Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] pobór prądu

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABK] pobór prądu

Post autor: 12adriatexs15 » 17 paź 2015, 19:21

Witam. Mam pytanie, jaki powinien być pobór prądu, na aucie zamkniętym, wszystko wyłączone, co się tylko da, nie mam żadnych elektronicznych bajerów w czerwonej? W tej chwili wychodzi 0.39A z czego 0.11A centralny zamek (po wyciągnięciu bezpiecznika spada o tyle) oraz 0.28A bezpiecznik 4 czyli komputer i inne pierdoly :) Pozdro

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 paź 2015, 20:22

Powinno być maksymalnie 0,06A.

Zobaczy czy lampka bagażika się nie świeci cały czas i sprawdź wiązkę klapy bagażnika czy nie jest zniszczona.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 17 paź 2015, 20:30

Wiązkę klapy tego lata zrobiłem całą nową od podstaw. A światło w bagażniku mam LED, ale sprawdzę. Czyli mam dużo za duży pobór :< No ale na czym tego badziewia szukać można, tak jak napisałem tylko te 2 bezpieczniki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 paź 2015, 20:32

12adriatexs15, sprawdź pobór na wszystkich bezpiecznikach a wtedy będziesz mógł zawęzić krąg poszukiwań.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 18 paź 2015, 07:40

No to tak jak pisałem pobór rzędu ~0.27A mam na bezpieczniku nr 4, a pobór 0.11A na numerze 19 :( tyle, że w centralnym wszystko wydaje się ok, żadnych uszkodzeń w instalacji. Natomiast 4 odpowiada za masę rzeczy . Komputer, raczej nie powinien pobierać tyle prądu, radio jest ori i bez różnicy, czy ono siedzi, czy alpine, czy blaupunkt, więc je odrzucam. Lampki mam włożone wszędzie led, dziś sprawdzę, czy nie świeci się w bagażniku. Nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Chciałem kupić nowy aku, bo ten co mam po tygodniu pada, ale przy takim zużyciu prądu, to jak wylicze, to się nie dziwię ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 paź 2015, 08:10

12adriatexs15 pisze:Komputer, raczej nie powinien pobierać tyle prądu
Chodzi o komputer w liczniku (jeśli go posiadasz) a nie komputer silnika. Choć nie wiem czy nawet bez board computera jeszcze czegoś nie zasila w liczniku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2015, 08:28

12adriatexs15, aha bo to ja chyba źle zrozumiałem coś :oops:
WRC is for boys.
Group B was for men.

kapitan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kapitan » 18 paź 2015, 09:29

12adriatexs15 pisze:No to tak jak pisałem pobór rzędu ~0.27A mam na bezpieczniku nr 4..
To zdecydowanie za dużo.
12adriatexs15 pisze:radio jest ori i bez różnicy, czy ono siedzi, czy alpine, czy blaupunkt, więc je odrzucam.
Miałem podobny problem i to właśnie radio było przyczyną takiego poboru. Sprawdź pobór przy odłączonym radiu.
Radia mają zwykle dwa zaciski zasilające: 1 podtrzymanie (pamięci), 2 zasilanie właściwe
W moim B4 obydwa zaciski były zasilone z obwodu nr 4, w efekcie pobór wyłączonego radia był ~ 0,3A, co wystarczało żeby przez dwa tyg. postoju auta rozładować akumulator.
Rozwiązaniem jest podłączenie zasilania radia po stacyjce. Z bezp. 4 zostawić tylko podtrzymanie.
12adriatexs15 pisze:Lampki mam włożone wszędzie led, dziś sprawdzę, czy nie świeci się w bagażniku. Nie mam pojęcia gdzie tego szukać.

Jeśli któraś krańcówka drzwi lub klapy jest uszkodzona to lampki mogą się świecić, co też będzie powodować pobór prądu
12adriatexs15 pisze:Chciałem kupić nowy aku, bo ten co mam po tygodniu pada, ale przy takim zużyciu prądu, to jak wylicze, to się nie dziwię ;)
Wymiana akumulatora nic nie zmieni, Znajdź przyczynę upływu prądu.


pzdr
kapitan

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 20 paź 2015, 14:54

W liczniku nie posiadam komputera, tylko piszczek :p Mam zegarek cyfrowy to pewnie to zasila, no ale bez przesady z ilością prądu jaką na to pobiera :p



PieterB spoczko :D

Okey, posprawdzam jeszcze to radio. :) Radio to Audi Chorus I. Tak czy siak, to jedno, jeszcze bezpiecznik 19 :/. Do radia mam podpięty wzmacniacz Audi BOSE z D2, ale dopiero po włączeniu radi załącza się w nim przekaźnik, więc to nie on robi bałagan :p

Zaraz schodzę do auta, to sprawdzę tę w bagażniku, ale wątpię, aby się świeciła. Przełącze też na to, żeby się wgl nie świeciły, nawet jeśli otworzę drzwi.

A jest taka, możliwość, że jeśli kiedyś ten akumulator został rozładowany do teoretycznej wartości 0, dla której mój cudaczny prostownik już nie chciał go ruszyć, a żadna koontrolka się nie zapaliła to, przez niego mam taki pobór, czy raczej tę myśl odrzucić na bok.

Obecnie Audiczka stoi po 2 tygodnie i pojawił się problem z tym rozładowywaniem :p W lecie (sierpień) rozładowało mi go po 8 dniach :< Muszę to ogarnąć, bo czasem potrzebuję Czerwonej w randomowej chwili i nie mogę za każdym razem bać się, przekręcić kluczyk, że nie odpali :D

[ Dodano: 2015-10-20, 14:54 ]
Hej, sorki, ze dopiero teraz, ale miałem problemy z netem. A więc tak, lampka się nie świeci, a co więcej wyciągnięcie wtyczki z radia nic nie dało :( jakieś inne pomysły gdzie szukać?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 paź 2015, 18:17

Jak odłączanie przekaźników nie pomaga to musi być gdzieś wpięte coś poza bezpiecznikiem (jakieś alarm albo coś podobnego).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Rafał 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 01 wrz 2007, 22:17
Lokalizacja: Siedliska-Lubartów

Post autor: Rafał 20 » 11 sty 2019, 18:09

Żeby nie pisać nowego tematu podłączę się tu. Jako, że nigdy nie sprawdzałem u siebie zbytnio poboru a zaczyna mi aku nie domagać przez starość i ostatnie mrozy to przed kupnem nowego chciałem to skontrolować. Przy użytkowaniu na codzień niby było ok, ale gdy auto stało 2 dni nie jeżdżone to nie chciało kręcić. Okazało się, że pobór wynosi 0.12 a powinno być 0.01-0.02. Nic nie daje odłączenie radia itp. sterownik gazu bierze 0.01, radio CB 0.02 taka jest różnica po ich odłączeniu i podłączeniu. Przerobiłem trochę tematów i zacząłem odłączać bezpieczniki, spadek do 0.01-0.02 nastąpił po odłączeniu nr 29 czyli światła stop-bermsleuchten.

Ma ktoś jakiś pomysł co mogę dalej z tym zrobić, co sprawdzić?
Było Audi B3 3A, jest Audi B4 ABK Avant.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 sty 2019, 18:33

29 to któryś z tych dokładanych na dole? Bo tak patrzę że światła hamulcowe to bezpiecznik 3.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Rafał 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 01 wrz 2007, 22:17
Lokalizacja: Siedliska-Lubartów

Post autor: Rafał 20 » 11 sty 2019, 18:45

maciek889 pisze:29 to któryś z tych dokładanych na dole? Bo tak patrzę że światła hamulcowe to bezpiecznik 3.
W większości jest pod 3, ale u mnie nie i jest sporo przypadków że opis bezpieczników "sam naprawiam" wskazuje na 3 i niektórzy nie mogą namierzyć czemu im stop nie działa.
Wiele zależy od rocznika, modelu, wyposażenia itp. Skoro na klapie jest 29.Bremsleuchten i po jego wyjęciu stop nie działa to znaczy że mam rację.
Było Audi B3 3A, jest Audi B4 ABK Avant.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 sty 2019, 20:43

Rafał 20 pisze:W większości jest pod 3, ale u mnie nie i jest sporo przypadków że opis bezpieczników "sam naprawiam" wskazuje na 3 i niektórzy nie mogą namierzyć czemu im stop nie działa.
Większość ma na dole schematy są błędne..

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 sty 2019, 21:03

Ciekawe czy na tym bezpieczniku jest coś jeszcze. Bo jak nie to może czujnik stopu ma jakieś lekkie przebicie i trochę prądu idzie przez żarówki. Chyba że zrobić rozwiązanie druciarskie i wpiąć zasilanie tego bezpiecznika pod jakiś plus po zapłonie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga