły już 28F - ostrzejsze. Ogólnie sporo ludzi montuje właśnie wałki SDI (28E,38E) do 1z i AFN bo poprawiają one napełnianie cylindrów powietrzem, przez dłużej otwarte zawory oraz lepiej opróżniają cylindry ze spalin także przez dłużej otwarte zawory. Ja mam akurat 95r. więc zapewne jeżdżę jeszcze na wałku 28F ale kiedyś kupiłem głowicę od 1z i ostatnio sprawdziłem że siedział w niej wałek 28E i planuję właśnie taki wałek wstawić do siebie podobno jest na nim poprawa w całym zakresie obrotów.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5440
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U mnie rzeczywiście siedział wałek 28F - mam 1z z 95r.
Wstawilem 28E i krzywki są w nim szersze, ogólnie poprawiła się elastyczność. Jest na +
Wstawilem 28E i krzywki są w nim szersze, ogólnie poprawiła się elastyczność. Jest na +
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5440
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tylko pytanie, czy ten wałek 28E był tylko w 1z z wtryskami jednosprezynowymi czy też później na osprzecie boscha?
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5440
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Ja sprawdze jutro i dam wam znac bo mam 1z z początku 92r :mrgreen:
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:
Przekladka MUNIOR + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:
Mój ori. wałek 28F z prawej i założony obecnie 28E z lewej - Pochodzi z pierwszego 1z z Audi.
[ Dodano: 2016-12-04, 22:02 ]
Rozebrałem ostatnio pare głowic z 1z na boschu i wszystkie mają wałek 28E Także użytkownicy Boscha mają bonus w standardzie
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Tomcionerwus, Właśnie we wszystkich 1z na osprzecie boscha były wałki 28E. W nowszych na pierburgu 28F
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
mam pytanie z golfa 4 tdi 110km walek wyglada jak by podpasowal. bedzie pasować? oto czy będzie mniej czy więcej mocy mi nie zalezy. na moim walku 028f jest poorostu wyryty rów przy kole rozrzadu i leci mi tam olej. wymiana oringu nie pomogla a. że mam caly dobry silnik z golfa 4 i tam walek jest jak nowy to bym przełożył. tylko czy nie bedzie jakis cyrkow po założeniu?
Niektórzy wstawiali do 1z/afn wałki z silników SDI z aluminiową pokrywą ( czyli typu AGR/ALH/ASF) czyli się da. Wałek różni się tylko napędem pompy vacum co ludzie rozwiązują podcinaniem uszczelki.VW_parts pisze:mam pytanie z golfa 4 tdi 110km walek wyglada jak by podpasowal. bedzie pasować? oto czy będzie mniej czy więcej mocy mi nie zalezy. na moim walku 028f jest poorostu wyryty rów przy kole rozrzadu i leci mi tam olej. wymiana oringu nie pomogla a. że mam caly dobry silnik z golfa 4 i tam walek jest jak nowy to bym przełożył. tylko czy nie bedzie jakis cyrkow po założeniu?
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga