Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

FiFi26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2015, 10:39
Lokalizacja: Baborów

[B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

Post autor: FiFi26 » 05 kwie 2015, 21:51

witam , posiadam audi 80 avant tdi 90km mam problem a mianowicie po zapaleniu na zimnym motorze kopci na niebiesko a gdy sie nagrzeje leci dymek tez niebieski ale slaby na wysokich nie kopci wogole i gdy sie otworzy okno podczas jazdy smierdzi ropa .. jaki moze byc problem sprzedajacy gadal ze wtrysk leje ale czy to moze byc przez to ? no i wydaje mi sie slabszy nie ciagnie tak jak ma pomocy :/
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2015, 19:18 przez FiFi26, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie jeździj szybciej niż twój anioł potrafi latać, widocznie mój lubi zapie**ać :D

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 05 kwie 2015, 22:51

Że słabszy to nic innego tylko bosch :mrgreen: A co do niebieskiego dymku to raczej jest to lejący wtrysk, szczególnie właśnie objawia się niebieskim dymkiem po odpaleniu z rana. Ile Tobie aktualnie ropki pali?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 kwie 2015, 22:54

Na poczatek to trzeba podpiąć pod vaga i sprawdzić poprawność dawki i kata wtrysku.
Niebieski dym to spalany olej, więc albo poprzez uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe lub turbo.

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 05 kwie 2015, 22:57

Krzysiek 84 pisze:Niebieski dym to spalany olej
W benzyniaku to tylko jedyna opcja, w dieslach można do tego po trochu dołączyć lejące wtryski :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 kwie 2015, 22:59

Dlatego na początek nie wpadac w panike, vag i ustawienie dawki i kąta wtrysku i błędy sprawdzić czy są jakieś :mrgreen:

FiFi26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2015, 10:39
Lokalizacja: Baborów

Post autor: FiFi26 » 06 kwie 2015, 00:33

dzieki wielkie w tygodniu to ogarne :) zobaczymy co bedzie nie tak .. :/

[ Dodano: 2015-04-06, 00:37 ]
ale jak by bylo to turbo to na niskich by nie szedl na niskich biegach od 1-3 turbo czuc ale pozniej cos slabo idzie 180 nim na autobanie lecialem wiec niewiem sprawdze wasze propozycje
Nie jeździj szybciej niż twój anioł potrafi latać, widocznie mój lubi zapie**ać :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 kwie 2015, 08:27

FiFi26, zastosuj tag w temacie _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 kwie 2015, 09:12

FiFi26, Na boschu tak masz , że dopiero od 2 tyś. obr. auto zaczyna zbierać się, najlepiej byłoby wpiąć się manometrem i sprawdzić doładowanie, zapomniałem dopisac jeszcze żebyś sprawdził wężyki przelewowe na wtryskach czy sa całe i tam nie sączy sie ropa po silniku.
A i jakie masz zużycie oleju silnikowego :?:
By ocenić czy to faktycznie olej.
Kąt wtrysku ustawić na 50 jednostek
a Dawke na 15 ( 3 mg )
Powinien wtedy być trochę żwawszy.

FiFi26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2015, 10:39
Lokalizacja: Baborów

Post autor: FiFi26 » 06 kwie 2015, 11:58

d4wid95, powiem ci ze nie licze tego bo krotkie trasy robie narazie ale za 100zl robie ponad 400km wiec nie bedzie duze spalanie olej tez nie znika

[ Dodano: 2015-04-06, 12:04 ]
ale ewidentnie czuć olej po zapaleniu z wydechu :(
Nie jeździj szybciej niż twój anioł potrafi latać, widocznie mój lubi zapie**ać :D

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 06 kwie 2015, 13:33

FiFi26 pisze:owiem ci ze nie licze tego bo krotkie trasy robie narazie ale za 100zl robie ponad 400km
To naprawdę dobry wynik, raczej bym nie stawiał na lejące wtryski.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 kwie 2015, 14:23

Na początek do sprawdzenia to co napisał Krzysiek ale niestety jak kopci na niebiesko to prawie zawsze problem jest ze spalaniem oleju. Może być turbina, może uszczelniacze zaworowe a może pierścienie. Niekiedy także lubi przykopcić na niebiesko jak świece są walnięte.
Jak śmierdzi ropą na zewnątrz to masz jakąś nieszczelność albo na przelewach, albo na przewodach miedzy bakiem a pompą a może na samej pompie. To musisz sam znaleźć.

FiFi26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2015, 10:39
Lokalizacja: Baborów

Post autor: FiFi26 » 06 kwie 2015, 18:29

d4wid95, dbam o audika :) nie lubie zylowac ..

[ Dodano: 2015-04-06, 18:32 ]
hudy, ropę podczas jazdy czuć z ewidentnie z przodu tylko przy otwartych oknach gdy jest zamknięte to nic nie czuć nawet gdy nawiew jest puszczony
Nie jeździj szybciej niż twój anioł potrafi latać, widocznie mój lubi zapie**ać :D

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 06 kwie 2015, 20:01

Ale to jest zapach spalonej ropy czy czystej nie przepalonej?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2015, 23:01 przez d4wid95, łącznie zmieniany 1 raz.

czoper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czoper » 06 kwie 2015, 20:25

Miałem podobnie, waliło ropą. Okazało się że przepuszcza przewód wtrysków i ropa leci na kolektor. Jakie są dalsze tego skutki nie muszę pisać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 kwie 2015, 21:23

Śmierdzi ropą bo masz nieszczelność i kapie na silnik przez co paruje i śmierdzi. Sprawdź przelewy i przewody przy pompie oraz samą pompę. Co do kopcenia to moim zdaniem problem leży po stronie spełnia oleju pewnie przez uszczelniacze zaworów lub pierścienie ja bym zaczął od tych pierwszych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga